دستور امام جمعه تهران به فرهنگیان

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش باید در جایگاه علمی و عملی به خبرگی برسند، گفت: آموزش و پرورش باید به نقش و رسالت خود باور داشته باشد.

دستور امام جمعه تهران به فرهنگیان

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه موقت تهران در دومین نشست شورای اداری آموزش و پرورش دماوند، ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم با مهم برشمردن جایگاه این مقام همچنین جایگاه ستادی ادارات آموزش و پرورش در زمینه‌سازی مناسب جهت خدمات‌دهی مطلوب برای کارگزاران تعلیم و تربیت در مدارس، نکاتی را متذکر شد.

وی افزود: به جهت جایگاه ثقیل و سرنوشت‌ساز و حساس ادارات آموزش و پرورش در مناطق، این ارکان باید سبک بال بوده که به همراه جایگاه علمی و عملی به خبرگی برسند تا بتوانند در مدارس کارگشایی کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این ادارات باید در جایگاه علمی، روش‌ها، تهیه تجهیزات و پشتیبانی طوری همت کنند که مدیران و معلمان در مدارس مخاطره‌ای در جایگاه و سنگر تعلیم و تربیت در مدارس نداشته باشند؛ یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها بر اساس سند تحول بنیادین، دستگاه تعلیم و تربیت است که باید از مرحله انجام امورات مرسوم و معلوم به جایگاه خبرگی برسند تا مدارس، مکان والای خود را پیدا کنند در غیر این صورت نقش عکس خواهند داشت و بازدارنده خواهند بود.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: سرعت تغییر و تحول در علم و روش‌های تعلیم و تربیت بسیار بالاست؛ اینکه چطور خود را با این تغییرات وفق بدهیم، راهی جز مطالعه وجود ندارد؛ برای رسیدن به این مهم، باید نقاط مرکزی که وزارتخانه و ادارات کل و ادارات مناطق باشند به نقش و رسالت خود باور داشته باشند.

وی با اشاره به آیه شریفه «یا ایُّها الذین امَنوُا امِنوُا» به این نکته که اهل ایمان هم باید در عمل، ایمان خود را ثابت کنند، اشاره کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با آرزوی توفیق برای زهرا طاولی مدیر آموزش و پرورش دماوند، حضور این مدیر را جهت ایجاد طرح تحولی و الگوی جدیدی، موثر دانست.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که منطقه دماوند دارای ظرفیت بالایی است و باید نمود این استعداد را با تعلیم و تربیت در جامعه مشاهده کنیم.

وی در پایان از همکاران اداری آموزش و پرورش دماوند تقدیر و تشکر و لوحی جهت یادبود و بزرگداشت مقام معلم تقدیم آنها کرد.

میلاد  محمدی
میلاد محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها