کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۰۸

اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار / آیفون در این کشور طرفدار ندارد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار / آیفون در این کشور طرفدار ندارد

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۲ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • شکایت شرکت چینی از رقیب امریکایی

YMTC، یک شرکت چینی که تراشه‌های کامپیوتری تولید می‌کند، پرونده‌ای قضایی علیه Micron Technology، شرکت رقیب از ایالات متحده تشکیل داده است. YMTC ادعا می‌کند که Micron از هشت اختراع خود بدون مجوز استفاده کرده است، که YMTC معتقد است خلاف قانون است. شرکت YMTC، علیه Micron و واحد گروه محصولات مصرفی آن اقدام قانونی کرده است. این شکایت در ۹ نوامبر در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت شد.

  • اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار

امروز ارزش دلار ثابت ماند و بسیاری از معامله گران منتظر اطلاعات جدید در مورد افزایش قیمت‌ها در ایالات متحده هستند. این اطلاعات به آنها کمک می‌کند تا بفهمند آیا فدرال رزرو باید اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت‌ها انجام دهد یا خیر. ارزش ین ژاپن در مقایسه با دلار امریکا بسیار پایین است، نزدیک به کمترین میزان در یک سال گذشته، و مردم در پی آن هستند که ببینند آیا دولت ژاپن کاری برای تغییر آن انجام خواهد داد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • فروش سهام شرکت‌ها به عموم مردم در امارات

دبی در حال برنامه‌ریزی برای فروش سهام تجارت تاکسی خود به مردم است که بخشی از برنامه خصوصی‌سازی این شهر است. این اتفاق پس از یک وقفه یک ساله رخ می‌دهد و در پایان سال ۲۰۲۳ اتفاق می‌افتد، که همچنین زمانی است که بسیاری از شرکت‌های دیگر سهام خود را در امارات به عموم مردم می‌فروشند. دولت دبی در حال برنامه‌ریزی برای فروش بخشی از مالکیت خود در شرکت تاکسی دبی در یک بازار سهام محلی است. این میزان ۲۵ درصد از شرکت خواهد بود، یعنی ۶۲۴.۷۵ میلیون سهم. محدوده قیمت آن در ۲۱ نوامبر اعلام می‌شود.

  • تولید خودروهای برقی هیوندا در کره جنوبی

شرکت هیوندای موتور شروع به ساخت یک کارخانه جدید در کره جنوبی کرد که فقط خودروهای برقی تولید می‌کند. آنها این کار را به این دلیل انجام می‌دهند که می‌خواهند بیشتر روی ساخت خودروهایی متمرکز شوند که به جای بنزین با برق کار می‌کنند. هزینه ساخت این کارخانه حدود ۱.۵۲ میلیارد دلار است. هیوندای موتور به همراه شرکت زیرمجموعه خود کیا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت کارخانه جدیدی برای تولید خودروهای الکتریکی (EVs) هستند. ساخت این کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد و انتظار می‌رود تولید انبوه خودروهای برقی از کارخانه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۶ آغاز شود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • ژاپن نگران تورم نیست

در ژاپن، قیمت‌هایی که تولیدکنندگان برای کالاها و خدمات خود در نظر می‌گیرند در ماه اکتبر با سرعت کمتری از پیش‌بینی تحلیلگران افزایش یافت. این کمترین نرخ افزایشی بود که طی دو سال گذشته مشاهده شد. این اطلاعات نشان می‌دهد که تورم در ژاپن با نرخ بالایی افزایش نمی‌یابد. بانک ژاپن اعلام کرد که درحال‌حاضر، تورم یک نگرانی عمده نیست. هزینه مواد و منابع برای شرکت‌های ژاپنی نسبت به سال گذشته ۰.۸ درصد افزایش یافته است که پایین‌ترین نرخ رشد از ماه مارچ ۲۰۲۱ است.

  • آیفون در چین طرفدار ندارد

کاهش فروش محصولات Apple در چین به دیگر تولیدکنندگان محلی گوشی‌های هوشمند اندرویدی این امکان را می‌دهد که در بین مصرف‌کنندگان محبوبیت بیشتری پیدا کند و سرمایه‌گذاری بیشتری را جذب کند. شرکت شیائومی از ماه ژوئن، حدود ۲۰ میلیارد دلار در بازار سهام با ارزش تر شده است. شرکت‌های چینی که گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید تولید می‌کنند در چین عملکرد خوبی دارند. بنابراین، اپل در چین ضرر می‌کند، زیرا آنها گوشی‌های آیفون را به تعداد بالا نمی‌فروشند. این در حالی است که بازار کلی گوشی‌های هوشمند در چین چند سالی است که کوچکتر شده است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر