خبر مهم درباره بنزین و کارت سوخت

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از میانگین مصرف روزانه ۱۱۴ میلیون لیتر بنزین در کشور خبر داد و گفت: با توجه به پیش رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین این عدد باز هم افزایش می‌یابد.

خبر مهم درباره بنزین و کارت سوخت

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: مصرف بنزین کشور در روزهای گذشته اعدادی نظیر 127 میلیون لیتر را ثبت کرده است و با توجه به میانگین کنونی مصرف روزانه 114 میلیون لیتر بنزین در کشور، پیش‌بینی می‌کنیم این عدد با توجه به پیش‌رو بودن سفرهای تابستانی و ایام اربعین باز هم افزایش یابد که نیازمند مدیریت مصرف از سوی مردم است.

وی تأکید کرد: روزانه 800 هزار خودرو از حومه وارد کلانشهر تهران می‌شود که بیشتر تک‌سرنشین هستند و مصرف را اضافه می‌کنند، همچنین بخشی از افزایش مصرف مربوط به استفاده از کولر خودروها در تابستان گرم امسال است، البته مواردی نظیر معاینه فنی و ... نیز وجود دارد که اگر رعایت شود در مقدار مصرف تأثیرگذار است.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با اشاره به افزوده شدن سالانه 2 میلیون خودرو به ناوگان حمل‌ونقل کشور بیان کرد: حجم خودرویی که به ناوگان حمل‌ونقل کشور افزوده می‌شود، معادل مصرف یک پالایشگاه و بدون رعایت تناسب عرضه و تقاضا است.

سالاری تصریح کرد: این تعداد خودرو در شرایطی به ناوگان افزوده می‌شود که هیچ خودرویی از چرخه خارج نمی‌شود و اگر بخواهیم مصرف این تعداد خودروی ورودی را به مصارف پیشین تحمیل کنیم، عدد قابل‌توجهی است، بنابراین نیاز است در بحث تعداد خودروی در چرخه، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف این خودروها و خروج خودروهای فرسوده، توازنی بین تعداد خودرو و مقدار عرضه این خودروها پیش‌بینی شود که سرمایه ملی کشور سوزانده نشود.

وی درباره وضع استفاده مالکان خودروها از کارت سوخت شخصی گفت: با اجرایی شدن طرح سامان‌دهی کارت‌های سوخت جایگاه‌ها، مقدار استفاده مردم از کارت سوخت شخصی هم‌اکنون به بیش از 60 درصد رسیده است. طبق قانون بودجه 1402، وزارت نفت موظف شده است مقدار استفاده مردم از کارت سوخت شخصی را تا پایان شهریورماه امسال به بیش از 90 درصد برساند.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • سعید

    وقتی در دنیا اکثر خودرو ها در صد کیلومتر سه و نیم لیتر و درنهایت پنج لیتر مصرف می کنند و در کشور عقب مانده ما خودرو ملی صفر کیلومتر انها در صد کیلومتر در یازده لیتر و بعد از چند سال چهارده لیتر مصرف می کنید مقصر ان مردم نیستند شما مدیرانی بی لیاقت هستید موضوع کاملا روشن است

  • ناشناس

    تاثیر کارت سوخت بر مصرف بنزین چه بود
    گزارش دهید فقط اذیت کردن مردم است احتمالا بامبول جدیدی در راه است تف به شرفتان

  • حسن

    الان خودروهای برقی در کشورهای پیشرفته در حال تردد هستند در واقع از سوخت پاک استفاده می‌کنند.. و هم در مصرف سوخت فسیلی صرفه جویی می‌شود و هم آلودگی هوا کمتر می‌شود.

  • ناشناس

    سلام شما خود مسولین دزد هستین فکر میکنید مردم بدبخت و بیگناه هم مثل شما دزد هستند!!!!!!!!!!!! نه اقایان مسئولین دزززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززد و تمامی مسئولین دزد هستند انا ماشاالله!

  • خواب الود

    دو اصل مهم درمصرف بنزین رانادیده گرفتی انهم بی کیفیت ترین خودرودرجهان بامصرف 12درصدبی کیفیت ترین والاینده ترین بنزین درجهان راداریم

  • ناشناس

    ببین چند ساله با این کارت سوخت چقدر پول از مردم بدبخت گرفتن..کارت سوخت را از کار میندازند برای تعویضش دویست هزار تومان میگیرن

  • ناشناس

    سلام
    معمولا مسئولین ما قدیس و پاک هستند و مشکل از مردم می باشد . که مجبورند بنزین چرت استفاده کنند و ماشین های از عهد بوق .
    برای کاهش مصرف بنزین
    1 - مسئولین از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند . البته اگر غرور و پرستیژشون اجازه بدهد
    2- خودروهای عمومی افزایش یافته و بروز رسانی شوند .
    3 - تبلیغ زشت و کثیفی که در فیلم ها رواج داده می شود ( دربستی ) از فیلم ها حذف شود
    4 - در فیلم ها از وسائل عمومی استفاده شود نه خودروهای شخصی .
    5 - وقتی در شهر در یک بلوار ، دوربرگردانی را مسدود می کنند . می گویند بروید دور میدان یا دور برگردان بعدی دور بزنید ، قطره قطره دریا می شود .
    6 - وقتی در جاده ها ، دوربرگردان که باید فاصله اش نهایتا 5 کیلومتر باشد ، به 15 یا 20 کیلومتر و حتی بیشتر می رسد .قطره قطره دریا می شود .
    7 - واردات خودروهای صفر و روز جهان ، تا ملت مجبور نباشند آشغال شوار شوند
    طبق وظیفه می گویم حال خواه پند گیرند یا ملال

  • مینا

    مسئولان بی شرف بی کفایتیشان را با تحمیل مجدد فشار به ملت بیچاره می‌خواهند جبران کنند، خدا ازتون نگذره که هر روز سر چند مسئله گرانی و غیره اعصاب ملت را بهم میریزید

  • عباس

    اگر هر سال مبلغی به قیمت بنزین اضافه شود دیگر شاهد افزایش یکباره چند برابری قیمت بنزین نخواهیم بود. همه اجناس رو دولت گران می کند در طول سال چند نوبت از زیاد کردن قیمت بنزین به صورت سالیانه خجالت می‌کشد یعنی .هر موقع هم فرصت گیر دولت می آید مدام می گویند قیمت سوخت در مقابل قیمت جهانی ناچیز است . مردم راضی هستن قیمت بنزین زیاد شود ولی در مقابل خدمات دولت بهتر شود نه اینکه خدمات به صورتی باشد که به مشکلات مردم افزوده شود.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر