در مصاحبه با رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح شد؛

درخواست صنف طلا از مجلسی ها در آستانه انتخابات / هر گرم طلای ۱۸ عیار به چه قیمتی رسید؟

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، از آخرین وضعیت بازار طلا خبر داد.

درخواست صنف طلا از مجلسی ها در آستانه انتخابات / هر گرم طلای ۱۸  عیار به چه قیمتی رسید؟

شرایط سخت اقتصادی و تصویب قوانین جدید مالیاتی برای اکثر اصناف چالش های جدی را ایجاد کرده است. صنف طلا نیز از این مشکلات بی نصیب نمانده و نسبت به رکود و کاهش تقاضایی که بر بازار طلا و سکه سایه انداخته است، گله دارد. با توجه به اینکه به روزهای پر جنب و جوش پایانی سال نزدیک می شویم، اما بازار طلا همچنان روال عادی خود را طی می کند.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران در مصاحبه با تیتر کوتاه، از آخرین وضعیت بازار طلا و سکه خبر داد.

بذرافشان اعلام کرد: در بازار امروز شاهد کاهش ۳ دلاری انس جهانی بودیم که درحال‌حاضر ۲۰۳۳ دلار است. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید نیز نسبت به قیمت قبل از تعطیلات، ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشته است و باقی انواع سکه تاکنون تغییر قیمت نداشته‌اند. حباب سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

نادر-بذرافشان

با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، اما التهاب خاصی متوجه بازار طلا نیست و کاهش تقاضا و رکود حاکم بر بازار که از ابتدای سال گریبان گیر این بازار بود، همچنان ادامه دارد. امیدوار هستیم که در روزهای باقی مانده از سال، شرایط صنعت طلا و جواهر که از ابتدای سال دچار آسیب‌های اقتصادی فراوانی شده است، تغییری رو به جلو داشته باشد تا به سمت و سویی حرکت کنیم که رونق به این صنعت بازگردد.

وی در رابطه با تاثیر تداخل ماه مبارک رمضان با عید نوروز بیان کرد: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم، اعیاد و مراسم‌ها کمتر شده و قطعا بر بازار طلا تاثیرگذار است. بنابراین کمتر شدن مراسم‌ها و جشن‌ها در ایام نوروز به علت تداخل با ماه مبارک رمضان، منجر به کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر آخریو وضعیت حساب‌های مسدود شده برخی طلافروشان گفت: تاکنون حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از حساب‌های مسدود شده تعدادی از طلافروشان باز شده است و پیگیری‌های لازم به جهت بازگشایی سایر حساب‌ها نیز در حال انجام است. لازم به ذکر است که مسدودیت حساب‌های فعالان صنف طلا، آسیب‌های مالی شدیدی به این افراد وارد کرد و همچنین منجر به بر هم خوردن ثبات اقتصادی بازار شد.

بذرافشان در ادامه افزود: بسیاری از همکاران ما که از شهرهای دیگر برای خرید طلای آب شده به تهران می‌آمدند، با چالش تهیه جنس مورد نظر خود رو به رو می‌شدند. همچنین مبادلات طلا و سکه به حداقل رسید. از طرفی افزایش قیمت‌ها باعث شد تا فعالان صنعت طلا با رقم‌های سنگین چند میلیاردی متضرر شوند. درخواست ما این است که امنیت و ثبات اقتصادی برای صنف طلا فراهم شود و نگاه مسئولان نسبت به اجرای سیاست‌های عملیاتی با توجه به تبعات و آسیب‌های آن بر صنعت طلا، دقیق تر و کارشناسی تر باشد.

وی در خصوص حمایت نمایندگان مجلس از صنعت طلا عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، درخواست ما از نمایندگانی که قرار است در آینده در این حوزه نسبت به تصویب قوانین لازم اقدام کنند، این است که نگاهی کارشناسانه و دلسوزانه به اصناف داشته باشند و در زمان تصویب قوانین حتما از اتحادیه‌ها و پیشکسوتان حوزه مورد نظر دعوت به همکاری کنند و استعلام‌های لازم را از این بخش دریافت کنند. به این صورت که در ابتدا شرایط صنف و صنعت مورد نظر را بررسی کنند و بعد از آن قوانین را تصویب کنند. بنابراین خواسته ما از نمایندگان مجلس این است که رویکرد خود را نسبت به اصناف تغییر دهند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر