کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۲

خطر فناوری جدید برای انتخابات / ورود رقیب پرقدرت لامبورگینی به بازار خودرو

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خطر فناوری جدید برای انتخابات / ورود رقیب پرقدرت لامبورگینی به بازار خودرو

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۲۴ ( ۷ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • امضای قرارداد ۱ میلیارد دلاری همکاری آسیا و اقیانوسیه

شرکت سرمایه‌گذاری Mubadala و Goldman Sachs برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در فرصت‌های اعتباری خصوصی در آسیا، صندوق سرمایه‌گذاری مستقل ابوظبی را تشکیل داده‌اند. موبادالا و بانک ایالات متحده تصمیم گرفته‌اند برای سرمایه‌گذاری در فرصت‌های اعتباری خصوصی در آسیا و اقیانوسیه، عمدتاً بر هند، با یکدیگر همکاری کنند. سرمایه‌گذار ابوظبی با همکاری با دیگران، بیشتر در وام‌های خصوصی سرمایه‌گذاری می‌کند و از فرصت‌ها برای خرید بدهی از شرکت‌های درگیر در زمانی که نرخ‌های بهره بالاست، استفاده می‌کند.

  • خطر فناوری جدید برای انتخابات

متا، مالک فیس بوک، تیمی را برای مقابله با اخبار جعلی و سوء استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته قبل از انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن ایجاد خواهد کرد. این به این دلیل است که نگرانی هایی در مورد دخالت در انتخابات و محتوای گمراه‌کننده ایجاد شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. رشد سریع هوش مصنوعی مولد، که می‌تواند متن، تصویر و ویدیو را در چند ثانیه در پاسخ به درخواست‌ها ایجاد کند، این نگرانی را ایجاد کرده است که این فناوری جدید می‌تواند برای برهم زدن انتخابات بزرگ در سراسر جهان در امسال مورد استفاده قرار گیرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پای غول خودروسازی به دنیای هوش مصنوعی باز شد

شرکت DeepX، استارتاپی که تراشه‌های هوش مصنوعی تولید می‌کند، در آستانه دریافت حدود ۱۲۰ میلیارد وون (حدود ۹۰ میلیون دلار) بودجه است. آنها قصد دارند از این پول برای سرعت بخشیدن به تولید و گسترش تجارت خود در سطح جهانی استفاده کنند. این شرکت کره جنوبی ۶۰ میلیارد وون از Skylake Equity Partners و ۳۰ میلیارد وون از حامی فعلی آنها، Timefolio Asset Management دریافت کرده است. آنها همچنین در حال مذاکره با یک سرمایه‌گذار دیگر برای دریافت ۳۰ میلیارد وون اضافی تا ماه آینده هستند. DeepX با شرکت هایی مانند Hyundai Kia Motors Robotics Lab و Posco DX همکاری می‌کند تا شروع به تولید بیشتر محصولات خود کند.

  • کاهش قیمت نفت در آستانه هفته بین‌المللی انرژی

در حالی که معامله گران منتظر سرنخ‌های تازه در مورد تقاضای جهانی و تعادل در ماه مارس و پس از آن بودند، قیمت نفت با کاهش هفتگی همراه شد. قیمت نفت خام برنت به حدود ۸۱ دلار در هر بشکه کاهش یافت، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت بیش از ۷۶ دلار در هر بشکه بود. این هفته، به روز رسانی‌های مهمی در هفته بین‌المللی انرژی در لندن وجود خواهد داشت که می‌تواند بر بازار نفت تأثیر بگذارد. همچنین، داده‌های تورم آتی ایالات متحده بر زمانی که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را تعدیل کند، تأثیر خواهد گذاشت، که به نوبه خود می‌تواند بر تقاضای انرژی و قدرت دلار تأثیر بگذارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • ورود رقیب پرقدرت فراری و لامبورگینی به بازار خودرو

شرکت BYD روز یکشنبه گران‌ترین خودروی خود را معرفی کرد. این یک سوپراسپرت تمام الکتریکی با عملکرد بالا با قیمت ۲۳۳۴۵۰ دلار است که با خودروهای لوکس گاز سوز مانند فراری و لامبورگینی رقابت می‌کند. Yangwang U۹ ابتدا فقط در چین فروخته می‌شود. این خودرو بسیار سریع است و شتاب صفر تا صد آن در ۲.۳۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۹.۱۹ کیلومتر در ساعت است. بی‌وای دی، شرکتی که به تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه معروف است، در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ با پشت سر گذاشتن تسلا به بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در جهان تبدیل شد. آنها همچنین مدل‌های لوکس EV را تحت برندهای Yangwang و Fang Cheng Bao ارائه می‌دهند.

  • طرح جدید دولت برای ساخت دارو در یک قدمی اجرا

وزیر دارایی کانادا گفت که توافق بر سر ارائه پوشش دارویی (داروسازی) بین حزب لیبرال و حزب دموکرات جدید به ثبات مالی این کشور آسیبی نمی‌رساند. طبق گزارش‌های منتشر شده، طرح داروسازی پس از اجرایی شدن، سالانه بیش از یک میلیارد دلار کانادا (۷۴۰.۴۱ میلیون دلار) هزینه خواهد داشت. توافق بر سر داروسازی این احتمال را می‌دهد که ترودو تا انتخابات سال آینده در سمت خود باقی بماند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    هر چه دیرتر اجرا بشود به نفع همه هست چون سوابق بالاتر رفته و کتر شممول افزایش می شوندکاش ازسال1407 اجرا شود

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر