طلا | قیمت امروز طلا | بازار طلا

آغاز روند کاهشی قیمت طلا / آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تعطیلی بازار، کاهش انس جهانی و نوسان بازار ارز باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد، گفت: احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده در بازار بسیار کم است.

آغاز روند کاهشی قیمت طلا / آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا و سکه به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. 

قیمت طلا و سکه در شروع بازار این هفته با کاهش همراه شد، نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار در شروع هفته گفت: روز شنبه بازار نیمه تعطیل بود و مبادلات فیزیکی انجام نشد، از طرف نرخ ارز نیز نوسان کاهشی داشت در بازارهای جهانی هم طلا ۸ دلار کاهش قیمت داشت به همین دلیل روند قیمت‌ها کاهشی بود.

وی افزود: پیش بینی بوده که قیمت انس جهانی افزایش یابد؛ اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است، ممکن است به امروز تا پایان سال بازارهای جهانی نیز تغییر و تحول داشته باشد باید منتظر باشیم ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: احتمال اینکه قیمت‌ها کاهشی باشد بسیار کم است احتمال دارد با نوسان بازار ارز و انس جهانی و اگر تقاضا نیز تشدید شود قیمت‌ها کمی افزایش یابد. 

وی درباره مسدودی حساب های ظلافروشان نیز گفت: تا کنون اقدامی خاصی برای حل این مشکل صورت نگرفته است، حدود چهار پنج حساب باز شده است. این مسئله باعث شده در رفع تعهدات فعالان بازار و مبادلات مشکل ایجاد شود. هم باعث برو آسیب های روحی و اجتماعی شده و هم شرایط بازار را تحت تاثیر گذاشه است. 

بذرافشان درباره ایجاد کارگروه تخصصی طلا و جواهر در اتاق اصناف نیز گفت: باتوجه به اینکه صنعت طلا دچار شرایط بحرانی، نوسانات و قانون‌های دست و پاگیر مانند سامانه جامع تجارت بوده و برای حل این مسائل کارگروه تخصصی طلا و جواهر ایجاد شده است. 

وی افزود: حکم های اعضای کارگروه این هفته از طریق اتاق اصناف صادر می‌شود و کار اجرایی را آغاز خواهد کرد. کارگروه طلا و جواهر می‌تواند نقش مهمی در از بین بردن این مشکلات صنعت به صورت تخصصی باشد. 

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۳۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است، قیمت سکه طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان است انس جهانی نیز به ۲۰۲۴ دلار رسیده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر