کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۸۳

آخرین وضعیت دلار در بازار امروز / قیمت بیت کوین صعودی شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

آخرین وضعیت دلار در بازار امروز / قیمت بیت کوین صعودی شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The NeW York Times) در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ ( ۸ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تلاش بانک مرکزی اسرائیل برای کنترل تورم

بانک مرکزی اسرائیل تصمیم گرفت دیگر نرخ بهره را کاهش ندهد، زیرا آنها نگران هستند که تورم به دلیل درگیری مداوم با حماس افزایش یابد. کمیته پولی تصمیم گرفت تا نرخ بهره کلیدی را در ۴.۵ درصد نگه دارد که بسیاری از اقتصاددانان را که انتظار داشتند ۰.۲۵ درصد کاهش یابد شگفت زده کرد. شیکل اسرائیل پس از اعلام این خبر کاهش ارزش خود را متوقف کرد و روز را تنها با تغییرات جزئی در برابر دلار امریکا به پایان رساند. امیر یارون، رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی تمایل دارد تا وام گرفتن را برای مردم تسهیل کند. آنها ممکن است در صورت ثابت ماندن تورم، نرخ بهره را بیشتر کاهش دهند.

  • ارزش دلار نزولی شد

روز سه‌شنبه، در حالی که مردم منتظر اطلاعات جدید در مورد اقتصاد ایالات متحده بودند، ارزش دلار کاهش یافت. این اطلاعات به مردم کمک می‌کند بفهمیم چه زمانی ممکن است فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند. پس از اینکه MicroStrategy Inc، یک شرکت نرم افزاری، فاش کرد که حدود ۳۰۰۰ بیت کوین دیگر را به قیمت ۱۵۵ میلیون دلار خریداری کرده است، بیت کوین به بیش از ۵۷۰۰۰ دلار رسید که بالاترین رقم در طی دو سال گذشته است. شاخص دلار امریکا که دلار را با سایر ارزهای اصلی مانند یورو و ین مقایسه می‌کند، پس از افت ۰.۱۷ درصدی در روز دوشنبه، در طول معاملات آسیایی در ۱۰۳.۷۷ ثابت ماند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • قیمت بیت کوین صعودی شد

قیمت بیت کوین روز سه شنبه در معاملات آسیایی به بیش از ۵۷۰۰۰ دلار افزایش یافت و به بالاترین حد در دو سال گذشته رسید. این امر ناشی از خریدهای قابل توجه از سرمایه‌گذاران نهادی بود. ارز دیجیتال دیگر به نام اتر نیز با عبور از ۳۲۰۰ دلار برای نخستین بار در دو سال گذشته به نقطه عطفی دست یافت. بیت کوین در دو روز گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد کرد. این افزایش توسط اخباری از MicroStrategy، یک شرکت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و نرم‌افزار، حمایت شد و نشان داد که حدود ۳۰۰۰ بیت کوین را به قیمت ۱۵۵ میلیون دلار در روز دوشنبه خریداری کرده است.

  • تحولی در بزرگترین بازار خودروهای برقی

شرکت توسعه فناوری Shanghai Zhida، یک شرکت تولید‌کننده سیستم‌های شارژ خودروهای برقی، برای نخستین بار در هنگ کنگ به فروش سهام شرکت می‌اندیشد. آنها می‌توانند تقریباً یک میلیارد هنگ کنگ (۱۲۸ میلیون دلار) از طریق این فرآیند جمع آوری کنند. چین بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی و هوشمند است. سال گذشته، شرکتی به نام BYD Co. از شنژن، خودروهای بیشتری نسبت به فولکس واگن و تسلا فروخت و به پرفروش‌ترین برند خودرو در چین و بزرگترین فروشنده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • صعود قیمت نفت در ادامه حملات دریای سرخ

قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دلیل حملات به کشتی‌رانی در دریای سرخ که نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت را افزایش داد، به روند صعودی خود ادامه داد. قیمت نفت خام برنت اندکی کاهش یافت و به ۸۲.۵۲ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا به ۷۷.۵۹ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

  • برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو پس از پنج سال وقفه

نمایشگاه خودروی ژنو که بیش از صد سال از عمر آن می‌گذرد، پس از پنج سال وقفه دوباره برگزار می‌شود و متولیان امر واقعاً برای موفقیت آن تلاش می‌کنند. این نمایش در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید-۱۹ از ریل خارج شد و به طور غیرمنتظره‌ای لغو شد. برخی از شرکت‌های خودروسازی مانند ام جی، رنو و بی‌وای دی از چین، خودروهای الکتریکی هیجان انگیزی را به نمایشگاه موتور ژنو می‌آورند تا توجه و علاقه مردم را به خود جلب کنند. برگزارکنندگان می‌گویند که امیدوارند بتوانند پادزهری برای روزهای سخت برای عاشقان خودرو ژنو باشند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر