کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۱۰

هشدار برای بازارهای جهانی / تغییر اساسی سیستم مالیاتی در راه است

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

هشدار برای بازارهای جهانی / تغییر اساسی سیستم مالیاتی در راه است

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۴ ( ۲۶ فروردین ۱۴۰۳) در بخ شاقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پرش چین از موانع امریکا

بنیانگذار Nio، سازنده خودروهای برقی چینی (EV) در یک سخنرانی در ایالات متحده، جایی که سیاستمداران به دنبال محدود کردن بیشتر دسترسی چین به دومین بازار بزرگ خودروی جهان هستند، خواستار صراحت شد. ویلیام لی که روز شنبه در یک رویداد در دانشگاه هاروارد صحبت می‌کرد، گفت: رشد سریع خودروهای برقی در چین ناشی از یک بازار "باز و رقابتی" است که در آن "همه محصولات صرف نظر از برند یا منشاء آنها مورد استقبال قرار می‌گیرند".او به موفقیت تسلا در چین اشاره کرد، جایی که خودروساز میلیاردر ایلان ماسک در سه سال گذشته ۱.۳۶ میلیون خودروی برقی فروخته است و افزود که حضور آن باعث افزایش نفوذ خودروهای برقی و انرژی بخشی به صنعت شده است.

  • هشدار برای بازارهای جهانی

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال اخیراً به دلیل افزایش تنش در خاورمیانه، ارزش زیادی پیدا کرده‌اند و سرمایه‌گذاران را نگران کرده و به همین دلیل افراد تمایل کمتری به ریسک کردن دارند. بزرگترین ارز دیجیتال روز شنبه ۷.۷ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از مارس ۲۰۲۳ بود. این ارز تا حدی بهبود یافت و در روز یکشنبه در سنگاپور حدود ۶۳۲۳۰ دلار قیمت داشت. سایر سکه‌های محبوب مانند اتر، سولانا و دوج کوین نیز در ۲۴ ساعت گذشته ضرر داشته‌اند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال ( The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • تغییر اساسی سیستم مالیاتی در راه است

استرالیا به فکر تغییر سیستم مالیاتی خود برای تقویت مشاغل تولیدی سازگار با محیط‌زیست است. خزانه دار، جیم چالمرز، از این به عنوان یک برنامه یاد کرد. این شخص گفت که آنها مایل هستند از سیستم مالیاتی و سایر ابزارها برای کمک به دستیابی به آینده‌ای استفاده کنند که در آن استرالیا یک بازیگر کلیدی در اقتصاد جهانی باشد. آنها معتقدند که سیستم مالیاتی و سرمایه‌گذاری در تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی در استرالیا مهم خواهد بود.

  • این بانک موفق به مهار تورم شد

فرانسوا ویلروی دی گالهاو، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا روز شنبه گفت: بانک مرکزی اروپا (ECB) به طور فزاینده‌ای مطمئن است که در مبارزه با تورم پیروز شده است، که کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن را بسیار محتمل می‌کند. بانک مرکزی اروپا هفته گذشته نرخ بهره را در بالاترین سطح خود نگه داشت، اما نشان داد که می‌تواند از ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. او افزود: "ابزار نرخ بهره سلاح موثری در برابر تورم بوده است. ما مجبور شدیم این نرخ را به ۴ درصد برسانیم، اما کمتر از ایالات متحده است که در آن ۵.۵٪ است."

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • پشت پرده فراخوان دارویی در این مناطق

تنظیم‌کننده سلامت افریقای جنوبی در حال حذف دسته‌های خاصی از شربت سرفه کودکان جانسون‌اند جانسون است زیرا متوجه شد که این شربت حاوی سطوح بالایی از یک ماده مضر به نام دی اتیلن گلیکول است. در بیانیه آمده است که دسته‌های آسیب دیده در افریقای جنوبی، اسواتینی، رواندا، کنیا، تانزانیا و نیجریه فروخته شده‌اند. این فراخوان به دنبال گزارشی توسط همتای نیجریه‌ای تنظیم‌کننده در روز چهارشنبه صورت گرفت که برای نخستین بار این سم را در یک دسته از شربت کودکان بنیلین شناسایی کرد.

  • ایستادگی اپل در برابر اتهام ها

اپل گفت که قوانین اپ استور خود را زیر پا نگذاشته و از یک قاضی در کالیفرنیا خواسته است که به خواسته Epic Games ( شرکت ناشر بازی‌های ویدئویی امریکایی) که هدف نابودی اپل را دارد، رای منفی دهد. اپل این استدلال‌ها را در پرونده‌ای به قاضی منطقه‌ای ایالات متحده، ایوان گونزالس راجرز در اوکلند، که در سال ۲۰۲۰ ریاست دادخواست شرکت بازی اپیک را بر عهده داشت و اپل را به نقض قانون ضد انحصار با کنترل‌های شدید خود بر نحوه دانلود برنامه‌ها و پرداخت هزینه تراکنش‌های درون آنها توسط مصرف‌کنندگان متهم کرد، مطرح کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر