کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۴

قیمت شیر و گوشت نزولی شد / خوشحالی این کارگران از افزایش حقوق

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت شیر و گوشت نزولی شد / خوشحالی این کارگران از افزایش حقوق

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱۵ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • آغاز تحویل خودروی مشهور چینی

شیائومی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار سفارش برای نخستین خودروی خود، SU۷، یک خودروی برقی اسپرت دریافت کرده و تحویل آنها را آغاز کرده است. لی جون، مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی، در مراسمی در پکن گفت که خودروی شیائومی به طور رسمی عرضه شده است. او معتقد است که این شروع یک انقلاب بزرگ در خودروهای هوشمند است و فکر می‌کند که چین ممکن است شرکتی مشابه تسلا تولید کند.

  • قیمت نفت صعودی شد

پس از گزارشی مبنی بر اینکه نفت خام کمتری در امریکا ذخیره شده است، قیمت نفت افزایش یافت. این اتفاق قبل از نشست اوپک و متحدانش رخ داد، جایی که آنها احتمالاً تأیید می‌کنند که تولید نفت را محدود می‌کنند. هر بشکه نفت خام برنت حدود ۸۹ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز حدود ۸۵ دلار در هر بشکه قیمت داشت. موسسه نفت امریکا که داده‌های نفت و گاز را ردیابی می‌کند، گزارش داد که میزان نفت ذخیره شده در ایالات متحده در هفته گذشته بیش از ۲ میلیون بشکه کاهش یافته است. آنها همچنین اشاره کردند که عرضه بنزین و تقطیر شامل گازوئیل و نفت کوره کاهش یافته است. این اطلاعات مهم است زیرا می‌تواند بر هزینه سوخت و سایر محصولات مرتبط با نفت تأثیر بگذارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • دلار بر سکوی قدرت

دلار در روز چهارشنبه در صدر قرار گرفت و ین را به پایین‌ترین حد خود در دهه‌های اخیر نزدیک کرد، اگرچه تهدید شدید مداخله ارزی توسط توکیو باعث کاهش بیشتر ارز ژاپن شد. مقامات ژاپنی چندین روز است که برای حمایت از ارز خود بسیار تلاش کرده‌اند تا از قوی شدن بیش از حد آن جلوگیری کنند. تهدید به دخالت مستقیم آنها در بازارهای ارز، افزایش ارزش دلار امریکا به بالای ۱۵۲ ین را دشوار می‌کند. بسیاری از افراد در بازارهای مالی این سطح را بسیار مهم می‌دانند.

  • خیال مردم از خودروهای برقی راحت نیست

فروش خودروهای جدید در ایالات متحده از ژانویه تا مارس تقریباً ۵ درصد افزایش یافت، با وجود اینکه نرخ بهره بالا بود. با این حال، رشد فروش خودروهای برقی در طول سه ماه اول سال کاهش یافت زیرا خریداران نگران این هستند که خودروها با یک بار شارژ تا کجا می‌توانند پیش بروند و مکان هایی برای شارژ آنها وجود دارد. خودروسازان که بیشتر آنها روز سه شنبه آمار فروش خود را در ایالات متحده گزارش کردند، در سه ماهه اول در مقایسه با سال گذشته، نزدیک به ۳.۸ میلیون دستگاه خودرو فروختند که نرخ فروش سالانه آن ۱۵.۴ میلیون بود.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • خوشحالی این کارگران از افزایش حقوق

حدود ۵۰۰ هزار کارگر فست فود در کالیفرنیا شروع به دریافت حداقل ۲۰ دلار در ساعت کردند که بیشتر از حداقل ۱۶ دلار قبلی است. این تغییر پس از بحث و گفت‌وگو بین گروه‌های کارگری و رستوران‌ها اتفاق افتاد. قانون جدید فست فودهای زنجیره‌ای با ۶۰ مکان یا بیشتر در سراسر کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از صاحبان مشاغل کوچک به دلیل این افزایش نگران آینده خود هستند، در حالی که کارگران خوشحال هستند زیرا به آنها کمک می‌کند هزینه‌های خود را پوشش دهند. فرماندار گاوین نیوسام از این تغییر حمایت کرد و او می‌خواهد اقتصاد ایالت را برای همه عادلانه تر کند.

  • قیمت شیر و گوشت گاو نزولی شد

ویروسی که میلیون‌ها پرنده را کشته است در حال انتشار در بین گاوهای شیری ایالات متحده است و این نگرانی را ایجاد می‌کند که شیوع این بیماری ممکن است به تقاضای لبنیات و گوشت گاو آسیب برساند. وزارت کشاورزی ایالات متحده می‌گوید که عمدتاً این ویروس بی‌خطر است، اما شیوع این بیماری کشاورزان و صنایع لبنی را نگران کرده است. قیمت گوشت و شیر در حال کاهش است. برخی از افراد ممکن است نگران نوشیدن شیر یا خوردن گوشت گاو باشند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    مرگ بر امریکا چقدر نامردن یک کارگر فست فود امریکایی تو 8ساعت کار به اندازه ی 1.5برابرحقوق یک ماه یک کارگر ایرانی حقوق میگیره چقدر این امریکاییها ظالمن

  • ایرانیان

    تف به شرف نداشته‌تون این چه خبریه کار میکنی نادان احمق . بیشرف بیشرف بیشرف‌ها ....

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر