کیوسک انلاین تیتر کوتاه / ۱۹۲

هزینه‌های نجومی تبلیغات انتخابات / صعود قیمت طلا، بازار را غافلگیر کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

هزینه‌های نجومی تبلیغات انتخابات / صعود قیمت طلا، بازار را غافلگیر کرد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۴ ( ۱۹ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • برنامه تلویزیونی جدید ایلان ماسک در راه است

ایلان ماسک، میلیاردر، اشاره کرد که به زودی ویدیوهای طولانی به تلویزیون‌های هوشمند می‌آیند. این خبر پس از آن منتشر شد که مجله Fortune گزارش داد که شبکه اجتماعی به نام X هفته آینده یک برنامه تلویزیونی برای کاربران آمازون و سامسونگ منتشر خواهد کرد. ین پلتفرم در اکتبر گذشته نسخه اولیه تماس تصویری و صوتی را برای برخی از کاربران عرضه کرد، زیرا ماسک قصد داشت یک برنامه فوق العاده با طیف وسیعی از خدمات مانند پیام رسانی و پرداخت ایجاد کند. پیش از این، مجله Fortuneاعلام کرده بود که این برنامه می‌تواند شبیه برنامه تلویزیونی ارائه شده توسط یوتیوب گوگل باشد.

  • امریکا سد راه پیشرفت چین می‌شود

ایالات متحده در نظر دارد برای محدود کردن پیشرفت چین در ساخت تراشه‌های کامپیوتری بهتر، مجازات هایی را برای برخی از شرکت‌های فناوری چینی مانند ChangXin Memory Technologies اعمال کند. افراد آگاه فاش کردند که دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی به فکر اضافه کردن ChangXin به لیستی است که نحوه دسترسی آنها به فناوری ایالات متحده را محدود می‌کند. آنها همچنین در نظر دارند همین کار را برای پنج شرکت چینی دیگر انجام دهند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • زور مایکروسافت به هکرهای روسیه نرسید

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که همچنان در تلاش است تا هکرهای نخبه دولت روسیه را که در ماه نوامبر به حساب‌های ایمیل مدیران ارشد شرکت نفوذ کرده‌اند و به گفته وی سعی در نفوذ به شبکه‌های مشتریان با داده‌های دزدیده شده داشتند، بیرون کند. هکرهای سرویس اطلاعات خارجی SVR روسیه از داده‌های سرقت شده برای نفوذ به برخی از مخازن کد منبع و سیستم‌های داخلی مایکروسافت استفاده کردند.

  • هزینه‌های نجومی تبلیغات انتخابات

جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا به پنسیلوانیا رفت تا از ایالت‌های کلیدی برای انتخابات آتی بازدید کند. تیم منتخب مجدد او قصد دارد ۳۰ میلیون دلار برای تبلیغات هزینه کند، زیرا آنها برای کمپین انتخابات عمومی پس از سخنرانی پرشور وی در مورد وضعیت اتحادیه آماده می‌شوند. ۳۲.۲ میلیون نفر سخنرانی وضعیت اتحادیه بایدن را در امسال تماشا کردند که بر اساس رتبه‌بندی نیلسن در ۱۴ شبکه تلویزیونی، ۱۸ درصد بیشتر از ۲۷.۳ میلیون بیننده سال گذشته بود.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • صعود بی‌سابقه قیمت طلا

پس از اینکه گزارش مشاغل مهم در ایالات متحده باعث شد مردم فکر کنند که فدرال رزرو به زودی نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد، قیمت طلا به بالاترین سطح خود رسید. این فلز گرانبها با افزایش ۱.۶ درصدی به ۲۱۹۵.۱۵ دلار در هر اونس رسید و برای هشتمین روز متوالی افزایش یافت که با امید به کاهش نرخ بهره، خرید بانک مرکزی و افزایش علاقه سرمایه‌گذاران تقویت شده است. با این حال، مقیاس و سرعت صعود اخیر بسیاری از ناظران باتجربه بازار را غافلگیر کرده است.

  • اپل، راه را برای رقیب سرسخت خود باز کرد

اپل تحت فشار نظارتی مسیر خود را تغییر داده و راه را برای یک رقیب سرسخت، سازنده بازی‌های ویدیویی Epic Games، باز کرده است تا یک فروشگاه جایگزین برای برنامه‌های آیفون در اروپا راه‌اندازی کند. اپل نظر خود را تغییر داد زیرا اپیک به آنها اطمینان داد که قوانین دسترسی به کاربران آیفون را رعایت خواهند کرد. در سال ۲۰۲۰، Epic عمداً قوانین را در ایالات متحده زیر پا گذاشت و منجر به شکایتی شد که در آن ادعا کردند فروشگاه App اپل یک انحصار است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر