اختصاصی «تیتر کوتاه»؛

برند خود را به شهرت فوتبال برسانید / گرانترین فوتبالیست‌ها در تبلیغات

فوتبال یک ورزش بسیار محبوب در سراسر جهان است و برندها برای شناخته شدن به این ورزش پولساز احتیاج دارند.

برند خود را به شهرت فوتبال برسانید / گرانترین فوتبالیست‌ها در تبلیغات

تبلیغات و ورزش ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و فوتبال نیز از این قاعده مستثنا نیست. تبلیغ‌کنندگان اغلب از فوتبال به عنوان بستری برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند و به نوبه خود، انجمن‌های فوتبال و باشگاه‌ها بخش قابل توجهی از درآمد خود را از تبلیغات و حمایت‌های مالی دریافت می‌کنند. این رابطه متقابل به نفع هر دو طرف است، زیرا تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از طریق فوتبال به مخاطبان زیادی دست یابند، در حالی که فوتبال بودجه لازم را برای حمایت از عملیات و بازیکنان خود دریافت می‌کند.

فوتبال یک ورزش بسیار محبوب در سراسر جهان است، بنابراین بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند برند خود را با مرتبط کردن آن با فوتبال تبلیغ کنند. آنها این کار را با قرار دادن لوگوهای خود بر روی پیراهن تیم‌ها و استادیوم‌ها و موارد دیگر انجام می‌دهند. این همکاری بین تبلیغ‌کنندگان و فوتبال برای هر دو طرف بسیار مهم و ارزشمند شده است.

برند خود را آگاهانه تبلیغ کنید

تبلیغ‌کنندگان از مردم می‌خواهند که محصولات و برندهای آنها را بدون صرف هزینه یا تلاش زیاد ببینند. آنها سرمایه گذاری می‌کنند تا در هنگام بازی‌های فوتبال تبلیغ کنند زیرا افراد زیادی فوتبال را تماشا می‌کنند، چه با رفتن به استادیوم یا تماشای آن از تلویزیون. این بدان معنی است که بسیاری از مردم تبلیغاتی را که روی لباس بازیکنان، در حاشیه یا در زمان استراحت تبلیغاتی نشان داده می‌شود، مشاهده خواهند کرد.

وقتی فوتبالیست معروفی مانند ارلینگ هالند گلی را به ثمر می‌رساند و افراد زیادی در حال تماشای آن هستند، اگر لوگوی اسپانسر در هنگام جشن گرفتن به وضوح نشان داده شود، واقعاً تاثیرگذار است. به این ترتیب، طرفداران ممکن است آن برند را با موفقیت تیم مورد علاقه خود مرتبط ببینند.

یک اسپانسر فوتبال چقدر برای یک تبلیغ هزینه می‌کند؟

دادن پاسخ دقیق به این سوال دشوار است زیرا معاملات اسپانسر بین باشگاه‌ها و اسپانسرها همیشه در دسترس عموم نیست. با این حال، ما می‌دانیم که برخی از تیم‌های درجه یک مانند منچستریونایتد حدود ۲۰۰ میلیون پوند در سال از قراردادهای اسپانسرینگ خود درآمد دارند که حدود یک چهارم کل درآمد آنها را تشکیل می‌دهد. تیم‌های هم سطح با یک تیم خاص از حامیان مالی خود درآمد کسب می‌کنند و میزان درآمد آنها بسته به میزان موفقیت آنها در چند فصل گذشته می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. برنده شدن در مسابقات می‌تواند حامیان مالی بیشتری را جذب کند که به معنای پول بیشتر برای تیم است. از این پول می‌توان برای انجام کارهای مختلفی مانند بهبود ورزشگاه یا جذب بازیکنان جدید استفاده کرد.

فایده تبلیغات از طریق ورزشی مانند فوتبال برای اسپانسر چیست؟

هنگامی که یک شرکت اسپانسر یک تیم ورزشی یا رویداد می‌شود، این کار را برای جلب توجه مردم به برند آنها و به خاطر سپردن آن انجام می‌دهد. به این شیوه «آگاهی از برند» می‌گویند. به سختی می‌توان ارزش دقیقی برای آگاهی از برند قائل شد، اما شرکت‌ها معتقدند که بسیار مهم است و ارزش مالی زیادی دارد. بنابراین، اگر شرکتی مانند TeamViewer سالانه ۴۷ میلیون پوند به منچستریونایتد برای اسپانسرینگ پیراهن می‌پردازد، پس امیدوار است که مردم برند آنها را ببینند و آن را به خاطر بسپارند، که در نهایت به آنها کمک می‌کند تا در دراز مدت درآمد بیشتری کسب کنند.

اگر شرکتی مانند TeamViewer مایل است پول زیادی را برای حمایت از یک باشگاه فوتبال سرمایه‌گذاری کند، باید باور داشته باشد که مزایایی که از حمایت مالی به‌دست می‌آورد ارزشش را دارد. بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغ و افزایش آگاهی از برند ارزش قائل هستند و حمایت مالی از یک باشگاه فوتبال می‌تواند به آنها کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند و وفاداری مشتریان را از طرفداران باشگاه به‌دست آورند. این راهی است که شرکت‌ها می‌توانند خود را با موفقیت و محبوبیت یک باشگاه فوتبال مرتبط کنند و در آن شهرت سهیم شوند.

ارزش قراردادهای اسپانسرینگ می‌تواند فراتر از پول باشد، مانند استفاده از بازیکنان یک باشگاه برای تبلیغات. حامیان مالی می‌توانند از شهرت مثبت باشگاه بهره‌مند شوند، به خصوص اگر باشگاه به کارهای خیریه و آموزشی معروف باشد. حامیان مالی می‌توانند از این فعالیت‌ها حمایت کنند، که می‌تواند تصویر برند خود را تقویت کند.

بر اساس آمار مربوط به سال ۲۰۱۸ گرانترین فوتبالیست‌ها برای تبلیغات اینگونه معرفی شدند:

دیوید بکهام

دیوید بکهام، بازیکن مشهور سابق فوتبال، طبق گزارش مجله فوربس هنوز هم بسیار ثروتمند است. با وجود اینکه او دیگر فوتبال بازی نمی‌کند، هنوز هم پول زیادی به‌دست می‌آورد. او روزانه ۳۵ هزار پوند و هر سال ۱۲.۵ میلیون پوند از تبلیغات و شرکت هایی که راه‌اندازی کرده است، درآمد دارد. دیوید بکهام یک فوتبالیست مشهور است که برای برندهای مختلفی مانند آدیداس، اچ‌اند ام و عطر Coty نیز خط تولید دارد. او حتی شرکت کفش ورزشی خود به نام Footwork Production را دارد که به ثروتمند شدن او کمک کرد. تنها در ۵ سال گذشته، او بیش از ۵۰ میلیون پوند درآمد داشته است و در مجموع، ارزش او حداقل ۱۶۵ میلیون پوند برآورد شده است. بنابراین اساسا، او یکی از ثروتمندترین ورزشکاران جهان است.

دیوید-بکهام

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو فوتبالیست معروف پرتغالی است که با حضور در تبلیغات برندهای مختلف از کسب درآمد لذت می‌برد. او با برندهای معروفی مانند نایک، هواپیمایی امارات و آرمانی کار کرده است. گاهی اوقات، او مردم را با انتخاب‌های منحصر به فرد خود در تأیید محصولات شگفت زده می‌کند. کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهوری که در یوونتوس بازی می‌کرد با انتشار تبلیغات در اینستاگرام پول زیادی به‌دست می‌آورد. او برای هر پست تبلیغاتی که در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی می‌گذاشت، ۴۱۵۰۰۰ دلار درآمد داشت. یعنی او پردرآمدترین مرد اینستاگرام است. بر اساس گزارش فوربس، تمام قراردادهای مشارکت برند رونالدو حدود ۲۱ میلیون دلار است.

رونالدو

لیونل مسی

مسی که فوتبالیست معروف بارسلونا و آرژانتین است با تبلیغ خطوط هوایی ترکیه ۲۱ میلیون دلار درآمد دارد. ویدیویی از او در حال تبلیغ این خط هوایی توسط ۱۲۴ میلیون نفر تماشا شده است. مردم نمی‌توانند تصمیم بگیرند که آیا مسی بهترین است یا نه. همچنین در تبلیغات پپسی و چیپس Lay’s هم حضور دارد. مبلغ قراردادهای تبلیغاتی مسی با دستمزد او قابل مقایسه است.

مسی

نیمار

نیمار یک فوتبالیست بسیار مشهور برزیلی است که قراردادهای زیادی با شرکت‌های معروف برای تبلیغ محصولات خود دارد. حتی پنج سال پیش، او با همکاری با شرکت هایی مانند نایک، ردبول، فولکس واگن و پاناسونیک، درآمد زیادی به‌دست آورد، حدود ۹.۱ میلیون دلار. ارزش قرارداد او با نایک به تنهایی حدود ۶ میلیون دلار بود. نیمار بازیکن معروف فوتبال خیلی وقت‌ها قراردادهای جدید امضا می‌کند و بسیار محبوب است. در سال ۲۰۱۳، او مدل یک برند تولید‌کننده عینک آفتابی به نام پلیس شد. بسیاری از شرکت‌ها قصد کار کردن با او را دارند، زیرا او بسیار محبوب است.

نیمار

زیدان

زیدان بازیکن سابق فوتبال نیز در بسیاری از زمینه‌ها مانند فوتبال، مدیریت تیم‌ها و حضور در آگهی‌های تبلیغاتی استعداد زیادی دارد. او توسط شرکت هایی مانند آدیداس، دانون و آئودی حقوق می‌گیرد. او تاکنون حدود ۹.۱ میلیون یورو درآمد داشته و هیچ نشانه‌ای از توقف در او دیده نمی‌شود. کارشناسان تبلیغات بر این باورند که محبوبیت زیدان همچنان بسیار بالاست و همین امر او را به یک دارایی ارزشمند برای کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ تبدیل می‌کند. به عبارت دیگر، شرکت‌ها هنوز او را یک نام بزرگ می‌دانند که مردم به او احترام می‌گذارند و او را تحسین می‌کنند، و او را به انتخاب خوبی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود تبدیل می‌کنند.

زیدان

در پایان، حمایت مالی و تبلیغات بخشی جدایی ناپذیر از فوتبال است. آنها به باشگاه‌ها کمک می‌کنند تا بودجه‌های خود را تکمیل کنند و به شرکت‌ها و برندها اجازه می‌دهند به مخاطبان گسترده‌تری دست یابند و به روشی جالب از جوامع حمایت کنند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر