کیوسک انلاین تیتر کوتاه / ۶۳

از افزایش فروش خودروهای برقی تا تغییر نرخ تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش فروش خودروهای برقی تا تغییر نرخ تورم

روزنامه واشنگتن پست ( The Washington Post) در تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۲۹ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • قیمت طلا همچنان در انتظار سیاست فدرال رزرو

قیمت طلا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا سرمایه‌گذاران قبل از تصمیم سیاست فدرال رزرو مردد بودند. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد، با این حال، احتمال افزایش در اواخر سال وجود دارد. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۲۹.۸۶ دلار رسید. قیمت طلای امریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۹۵۱.۱۰ دلار رسید.

 

  • افزایش بدهی ایالات متحده

بدهی ایالات متحده برای نخستین بار از سطح ۳۳ تریلیون دلار فراتر رفت که به این معنی است که هر شهروند ۹۷۰۰۰ دلار بدهکار است. بر اساس آمارهای وزارت خزانه داری ایالات متحده، بدهی این کشور در بحبوحه بحث‌های مربوط به بودجه در کنگره به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

The Washington Post 20 September

روزنامه گاردین (The Guardian) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • افزایش فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) که روز چهارشنبه منتشر شد، در ماه آگوست، از هر ۵ خودروی جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا، یکی از آنها کاملاً برقی بودند، زیرا فروش مدل‌های بدون آلایندگی بیش از دو برابر شده است. طبق گزارش ACEA، در ماه آگوست، مدل‌های تمام برقی، ۲۱ درصد از فروش را در اتحادیه اروپا به خود اختصاص دادند که این نخستین بار است که بیش از یک پنجم کل فروش را از آن خود کردند.

 

  • تغییر غیرمنتظره شاخص قیمت مصرف‌کننده در بریتانیا

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در روز چهارشنبه، نرخ تورم سالانه قیمت مصرف‌کننده بریتانیا (CPI) به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اوت به ۶.۷ درصد کاهش یافت. این خبر درست یک روز قبل از تصمیم پیش‌بینی شده بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره منتشر شد. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از ۶.۸ درصد ثبت شده در ماه جولای به ۷.۰ درصد افزایش خواهد یافت. این به دلیل افزایش قیمت سوخت و افزایش مالیات بر مشروبات الکلی است که به افزایش نرخ تورم سالانه کمک کرده است. این نخستین بار است که چنین افزایشی از فوریه تا کنون مشاهده شده است.

The Guardian 20 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش تجارت و اقتصاد به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • هدف شرکت هیوندا برای سال آینده

سرویس جهانی هیوندای کره جنوبی که توسط شرکت سهامی خصوصی KKR پشتیبانی می‌شود، در نظر دارد تا ۱ میلیارد دلار از طریق عرضه اولیه عمومی (IPO) در سئول در نیمه اول سال ۲۰۲۴ جمع آوری کند. طبق اظهار نظر برخی افراد، بازوی خدمات دریایی هلدینگ صنایع سنگین هیوندای، JPMorgan، UBS و KB Securities را موظف به کار بر روی این پیشنهاد کرده است.

 

  • سرمایه‌گذاری دیزنی برای یک دهه آینده

شرکت دیزنی قصد دارد در ده سال آینده تقریبا ۶۰ میلیارد دلار برای گشترش پارک‌های موضوعی، خطوط کروز و استراحتگاه‌های خود سرمایه‌گذاری کند. نتیجه این سرمایه‌گذاری احتمالا دو برابر شدن سود این شرکت خواهد بود. دیزنی دوره‌ای از تغییر را پشت سر می‌گذارد و بر دریافت سود بیشتر از کسب و کارش بیشتر تمرکز دارد.

The Wall Street Journal 20 September

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر