کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۹۹

از تغییر ارزش دلار تا تدابیر این کشور برای مقابله با تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از تغییر ارزش دلار تا تدابیر این کشور برای مقابله با تورم

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۱۱ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • چین مملو از زغال سنگ شد

چین با چالش سختی مواجه است که در آن تولید داخلی قوی و سطح بالای واردات زغال سنگ ممکن است در فصل زمستان آینده تقاضا را به سطح بالایی برساند و موجب افزایش مازاد ذخایر زغال سنگ شود. انجمن حمل‌ونقل و توزیع زغال سنگ چین یا CCTD در نشستی در روز چهارشنبه گفت که این هفته چند بندر هشدار دادند که فضای ذخیره‌سازی برای این حجم کافی نیست. چین از زمان بحران برق در سال ۲۰۲۱ تولید زغال سنگ را افزایش داده است تا از تکرار آن بحران جلوگیری کند.

  • آخرین جزییات از تصمیم فدرال رزرو درباره نرخ بهره

همانطور که انتظار می‌رفت فدرال رزرو امریکا روز چهارشنبه از افزایش نرخ بهره خودداری کرد و نرخ وجوه فدرال خود را بین محدوده هدف ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد بدون تغییر نگه داشت. در بیانیه‌ای آمده است: «شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که فعالیت‌های اقتصادی با سرعت بالایی در سه ماهه سوم رشد کرده است.» این سازمان افزود: «افزایش مشاغل از اوایل سال تعدیل شده است و نرخ بیکاری پایین مانده است.» با این حال، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، اشاره کرد که تورم همچنان بالاست.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • افزایش سود این شرکت هواپیمایی

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل تقاضای بالای سفر در تابستان امسال، سود بیشتری را کسب کرده است و تعداد سفرها در آستانه تعطیلات کریمس همچنان بالا است. خطوط هوایی اروپا سودهای سه ماهه بی‌سابقه‌ای را گزارش کرده‌اند زیرا مصرف‌کنندگان علیرغم بحران هزینه زندگی به سفر کردن‌های خود ادامه می‌دهند. سود شرکت لوفت هانزا ۳۱ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت.

  • آخرین وضعیت دلار پس از تصمیم فدرال رزرو

روز پنجشنبه، ارزش دلار امریکا کاهش یافت، به ویژه در آسیا ارزهای دیگر، بیشترین سود را تجربه کردند. دلیل این اتفاق این است که سرمایه‌گذاران خوشحال بودند که فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم گرفت نرخ‌های بهره را ثابت نگه دارد. اکنون بانک انگلستان در کانون توجه قرار دارد و ارزش پوند انگلیس با اندکی افزایش ۰.۳ درصدی به ۱.۲۱۸۰ دلار رسید و همچنین به ۸۶.۹۸ یورو در هر پوند افزایش یافت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تدابیر ژاپن برای مقابله با تورم

نخست وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا، در روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت بیش از ۱۷ تریلیون ین (۱۱۳ میلیارد دلار) به منظور کاهش ضربه اقتصادی ناشی از تورم، که شامل کاهش مالیات است، هزینه خواهد کرد. کیشیدا به خبرنگاران گفت که برای تامین بخشی از هزینه ها، دولت یک بودجه تکمیلی برای سال مالی جاری( ۱۳.۱ تریلیون ین) تهیه خواهد کرد. با احتساب هزینه‌های دولت‌های محلی و وام‌های دولتی، حجم این بسته کمکی دولت در مجموع ۲۱.۸ تریلیون ین خواهد بود.

  • چالش انرژی‌های تجدیدپذیر در امریکا

صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر، که شامل انرژی خورشیدی می‌شود، چند سال پیش زمانی که شرکت Sunrun شرکت Vivint Solar را خریداری کرد، بسیار امیدوارکننده بود. این امر باعث شد بسیاری از سرمایه‌گذاران در سهام خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، درحال‌حاضر، سهام خورشیدی کاهش قابل توجهی از ارزش خود را تجربه می‌کند و باعث شده است که Sunrun برای جبران کاهش ارزش این شرکت ۱.۲  میلیارد دلار هزینه کند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر