کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۹

قیمت خودروی محبوب چینی سقوط کرد / شوک بزرگ به بازار ارزهای دیجیتال

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

قیمت خودروی محبوب چینی سقوط کرد / شوک بزرگ به بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۴ مارچ ۲۰۲۴ ( ۱۴ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تولید باتری غول خودروسازی متوقف می‌شود؟

رئیس بخش تولید باتری فولکس واگن اعلام کرد: فولکس واگن تا زمانی که کارخانه‌هایش راه‌اندازی نشده و باتری یکپارچه‌اش در حال استفاده باشد، فهرستی را برای واحد باتری خود در بازار بورس در نظر نخواهد گرفت و اساساً احتمال عرضه اولیه اولیه سهام قبل از سال ۲۰۲۶ را رد کرد. نظرات توماس اشمال حاکی از آن است که بزرگ‌ترین خودروساز اروپایی در نظر دارد تجارت باتری PowerCo خود را پس از آوردن یک سرمایه‌گذار یا شراکت با سایر تولیدکنندگان سلول در بازار سهام عرضه کند.

  • فناوری، سهام آسیایی را نجات داد

سهام آسیایی افزایش یافت زیرا شرکت‌های فناوری در معاملات خوب عمل کردند. سرمایه‌گذاران به رویدادهای مهم این هفته مانند سخنرانی رئیس فدرال رزرو و کنگره ملی خلق چین توجه دارند. سهام‌های فناوری واقعاً خوب عمل کردند، به‌ویژه شرکت‌هایی مانند تایوان Semiconductor Manufacturing Co. و Samsung Electronics Co. آنها برندگان بزرگ بودند. شاخص اصلی سهام ژاپن، Nikkei-۲۲۵، برای نخستین بار به بیش از ۴۰۰۰۰ واحد رسید. شاخص کره جنوبی نیز حدود ۱.۵ درصد افزایش یافت. این عملکرد خوب به دنبال نمایش قوی شرکت‌های فناوری مشابه در ایالات متحده در روز جمعه بود.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت نفت در اوج ایستاد

پس از اینکه اوپک پلاس کاهش تولید خود را تمدید کرد و پیشرفت به سوی آتش بس در غزه متوقف شد، قیمت نفت نزدیک به بالاترین سطح خود باقی ماند. معاملات آتی برنت پس از افزایش ۲ درصدی در جلسه قبل، نزدیک به ۸۴ دلار در هر بشکه معامله شد. معیار ایالات متحده وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۰ دلار بود که روز جمعه برای نخستین بار از نوامبر از سطح مشخصی عبور کرد. سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش کاهش دو میلیون بشکه‌ای در روز را تا پایان ژوئن تمدید کردند.

  • قیمت بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال را غافلگیر کرد

بیت کوین روز دوشنبه به بالاترین سطح دو ساله خود رسید و از ۶۴ هزار دلار گذشت زیرا افزایش سرمایه‌گذاری آن را به بالاترین سطح خود نزدیک کرد. قیمت بیت کوین اوایل امروز به ۶۴۲۸۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۲۱ است. درحال‌حاضر، قیمت بیت کوین با ۲ درصد افزایش در ۶۳۸۵۰ دلار برای جلسه معامله می‌شود. بالاترین قیمت بیت کوین ۶۸۹۹۹.۹۹ دلار است که در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت شد. بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است و بیشتر این افزایش در چند هفته گذشته اتفاق افتاده است، جایی که حجم معاملات برای صندوق‌های بیت کوین فهرست شده در ایالات متحده افزایش یافته است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • قیمت خودروی محبوب چینی سقوط کرد

برترین سازنده خودروهای برقی (EV) چین، BYD، نسخه جدیدی از خودروی محبوب خود را با قیمت کمتری نسبت به مدل قبلی خود معرفی کرد که تولید آن متوقف شده است. این حرکت در بحبوحه رقابت شدید قیمت‌ها در بزرگترین بازار خودروی جهان صورت می‌گیرد. BYD قیمت چندین مدل خودرو را کاهش داده است. علت این است که سایر شرکت‌های خودروهای برقی مانند جیلی اتو و تسلا نیز برای جذب مشتریان در بازاری که در حال کاهش است، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهند.

  • افزایش قیمت مواد غذایی در ترکیه شدت گرفت

تورم سالانه ترکیه احتمالاً به بالاترین حد خود در ۱۵ ماه گذشته رسیده است، شتابی که توسط بانک مرکزی که پس از پایان دادن به افزایش نرخ بهره همچنان در حالت هشدار قرار دارد، به دقت تحت نظر است. امسال افزایش شدید حداقل دستمزد در کنار افزایش قیمت مواد غذایی باعث گرانی بیشتر در ترکیه شده است. با وجود اینکه لیر ترکیه درحال‌حاضر ثبات بیشتری دارد، انتظار می‌رود که طبق پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول، ترکیه تا پایان سال ۲۰۲۴ پنجمین نرخ تورم بالا را در جهان داشته باشد. امید است از اواسط سال روند کاهش نرخ تورم آغاز شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر