کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۸۷

ادامه رکود در بازار مسکن / همکاری خودروسازان برای کنترل بازار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

ادامه رکود در بازار مسکن / همکاری خودروسازان برای کنترل بازار

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۷ مهر ۱۴۰۲)در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • بازار مسکن در چین همچنان بی‌رونق است

داده‌های رسمی روز پنجشنبه نشان داد که قیمت خانه‌های جدید در چین برای سومین ماه متوالی کاهش یافت. با این حال با وجود تلاش‌های بخش‌های مختلف دولت برای احیای بخش املاک هنوز هم تقاضا و توان خرید مسکن ضعیف است. چین در هفته‌های اخیر با کاهش قوانین وام گیری و برداشتن محدودیت‌های خرید ملک سعی در ایجاد میل و رغبت در مردم برای خرید و فروش مسکن داشت.

 

  • همکاری خودروسازان برای مهار فشارهای اقتصادی

شرکت تسلا روز چهارشنبه به جنرال موتورز و فورد پیوست تا ظرفیت تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهند و با نگرانی‌های اقتصادی و ترس از کاهش تقاضا مقابله کنند.ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا گفت نگران این موضوع است که حتی با وجود کاهش قیمت خودرو، هزینه‌های بالای استقراض مشتریان، آنها را از خرید بازدارد. به همین دلیل ایلان ماسک فعلا منتظر شفافیت شرایط اقتصادی حاکم است و نسبت به افزایش ظرفیت کارخانه جدیدش در مکزیک احتیاط می‌کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • مطالبه افزایش دستمزد کارگرها در ژاپن

بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری ژاپن قرار است برای سال آینده دستمزد بیشتری را مطالبه کند. این موضوع می‌تواند بر تصمیم گیری بانک مرکزی نیز اثر بگذارد.انتظار می‌روند که فدراسیون، ارقام هدف خود را اواخر روز پنجشنبه اعلام کند.

 

  • سقوط قیمت نفت با ادامه تنش‌ها در خاورمیانه

به دلیل ادامه تنش‌ها در خاورمیانه و کاهش برخی تحریم‌های نفتی امریکا علیه ونزوئلا، قیمت نفت از بالاترین رقم دو هفته اخیر خود سقوط کرد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت پس از افزایش ۱.۹ درصدی روز چهارشنبه به ۸۸ دلار در هر بشکه رسید. جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا پس از سفر خود به اسرائیل برای اعلام همبستگی قصد دارد روز پنجشنبه در اسرائیل به سخنرانی درباره این بحران و جلوگیری از تنش‌ها بپردازد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • روسیه همچنان بر محدودیت صادرات سوخت اصرار دارد

به گفته الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، این کشور فعلا برنامه‌ای برای کاهش محدودیت‌های صادرات گازوئیل ندارد و این نشان می‌دهد که بازار سوخت با کاهش بیشتر تسهیلات مواجه است. نواک در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت هنوز هیچ تصمیمی برای کاهش محدودیت‌ها ندارند اما در صورت لزوم، این موضوع توسط وزارت نیرو بررسی خواهد شد.

 

  • اقدام بانک مرکزی ایالات متحده برای کنترل نرخ بهره

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امریکا، روز پنجشنبه در نیویورک با همکارانش در بانک مرکزی ایالات متحده در یک توافق ظاهری مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ‌ بهره در نشست بعدی خود در دو هفته آینده، به سخنرانی خواهد پرداخت. دلار در برابر سایر ارزها در روز پنجشنبه پیش از اظهارات پاول، ثابت ماند، زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات متحده نرخ‌ها را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر