کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۸

احتمال افزایش قیمت خانه در ۵ سال آینده / وضعیت وحشتناک اشتغال در آمریکا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

احتمال افزایش قیمت خانه در ۵ سال آینده / وضعیت وحشتناک اشتغال در آمریکا

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۷ مه ۲۰۲۴ ( ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

روند کند رشد مشاغل در آمریکا 

بر اساس سنجش ماهانه روند اشتغال، رشد مشاغل ایالات متحده ممکن است در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ با نشانه هایی از کند شدن بازار کار متوقف شود. بر اساس آمارهای به دست آمده از وضعیت روند اشتغال زایی در این کشور شاخص کل اشتغالزایی از عدد ۱۱۲.۱۶ در ماه مارس به عدد ۱۱۱.۲۵ در ماه اوریل سقوط داشته است. ویل بالتروس، کارشناس اقتصادی می گوید: «بازار کار به دنبال یک دوره رشد بسیار قوی از زمان رکود دوران کرونا حالا شروع به نشان دادن نشانه هایی از سرد شدن کرده است.»

رد پیشنهاد ادغام بانک های اسپانیا

هیئت مدیره بانک اسپانیایی سابادل پیشنهاد ۱۲ میلیارد یورویی گروه BBVA که به عنوان رقیب سنتی آن ها شناخته می شود را رد کردد. این پیشنهاد شامل ادغام کامل بانک سابادل در گروه بانکی BBVA بود که اکنون منتفی شده است. هیئت مدیره معتقد است که این پیشنهاد به طور قابل توجهی پتانسیل بانک سابادل و چشم انداز رشد مستقل آن را کم ارزش می کند و این پیشنهاد را ناخواسته خواند. علاوه بر این، کاهش شدید اخیر و نوسانات قیمت سهام BBVA، عدم اطمینان در مورد ارزش پیشنهاد را افزایش می دهد.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

هشدار ژاپن نسبت به حرکت سریع ارز 

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی دولت، گفت، ژاپن ممکن است مجبور باشد در برابر هرگونه حرکت ارزی بی‌نظم و سفته‌بازانه اقدام کند و آمادگی توکیو برای مداخله مجدد برای حمایت از ین را تقویت کرد. کاندا، معاون وزیر دارایی ژاپن در امور بین‌الملل، گفت: «ارجح است که نرخ‌های ارز مطابق با اصول بنیادی ثابت بماند و اگر بازار به این شکل خوب عمل کند، البته نیازی به مداخله دولت نیست. با این حال، زمانی که نوسانات بیش از حد یا حرکات بی نظم به دلیل سفته بازی وجود دارد، بازار کار نمی کند و ممکن است دولت مجبور باشد اقدامات لازم را انجام دهد. ما به همان روش قاطعانه گذشته ادامه خواهیم داد.» 

کاهش ۰.۴ درصدی سفارشات صنعتی آلمان در ماه مارس 

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد سفارشات صنعتی آلمان در ماه مارس ۰.۴ درصد نسبت به ماه قبل بر اساس فصلی و تقویمی کاهش یافته است. این در حالی است که برخی از وبسایت های اقتصادی و تحلیلگران روزنامه های اقتصادی در نظرسنجی های خود اعلام کرده بودند که این آمار حداقل رشد ۰.۵ درصدی خواهد داشت ولی این موضوع محقق نشده است. 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

سود سه ماهه اول بریتیش پترولیوم به ۲.۷ میلیارد دلار کاهش یافت

بریتیش پترولیوم درآمد سه‌ماهه اول خود را ۲.۷ میلیارد دلار گزارش کرد که ۴۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است و پیش‌بینی‌های نادرست به دلیل کاهش قیمت‌های نفت و گاز و قطعی پالایشگاه در ایالات متحده کاهش یافته است. این شرکت مستقر در لندن سود سهام خود را ۷.۲۷ سنت به ازای هر سهم حفظ کرد و نرخ برنامه بازخرید سهام خود را در سه ماه آینده، مشابه دوره قبل، در ۱.۷۵ میلیارد دلار حفظ کرد. 

احتمال افزایش ۶۰ هزار پوندی قیمت خانه در ۵ سال آینده 

یک آژانس املاک در انگلستان اعلام کرد که انتظار می رود با کاهش بحران وام مسکن در بریتانیا، قیمت خانه در پنج سال آینده بیش از ۶۰۰۰۰ پوند افزایش یابد. ساویلز با استناد به "چشم انداز اقتصادی بهبود یافته"، پیش بینی های پنج ساله خود را برای بازار مسکن به طور قابل توجهی ارتقا داد. این آژانس اکنون انتظار دارد قیمت مسکن در سال جاری ۲.۵ درصد رشد کند، در مقایسه با پیش‌بینی قبلی که ارزش‌های آن در سال ۲۰۲۴ به میزان ۳ درصد کاهش می‌یابد. این پیش‌بینی در نوامبر و زمانی که بریتانیا در رکود بود، انجام شد.

محمد امین زمانی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر