کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۱

آخرین وضعیت بازارهای جهانی پس از حمله ایران به اسرائیل / ترفند جالب برای دور زدن مالیات و تحریم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

آخرین وضعیت بازارهای جهانی پس از حمله ایران به اسرائیل / ترفند جالب برای دور زدن مالیات و تحریم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۷ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آخرین وضعیت بازارهای جهانی پس از حمله ایران به اسرائیل

بازارهای جهانی نشانه هایی از ثبات را نشان دادند، زیرا معامله گران منتظر تحولات بیشتر در خاورمیانه پس از حمله ایران به اسرائیل در آخر هفته بودند. پس از این که رئیس‌جمهوری امریکا جو بایدن به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت که ایالات متحده از ضدحمله اسرائیل حمایت نخواهد کرد، قیمت نفت کاهش یافت. شاخص قدرت دلار تغییر چندانی نداشت در حالی که اوراق خزانه پس از کاهش بازدهی در جلسه قبل کاهش یافت.

  • ترفند جالب برای دور زدن مالیات و تحریم

شرکت مس روسیه (RCC) و شرکت‌های چینی راهی برای طفره رفتن از مالیات و اجتناب از اثرات تحریم‌های غرب یافته‌اند. آنها این کار را با مبادله مفتول مسی جدید انجام می‌دهند اما برای پنهان کردن ماهیت واقعی آن، آن را به عنوان ضایعات فلزی برچسب‌گذاری می‌کنند. مفتول مسی در منطقه دورافتاده سین کیانگ در چین خرد می‌شود تا تشخیص آن از ضایعات سخت شود. منابع گفتند که به صادرکنندگان و واردکنندگان اجازه می‌دهد از تفاوت در تعرفه‌های اعمال شده بر ضایعات و فلزات جدید سود ببرند.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دلار به پرواز درآمد

ارزش دلار امریکا با سرعت بیشتری در حال افزایش است زیرا قیمت کالاها و خدمات رو به صعود است و مردم اطمینان ندارند که آیا فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را به اندازه سایر بانک‌های مرکزی در امسال کاهش دهد یا خیر. شاخص دلار امریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی اندازه گیری می‌کند، امسال ۴.۶ درصد افزایش یافته و نزدیک به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر بوده است. این شاخص هفته گذشته ۱.۷ درصد افزایش یافت که بزرگترین رشد هفتگی از سپتامبر ۲۰۲۲ تاکنون است.

  • تورم، قطار اقتصاد جهانی را از ریل خارج می‌کند

رشد اقتصادی ایالات متحده که بالاتر از ظرفیت خود حرکت می‌کند، به عنوان یک پشتوانه کلیدی برای توسعه مداوم جهانی در حال ظهور است، اما چالش‌های ناشی از تورم بالای مداوم و سیاست‌های پولی سخت در بزرگترین اقتصاد جهان می‌تواند خطرات جدیدی را برای اقتصاد ایجاد کند. در حالی که رهبران مالی جهانی این هفته برای نشست‌های بهاری صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گرد هم می‌آیند، بر این موضوع تمرکز می‌کنند که آیا اقتصاد قوی ایالات متحده عمدتاً به این دلیل است که افراد بیشتری کار می‌کنند و مولد هستند یا به این دلیل که استقراض دولت باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • عرضه سهام شرکت معروف فناوری سوژه شد

شرکت Rubrik، یک استارت آپ امنیت ابری و داده با پشتیبانی شرکت مایکروسافت، به دنبال جذب ۷۱۳ میلیون دلار در عرضه اولیه عمومی است. این شرکت قصد دارد ۲۳ میلیون سهم را با قیمت ۲۸ تا ۳۱ دلار به بازار عرضه کند. روبریک در سال ۲۰۱۳ تاسیس شد و نخستین محصول خود را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. این شرکت در پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که اکنون بیش از ۶۱۰۰ مشتری دارد. مشتریان آن همچنین شامل دولت‌ها و دانشگاه ها، و همچنین مجموعه‌ای از شرکت‌ها مانند Home Depot Inc.، PepsiCo Inc.، Illumina Inc.، Fiserv Inc. و Denver Broncos هستند.

  • شکست عجیب اپل از برندهای چینی

تحویل آیفون‌های اپل در ابتدای سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. این کاهش عمدتا به این دلیل بود که سازندگان تلفن‌های اندرویدی برای تبدیل شدن به برند برتر گوشی‌های هوشمند رقابت شدیدی دارند. فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در طول ژانویه تا مارس ۷.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۸۹.۴ میلیون دستگاه رسید و سامسونگ با ۲۰.۸ درصد از سهم بازار، جایگاه برتر گوشی ساز اپل را به خود اختصاص داد. اپل اکنون با ۱۷.۳ درصد سهم بازار به جایگاه دوم بازگشته است، زیرا برندهای چینی مانند هوآوی در حال به‌دست آوردن سهم بیشتری از بازار هستند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر