اختصاصی تیترکوتاه؛

همه چیز درباره «سایپا کادیلا»، پروژه جدید پارس خودرو + مشخصات

در این گزارش به معرفی و بررسی محصول جدید پارس خودرو یعنی کادیلا می‌پردازیم.

همه چیز درباره «سایپا کادیلا»، پروژه جدید پارس خودرو + مشخصات

خودرو کادیلا، پروژه جدید شرکت سایپا پارس خودرو است که هنوز وارد بازار نشده و به تولید انبوه نیز نرسیده است. لازم به ذکر است این خودرو نسخه جدید خودروی تندر نود است.

کادیلا (که با نام پروژه P۹۰ نیز شناخته می‌شود) یکی از جدید‌ترین محصولات گروه خودروسازی سایپا است که با برند پارس خودرو و در خطوط تولید این شرکت تولید می‌شود. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است.

کادیلا4

تندر ۹۰ خودرویی بسیار محبوب و موفق در بازار ایران بود که بیش از ۱۰ سال روی خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت اما با بازگشت مجدد تحریم‌ها علیه ایران و خروج شرکت‌های خودرویی از جمله رنو فرانسه، تولید این خودرو متوقف شد. در همین زمان بود که سایپا تصمیم گرفت با توجه به درصد داخلی‌سازی تندر ۹۰ در ایران، نسخه ایرانیزه این خودرو را تولید کند؛ بر همین اساس پروژه تندر ۹۰ ایرانی با کد p۹۰ در این شرکت تعریف شد.

مشخصات فنی کادیلا

کادیلا در زیر کاپوت خود از موتور جدید ME۱۶ سایپا بهره می‌برد؛ این موتور که در واقع مشابه موتور TU۵P ایران خودرو است توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. البته طبق صحبت‌های مدیرعامل سایپا، تولید کادیلای اتوماتیک نیز با گیربکس ۶ سرعته AT ساخت DAE در دستور کار قرار دارد.

کادیلا3

کادیلا همانند تندر ۹۰ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق تورشن بیم بهره می‌برد. ترمز‌های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع کاسه‌ای بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

طبیعی

قدرت

۱۱۵ اسب بخار

گشتاور

۱۴۷ نیوتن.متر

گیربکس

دستی ۵ سرعته

اتوماتیک ۶ سرعته

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

—–

سرعت

—–

مصرف سوخت

—–

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

سدان

نوع رینگ

آلومینیومی

آپشن‌ها و امکانات کادیلا

با توجه به این موضوع که هنوز کاتالوگ رسمی کادیلا منتشر نشده نمی‌توان به طور قطع درباره آپشن‌های این خودرو اظهار نظر داشت؛ اما نسخه موجود در مراسم رونمایی دارای مواردی مانند شیشه بالابر‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی، صندلی‌های دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها، روکش چرمی غربیلک فرمان، سیستم مولتی مدیا دارای مانیتور و کامپیوتر سفری است.

کادیلا5

آپشن‌ها و امکانات

کروز کنترل

ندارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

ندارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

ندارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

ندارد

استارت بدون کلید

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

ندارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم‌کن صندلی جلو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اینکه هیچی نداره

  • رنجبر

    ازلحاظ فرقی با ال نودنکرده اگه قیمتش مناسب باشه نه قیمت نجومی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون نهایت قیمت براش خوبه

    • ناشناس

      اینو ۸۰۰تا ۹۰۰ فرو میکنن الان ال ممد چنده که اینو با esp بخوان ۳۰۰ بدن؟!؟؟واقعا فکر می‌کنی کوییک اتومات که ۴۲۰ پولشه از این سرتره؟!؟

  • ناشناس

    انشالله قبل از تولیدش در هردوتا لگن ساز گل بگیرن تخته کنن.

  • ناشناس

    یه چراغ ویه سپرعوض میکنند یه نام مسخره هم روش
    اشغالهاشونوغالب میکنندبه این ملت

    • صدرا

      پخمه خودتی 😁

  • رسول

    ال نود بوتاکس کرده است

  • ناشناس

    ای خاک عالم تو سرتون شماها فقط بدرد تولید قراضه میخورین

  • حرف حساب

    آفرین ب این طراحی
    شبیه‌ آب دزدکه

  • ناشناس

    اینکه ال ممده
    لامصبا شماک اینو با ماده تبصره هاتون میاین 500 تومن میکنین تو پاچه ملت لااقل یه زحمتی میکشیدین یه طراحی روش انجام میدادین این بااتاق سبک و بلندی ک داره و باورق هاش نازکی ک کار میکنین حتما سبک تر هم میشه یه باد بهش بخوره چپ میکنه خدا ازتون نگذره ک جون مردم براتون اندازه پشه ارزش نداره

  • ناشناس

    خخخخخخخخ واقعا قرن 14دهم

  • ناشناس

    چرا بهترین را با قیمت واقعی به مردم عرضه نمی‌کنند، با این دکانی که عده‌ای باز کردند و اکثرا در راس قدرت هستند به مردم راه اجحاف و ظلم به دیگران را نشان می‌دهند هر خودرو باید طوری شود که کسی بیست سال حاضر به تعویض آن نباشد. مطمئن باشید با این فرمان که در همه‌ی بازارها وجود دارد تورم بیشتر از اینها بالا می‌رود و مجبوریم آن را انکار کنیم.

  • ناشناس

    اینکه هرچی نگاه کردیم ندارد فکر کنم همون ال ۹۰ قدیم تولید میکردین سنگین تر بودین

  • اخراجی

    امان از این طراحیها آخرش باید یه گندی توکار باشه، عین چینی‌های ۳۰ سال پیش😔

  • حامد

    انصافا ال نود داخلش شبیه مهمون خونه هاس فقط یه متکی میخواد به درهاش تکیه بدی

  • محمدرضا طاهری

    بزرگ ترین عیب این ماشین برجستگی لبه گل گیرهاست که دراکثراین نوع ماشین ها تصادف بر روی آن مشهود است

  • ناشناس

    چقدر خوبه که ی آپشن عالی گذاشتن روش اصلا فکرشو نمیکردم آینه بغل بزارن واسش،دمتون گرم

  • محمد

    حد اقل یه زحمت می‌دادیم به خودتون اون زههای بغلو در می‌آوردین ومثل دنا پلاس یک خط به دربهای می‌زدین واقعا ضایس ازدرب ال نودی درس میاوردین

  • محسن

    کاش استحکام بدنش مثل ال نود باشه

  • ناشناس

    خودتونو خسته نکنید اشغاله تولیداتون کلاهبردارها

  • سیدحسین

    سلام دوستان این خودرو اصلا اتاق ال ۹۰نیست این اتاق ساینا تغییریافته است دلخوش نباشید از طرفی اتاق ال۹۰برای پروژهp90با موتور۱۶سوپاپ می باشد که آیا ایرانخودرو به سایپا موتورtu5بدهد یانه.

  • ناشناس

    تورا خداتغییرظاهری هم شدمحصول جدید،، دست بردارین ازاین، لگنهای آشغال

  • افشین

    روکش غربیلک فرمان هم داره سایپا متشکریم!

  • حسین

    نصفی ال90نصف دیگه یه خودرو دیگر

  • جمال

    این چیزهایی که داره پیکان سال 53 هم روش بوده چیزی اضافه نداره

  • Rahim

    سم حدیدی از سایپا نامطمئن

  • اصغر

    سایپا وایران خودرو زحمات زیادی میکشن ماشینای کشورای دیگه را فقط بلدن چراغ جلو عقبشا عوض کنن اسم دیگه ای بزارن روش اون مانیتور یا سانروف یا چراغها که توی خیابان ملت توپ خونه ریخته تعداد کاملشا تا ۲۰ میلیون نمیشه همه اونا که اسم بردم بعد میارن ۱۵۰ میلیون بالاتر به نام پلاس میفروشن واقعن شماها چرا زنده اید

  • ناشناس

    پس چه دارد که اسمشو خودرو گذشته ای بگید ما فرغون چینی تولید می کنیم در اختیار شما ایرانی ها میزاریم.

  • بی وطن

    این که هیچی نداره🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس

    ای همه بالا پایینش کردین حداقل چهار تا دکمه رو فرمونش میزاشتین

  • رضا

    این که همون ال نو ده فقط چراغای کوئیک گذاشتن روش گل بگیرن در اون خراب شده رو

  • امین

    یک سوال ؟ فرمان دارد .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر