پیش بینی خوشایند / نرخ تورم در مسیر کاهش

معاون بانک مرکزی اروپا گفت : انتظار می‌رود که تورم در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد زیرا سختگیری‌های پولی بانک مرکزی به تثبیت قیمت‌ها کمک می‌کند.

پیش بینی خوشایند / نرخ تورم در مسیر کاهش

تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره بانک مرکزی اروپا توسط مجمع عمومی بانک مرکزی اروپا (ECB) صورت می‌گیرد. این مرکزیت مسئول تعیین و اجرای سیاست‌های پولی در منطقه یورو است. برای ثابت نگه داشتن یا تغییر نرخ بهره، ECB تحلیل‌های مختلف اقتصادی را در نظر می‌گیرد، از جمله نرخ تورم، رشد اقتصادی، بیکاری، و سایر عوامل مرتبط.

در اغلب موارد، ECB تلاش می‌کند تا پایداری نرخ تورم را حفظ کرده و به رشد اقتصادی منطقه یورو کمک کند. بنابراین، اگر تغییراتی در اقتصاد به وجود آید که نیازمند تغییر در نرخ بهره باشد، ECB ممکن است تصمیم به افزایش یا کاهش نرخ بهره بگیرد. این تصمیمات به مدت‌زمان‌های مختلف اعلام می‌شوند و می‌توانند تاثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد منطقه یورو داشته باشند.

معاون بانک مرکزی اروپا اظهار کرد که احتمالا نرخ بهره بانک مرکزی اروپا برای مدتی در سطح فعلی خود باقی خواهد ماند.

دی گیندوس گفت: انتظار می‌رود که تورم در ماه‌های آینده به کاهش خود ادامه دهد زیرا سختگیری‌های پولی بانک مرکزی به تثبیت قیمت‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد که بانک مرکزی اروپا باید محتاطانه تحولات مانند قیمت نفت و هزینه‌های نیروی کار را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر