کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۰

تویوتا بازار خودرو را قبضه کرد / دلار همچنان پدر سالار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

تویوتا بازار خودرو را قبضه کرد / دلار همچنان پدر سالار

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۶ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • دلار همچنان قدرتمند

روز پنجشنبه، ارزش دلار در برابر گروهی از ارزهای دیگر، قوی ماند و به بالاترین حد در ۱۰ ماه گذشته رسید. این امر ارزش ین ( واحد پول ژاپن) را نزدیک به سطحی نگه داشت که ممکن است باعث مداخله مقامات شود. سرمایه‌گذاران در حال بررسی داده‌های مثبت اقتصادی از ایالات متحده و اظهارات مقامات فدرال رزرو برای تصمیم گیری هستند.با ثابت ماندن دلار، یورو و پوند استرلینگ در تلاش بودند تا از پایین‌ترین سطح خود در چند ماه اخیر که در روز چهارشنبه به ثبت رسید، افزایش پیدا کنند.

 

  • افزایش تولید تویوتا

تویوتا موتور اعلام کرد تولیدش تا کنون ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به ۷۹۸۷۷۱ دستگاه رسیده است تا رکوردی را برای ماه آگوست ثبت کند.تولید داخلی بزرگترین خودروساز جهان نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافت که کاهش ۲ درصدی تولید خارج از کشور را جبران کرد و نشان دهنده بهبود زنجیره تامین آن از سال گذشته است.

The Wall Street Journal 28 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • پیش‌بینی رشد اقتصادی برای این مناطق

بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) روز چهارشنبه پیش‌بینی رشد اقتصادی خود را برای مناطق نوظهور اروپا، آسیای مرکزی و شمال افریقا افزایش داد. بر اساس گزارش این بانک، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی (GDP) مناطق EBRD، که نزدیک به ۴۰ اقتصاد را پوشش می‌دهد، در سال ۲۰۲۳ به میزان ۲.۴ درصد افزایش یابد.

 

  • رفع مشکل شرکت فولکس واگن

شرکت آلمانی فولکس واگن روز پنجشنبه اعلام کرد که تولید در این شرکت، پس از یک مشکل در شبکه فناوری اطلاعات این خودروساز آلمانی که باعث اختلال شدید شده بود، از سر گرفته می‌شود. فولکس واگن عصر چهارشنبه اعلام کرد که اختلال در بخش فناوری اطلاعات باعث توقف تولید در چهار کارخانه خودرو در آلمان - مقر اصلی آن در ولفسبورگ، امدن، زویکاو و اوزنابروک شده است. این موضوع همچنین بر برخی دیگر از تاسیسات، از جمله در شرکت تابعه آئودی، تاثیر گذاشت.

Financial Times 28 September

روزنامه گاردین (The Guardian) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • وضعیت اقتصادی امریکا در پایان امسال

موسسه رتبه‌بندی فیچ روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود هزینه‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در سه ماهه چهارم امسال کاهش یابد.برخی از دلایل این پیش‌بینی سرد شدن بازار کار، کاهش رشد دستمزدها و اثر عقب ماندگی چرخه انقباض پولی تهاجمی فدرال رزرو ذکر شده است.

 

  • توسعه فناوری جدید برای باتری خودروهای الکتریکی

شرکت اطلس مواد ( شرکتی پیشرو در ارائه خدمات مواد آزمایشگاهی ) که فناوری جدیدی را برای پردازش نیکل کم عیار که می‌تواند برای باتری خودروهای الکتریکی استفاده شود، توسعه داده است، پیش از ساخت یک کارخانه آزمایشی در امریکای شمالی، ۲۷ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

شرکت اطلس مستقر در ایالات متحده اعلام کرد راهی برای پردازش نوعی سنگ معدن نیکل که معمولاً به عنوان یک عنصر در فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود، به شکلی ابداع کرده است که می‌تواند برای باتری‌های EV با آلایندگی کم و بدون ضایعات استفاده شود.

The Guardian 28 September

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر