کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۵

از افزایش قیمت برنج تا فروش خودرو دست دوم به نمایندگی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از افزایش قیمت برنج تا فروش خودرو دست دوم به نمایندگی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۳ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • کاهش ارزش دلار به ین کمک کرد

پس از انتشار آمارهای متفاوت اقتصادی ایالات متحده که باعث شد سرمایه‌گذاران از افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری میلادی بکاهند، ین در روز پنجشنبه با کاهش ارزش دلار و تعدیل بازدهی خزانه داری امریکا، قدرت گرفت. بر اساس گزارش ملی اشتغال ADP در روز چهارشنبه، پس از اینکه حقوق و دستمزد خصوصی ایالات متحده در ماه سپتامبر بسیار کمتر از حد انتظار افزایش یافت، ارزش دلار امریکا از برخی از دستاوردهای اخیر خود کاسته شد، اگرچه تحلیلگران گفتند برای اطمینان از سرعت سرد شدن بازار کار به شواهد بیشتری نیاز است.

 

  • روند افزایشی قیمت برنج در فیلیپین

با افزایش قیمت برنج، تورم فیلیپین در ماه سپتامبر به سریع‌ترین سرعت در چهار ماه گذشته رسید و این موضوع باعث شد که بانک مرکزی از ماه آینده سیاست‌های انقباضی پولی خود را از سر بگیرد. آژانس آمار روز پنجشنبه اعلام کرد قیمت مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته ۶.۱ درصد افزایش یافته است که سریعتر از ۵.۳ درصد در ماه آگوست است.

The Wall Street Journal 5 October

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • خودروی دست دوم خود را به نمایندگی بفروشید

استارت‌آپ بریتانیایی Motorway که به سرعت در حال رشد است، ، بازار آنلاینی شبیه eBay را برای مصرف‌کنندگان در نظر گرفته است تا خودروهای دست دوم را مستقیماً به نمایندگی‌ها بفروشند، مدلی که شرکت امیدوار است آن را به کشورهای دیگر گسترش دهد و در نهایت منجر به یک فهرست عمومی شود. Motorway که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، فروشندگان را از طریق ترغیب می‌کند تا عکس‌های خودروی خود را از تلفن همراه آپلود کرده و در حراج‌های روزانه برای آنها پیشنهاد می‌دهند.

 

  • قیمت نفت عقب نشینی کرد

پس از نشانه‌هایی از کاهش تقاضا و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد جهانی که منجر به شدیدترین افت یک روزه در بیش از یک سال گذشته شد، نفت اندکی به عقب برگشت. نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از افت ۵.۶ درصدی در روز چهارشنبه به ۸۵ دلار در هر بشکه رسید. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که داده‌های رسمی ایالات متحده ضعیف‌ترین تقاضای فصلی برای بنزین در ۲۵ سال گذشته و افزایش اندک ذخایر نفت خام در مرکز ذخیره‌سازی کوشینگ، اوکلاهما، را نشان داد.

Financial Times 5 October

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • نوسان قیمت محصولات صنعتی در اتحادیه اروپا

دفتر آمار اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد قیمت تولید محصولات صنعتی در ماه آگوست به طور ماهانه در منطقه یورو ۰.۶ درصد و در اتحادیه اروپا ۰.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که هر دو نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافتند. بر اساس گزارش یورواستات، قیمت‌های تولیدکننده در بخش انرژی به طور ماهانه ۲.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که برای کالاهای سرمایه‌ای و کالاهای مصرفی غیر بادوام در منطقه یورو ثابت ماند.

 

  • امید به بهبود اقتصاد امریکا با وجود نرخ بهره بالا

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که با وجود نرخ بهره بالا، نسبت به چشم‌انداز اقتصاد امریکا بسیار خوشبین است. فدرال رزرو از مارس ۲۰۲۲ افزایش نرخ بهره را برای مهار تورم بی‌سابقه در پیش گرفت، اما این اقدامات همچنین خطر سوق دادن اقتصاد ایالات متحده به رکود را به همراه داشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جانشین یلن، ماه گذشته اعلام کرد که بانک مرکزی به اندازه‌ای کافی نرخ بهره را افزایش می‌دهد تا از رکود جلوگیری کند.

The Washington Post 5 October

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر