اختصاصی تیترکوتاه؛

فری شاپ، بهشت خریدهای ارزان و بدون مالیات

یکی از نقاط جذاب برای خرید در سفرهای خارجی استفاده از مغازه های بدون مالیات و عوارض یا همان فری شاپ (Free Shop) است. فروشگاه هایی که اجناس لوکس را می توان با قیمت های بسیار مناسبی در آن ها پیدا کرد.

فری شاپ، بهشت خریدهای ارزان و بدون مالیات

به گزارش تیترکوتاه، اولین توصیه ما به شما این است که در هنگام تحویل چمدان به قسمت بار و عبور از گیت اول فرودگاه و ورود به بخش بین المللی فرودگاه ها، حتما مقداری پول نقد یا کارت اعتباری بین المللی همراه خود داشته باشید. تمامی فروشگاه های بدون عوارض در قسمت دوم فرودگاه و جایی که زمین آن متعلق به بخش بین المللی است واقع شده اند و به همین دلیل از پرداخت عوارض معاف هستند. 

معافیت عوارض چیست ؟ 

معافیت از گمرک به عملی اطلاق می شود که بتوان یک کالا را در شرایط خاص بدون پرداخت مالیات واردات، فروش، ارزش افزوده یا سایر موارد خریداری کرد. فروشگاه های معاف از گمرک یک مزیت فریبنده سفرهای بین المللی هستند.

این مشاغل خرده‌فروشی کالاهایی را می‌فروشند که از عوارض و مالیات معاف هستند، با این درک که برای استفاده از کشور خارج می‌شوند. بسیاری از اقلام رایج بدون عوارض گمرکی که در مغازه های فرودگاه یافت می شوند عبارتند از شکلات و عطر و موارد دیگر. 

تحت شرایط عادی، کشورهای میزبان از شما انتظار دارند که برای کالاهایی که خریداری می کنید، مالیات واردات، فروش، ارزش افزوده (VAT) یا مالیات محلی بپردازید. با این حال، هنگام خرید در فرودگاه‌های بین‌المللی، پایانه‌های دریایی، کشتی‌های کروز و در طول پروازهای خطوط هوایی بین‌المللی، خرید شما در زمینی بی طرف انجام می‌شود پس از پرداخت مالیات در این زمین های بی طرف معاف هستید. 

خرید بدون مالیات در اتحادیه اروپا (EU) پیچ و تاب خاص خود را دارد. کالاهایی که هنگام سفر بین کشورهای اتحادیه اروپا خریداری می کنید، مشمول مالیات یا عوارض هستند. محصولاتی که هنگام سفر به یک کشور اتحادیه اروپا یا خارج از آن خریداری می‌کنید دارای بازپرداخت مالیات هستند، به این معنی که مسافر باید برای بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه اروپا درخواست دهد که این امر در فرودگاه ها انجام می شود.

مغازه‌های معاف از گمرک اغلب کالاهای با مارک‌های ممتاز را می‌فروشند. اغلب برندهای برتر دنیا که اجناس لوکس به فروش می رسانند در فرودگاه ها یا مراکز بدون مالیات حضور دارند و با قیمت مناسب محصولات خود را به فروش می رسانند. 

چرا قیمت فری شاپ ها بسیار ارزانتر است؟

هنگامی که کالاهای خاصی را در کشور خود خریداری می کنید، قیمت کل شامل واردات، فروش و مالیات بر ارزش افزوده بسته به مکان است. هنگام خرید بدون عوارض گمرکی، آن مالیات های خاص را پرداخت نمی کنید، بنابراین محصول ارزان تر است.

قوانین معافیت از عوارض چیست؟

بسته به مکان خاص، قوانین معافیت از مالیات و عوارض می تواند متفاوت باشد. با این حال، قانون اولیه این است که شما فقط زمانی می توانید بدون عوارض گمرکی خرید کنید که کشور یا سرزمینی را ترک کرده و به کشور دیگری می روید. اقلام معاف از گمرک فقط برای صادرات هستند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر