جزئیات طرح مالیات بر سوداگری از زبان قالیباف

رئیس مجلس درباره مالیات بر سوداگری توضیحاتی را ارائه داد.

حجم ویدیو: ۱۳.۱۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۰۴ دانلود ویدیو

قالیباف گفت: قانون مالیات بر سوداگری تنها شامل کمتر از یک درصد مردم می‌شود و به هیچ وجه معاملات طبیعی و روزمره مردم را شامل نمی‌شود.

رئیس مجلس ادامه داد: طرح اخذ مالیات از سوداگری و سفته بازی برای اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار میزنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علیرغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آن نبوده است.

وی همچنین افزود: این قانون فقط حداکثر ۱ درصد افراد جامعه را شامل می‌شود و آنها کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتکار حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، خانه و خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار بر زندگی عموم مردم هستند. وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه‌داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداهای شخصی کلان حبس می‌کند باید از طریق مالیات، هزینه سوداگری و سفته بازی خود را پرداخت کند.

رئیس مجلس در پایان اظهارکرد: این مالیات در اصل مالیات بر سوداگری و سفته بازی برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است و این قانون به هیچ وجه معاملات طبیعی و روزمره مردم را شامل نمی‌شود.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر