تیترکوتاه گزارش می دهد؛

نقش مسیحیان انجیلی در تحولات غرب آسیا

قدرتمندترین گروه سفید پوست رای دهنده در آمریکا مسیحیان انجیلی هستند. جریانی که در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا بیشترین درصد حضور رای دهنده را داشت و با پیروزی ترامپ در انتخابات قدرت زیادی در آمریکا گرفته و نقش بیشتری در تحولات غرب آسیا بازی کردند.

نقش مسیحیان انجیلی در تحولات غرب آسیا

به گزارش تیتر کوتاه،  مسیحیان انجیلی ( اونجلیست ها ) گروهی از مسیحیانی هستند که معتقد می باشند پیش گویی های کتاب مقدس انجیل همگی به وقوع خواهد پیوست و انجیل تنها کتابی است که پیامبرگونه همه گفته های آن محقق خواهد شد.

این گروه معتقد هستند مهمترین پیشگویی انجیل در مورد بازگشت موعود است که اشاره به بازگشت حضرت عیسی به زمین دارد. این جریان اعتقاد دارند باید هر اقدامی را که منجر به تعجیل در امر ظهور حضرت مسیح می شود انجام داد و از کارهایی که این امر را به تاخیر می اندازد اجتناب گردد. بر باور این جریان باید از هرگروه یا مجموعه ای و یا فعالیتی که باعث جلو افتادن ظهور موعود می شود حمایت و با هر گروه یا مجموعه ای و یا فعالیتی که باعث تاخیر در ظهور موعود می شود مبارزه نمود.

مسیحیان انجیلی بر این باور هستند که بازگشت یهودیان در سال ۱۹۴۸ به اورشلیم ( فلسطین ) زادگاه حضرت مسیح یکی از نشانه های ظهور موعود است و باید به قدرت از این موضوع حمایت و با مخالفان آن به مبارزه پرداخت.

یهودیان صهیونیست


از این رو مسیحیان انجیلی در آمریکا هم صدا با صهیونیسم مسیحی در داخل خاک های فلسطین اشغالی موافق مبارزه با جریان های فلسطینی و حامیان آنها یعنی ج ا ا و حزب الله لبنان می باشند.

بعد از به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا مسیحیان انجیلی که در این کشور قدرت را در دست گرفتند و در دولت ترامپ افرادی همچون مایک پنس مشاوررئیس جمهور آمریکا در امور امنیتی و مایک پمپئو رئیس سیا و وزیر خارجه آمریکا شدند این جریان نفوذ خود را در غرب آسیا افزایش داده و به عنوان یک بازیگر منطقه ای نقش آفرینی نمود که منجر به ظهور مسیحیان انجیلی در داخل سرزمین های اشغالی شد که به صهیونیسم مسیحی شهرت یافت.

ترامپ


مسیحیان انجیلی و صهیونیسم مسیحی هر دو یک نگاه دارند.و آن هم حفاظت از دولت یهود است که در این نگاه با سایر یهودیان افراطی در سرزمین های اشغالی هم نظر هستند اما به شدت از نگاه مذهبی با یک دیگر تفاوت دارند لذا هر از چند گاهی در داخل حکومت اسرائیل شاهد درگیری های طرفین با هم هستیم که در نهایت با دخالت نیروهای امنیتی اسرائیل در حمایت از مسیحیان انجیلی یا صهیونیسم مسیحی درگیری به پایان می رسد.

در حال حاظر مسیحیان انجیلی و صهیونیسم مسیحی یکی از قدرت های سیاسی در آمریکا و سرزمین های اشغالی هستند که قائل به از بین بردن مخالفان دولت یهود به هر شکل ممکن می باشند که در این راستا می توان ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان و سایر فرماندهان مقاومت به شکل خبیثانه را از این منظر ارزیابی نمود.
 

حاج قاسم


پیش بینی می شود این جریان که بعد از ترامپ قدرت خود را به صورت نسبی در بدنه حاکمیت دولت آمریکا از دست داده است با بازگشت ترامپ به کاخ سفید مجددا قدرت سابق خود را بدست آورده و نقش افرینی بیشتر و افراطی تری در منطقه غرب آسیا داشته باشد. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها