اختصاصی «تیتر کوتاه»؛

با تبلیغات خود به ذهن و قلب مخاطب وارد شوید

در این گزارش به بررسی برخی تکنیک‌های روان شناختی که در تبلیغات استفاده می‌شوند، خواهیم پرداخت.

با تبلیغات خود به ذهن و قلب مخاطب وارد شوید

تبلیغات همه جا هستند. معرفی نام تجاری خود در هرجایی برای به‌دست آوردن مشتری و غلبه بر رقبا بسیار مهم است، اما چگونه می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل نشان دهید؟ چگونه تبلیغ‌کنندگان ما را به خرید محصولاتشان ترغیب می‌کنند؟ در دنیایی که تبلیغات کاملاً اشباع شده است، مهم است که چیزی به یاد ماندنی بسازید. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند آنچه را که یک تبلیغ خوب را به یک علم تبدیل می‌کند، به بهترین شکل ارائه دهند. برای بررسی بهتر برخی از این تاکتیک‌ها، در این گزارش به بررسی برخی ترفندهای روان شناختی تبلیغات خواهیم پرداخت.

آنها به شما احساس منحصر به فرد بودن می‌دهند

مردم می‌خواهند احساس کنند که نسبت به دیگران منحصر به فرد هستند و به احتمال زیاد برندها و محصولاتی را خریداری می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا از دیگران متمایز شوند. تبلیغ‌کنندگان این را می‌دانند و تا آنجا که می‌توانند از آن استفاده می‌کنند. مطمئناً اگر داشتن یک محصول خاص شما را در جمعیت خاصی قرار می‌دهد، احساس ناچاری بیشتری برای خرید آن خواهید داشت. روانشناسی معکوس با منحصر به فردتر جلوه دادن برند شما وارد عمل می‌شود که به نوبه خود باعث می‌شود افراد بیشتری بخواهند در گروه شما حضور اشته باشند.

ترفند انسان سازی

انسان‌ها موجودات همدلی هستند که به طور طبیعی می‌خواهند از دیگران مراقبت کنند. یکی از ترفندهایی که تبلیغ‌کنندگان دوست دارند از آن استفاده کنند، انسان‌سازی است. انسان بودن یک شی غیر انسانی استفاده از حیوانات به عنوان لوگو یا حتی توسعه محصول به عنوان یک شخصیت به ایجاد ارتباط همدلانه بین برند و بیننده کمک می‌کند. کاراکترهای متحرک به شما کمک می‌کنند تا محصول احساس آشنایی بیشتری داشته باشید. آنها همچنین به خاطره انگیزتر شدن نام تجاری کمک می‌کنند که احتمال تمایل شما به خرید محصول را افزایش می‌دهد.

استفاده از آهنگ تبلیغاتی جذاب

آیا تا به حال آهنگی را در یک تبلیغ شنیده‌اید که تمام روز ذهن شما را گیر کند؟ این تصادفی نیست زیرا تبلیغ‌کننده از شما می‌خواهد که نام آنها را به خاطر بسپارید. گاهی اوقات، آنها حتی می‌توانند شما را وادار کنند که شماره تلفن یا مکان یک کسب و کار خاص را به خاطر بسپارید. به خاطر سپردن موسیقی، به‌ویژه صدای کلماتی که با دقت ساخته شده‌اند، بسیار راحت‌تر از صداگذاری هستند. شرکت‌ها مقدار زیادی پول برای این بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

استفاده از رنگ‌ها

ما معمولاً در مدرسه یاد می‌گیریم که رنگ‌های مختلف احساسات متفاوتی را القا می‌کنند. آیا می‌دانستید که این امر در بازاریابی نیز صدق می‌کند؟ رنگ‌های استفاده شده در تبلیغات تصادفی نیستند زیرا رنگ‌های خاص واکنش خاصی را در افرادی که آنها را مشاهده می‌کنند، برمی انگیزد. رنگ‌هایی مانند قرمز نشان‌دهنده دعوت به عمل هستند، در حالی که رنگ‌های دیگر، مانند سیاه، یک محصول را شیک‌تر و گران‌تر نشان می‌دهند. رنگ‌ها همچنین می‌توانند مزیت‌هایی را در مورد یک محصول خاص به ارمغان بیاورند، مانند سبز که به معنای سالم بودن چیزی است.

رنگ-ذهن

ایجاد فرصت و زمان محدود

احساس از دست دادن یک فرصت را همه در زندگی تجربه می‌کنند. تبلیغ‌کنندگان این را می‌دانند و می‌خواهند که شما نسبت به محصولشان چنین احساسی داشته باشید. داشتن معاملات ویژه و پیشنهادات زمانی محدود، فوریت خرید یک محصول خاص را افزایش می‌دهد. آنها می‌خواهند شما احساس کنید که اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوید که خودتان را در نظر نمی‌گیرید. دریافت ۵۰ درصد تخفیف برای یک جفت دمپایی هیجان انگیز است، حتی اگر لزوماً به یک جفت جدید نیاز نداشته باشید، به خصوص اگر این پیشنهاد در ۴۸ ساعت منقضی شود.

ایجاد شکل ظاهری جذاب

احتمالاً تعجب می‌کنید که چرا غذا همیشه در تبلیغات بهتر از زندگی واقعی به نظر می‌رسد. این تصادفی نیست، زیرا آنچه در تبلیغات نشان داده شده است یک نسخه به شدت تغییر یافته از غذای خاص است - در واقع، ممکن است اصلاً غذا نباشد! روغن موتور به دلیل خاصیت آب گریز بودن معمولاً به جای شربت استفاده می‌شود. علاوه بر این، شیر معمولاً با چسب جایگزین می‌شود زیرا مدیریت آن در دوربین آسان تر است. در غیر این صورت، بیشتر غذاها در واقع مدل‌های پلاستیکی هستند که با دقت طراحی شده‌اند به این دلیل که تا حد امکان خوشمزه به نظر برسند. از دیگر تکنیک‌ها می‌توان به محصولات و مدل‌های خرید عکس اشاره کرد تا محصول را در بهترین نور نشان دهد. تاب برداشتن تصویر و تغییر رنگ‌ها تا حدی اندک، کمک زیادی به نمایش‌پذیرتر نشان دادن یک آیتم می‌کند، حتی اگر در واقعیت آن محصول آنقدر جذاب نباشد.

ترفند-تبلیغات

با جهانی پوشیده از تبلیغات، منحصر به فرد بودن دشوار است اما اگر بر تکنیک‌های تبلیغات مسلط باشید و نیاز مخاطب را بدانید، قطعا در این مسیر موفق خواهید بود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها