کیوسک آنلاین تیتر کوتاه /۱۸۵

اعتصاب جامعه پزشکی شدت گرفت / قیمت بیت کوین به اوج رسید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا ‌و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

اعتصاب جامعه پزشکی شدت گرفت / قیمت بیت کوین به اوج رسید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴(۱۰ اسفند ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قیمت بیت کوین رکورد زد

در روز پنجشنبه، ارزش دلار آمریکا همچنان قوی باقی ماند زیرا مردم منتظر آمار تورم ایالات متحده بودند که می تواند بر نرخ بهره تأثیر بگذارد. همزمان، پس از اینکه یکی از مقامات بانک مرکزی ژاپن احتمال دور شدن از برخی سیاست ها را مطرح کرد، ین ژاپن تثبیت شد. بیت کوین به دلیل افزایش سرمایه گذاری در صندوق های جدید معامله شده در مبادلات بیت کوین ایالات متحده، از 63000 دلار گذشت. فقط در این ماه، ارزش آن بیش از 45 درصد افزایش یافته است، یعنی بزرگترین رشد از دسامبر 2020. قیمت در آستانه رسیدن به بالاترین رکورد جدید،( بالای 69,000 دلار)که در حال حاضر 61,315 دلار است.

  • تلاش ترکیه برای رشد اقتصاد

اقتصاد ترکیه احتمالاً توانست رشد اندکی داشته باشد و از کاهش در طی دو فصل متوالی جلوگیری کرد که بانک مرکزی افزایش قابل توجهی نرخ بهره را اعمال کرد. به گفته اوکان ارتم، اقتصاددان ارشد ترک، با توجه به اینکه اقتصاد در حال رکود است، به دلیل فروش قوی خودرو و افزایش استقراض با کارت اعتباری، که تنها از سه ماهه دوم کاهش می یابد، هزینه های مصرف کننده همچنان محرک اصلی رشد است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • پیگیری خطای مدیران غول هوش مصنوعی 

کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی پیام های ارسال شده توسط مدیر عامل OpenAI سام آلتمن است تا ببیند آیا اطلاعات نادرستی به سرمایه گذاران داده شده است یا خیر. این کمیسیون به دنبال سوابق داخلی از مقامات و مدیران فعلی و سابق OpenAI بوده است و در ماه دسامبر احضاریه ای را برای شرکت ارسال کرده است، این اقدام پس از تصمیم هیئت مدیره OpenAI در ماه نوامبر مبنی بر اخراج Altman به عنوان مدیرعامل انجام شد.

  • اعتصاب جامعه پزشکی شدت گرفت

هزاران پزشک کارآموز کره جنوبی از بازگشت به سر کار خود در روز پنج شنبه، روزی که دولت به عنوان ضرب الاجل پایان دادن به خروج دسته جمعی آنها تعیین کرده است، خودداری می کنند و هشدار می دهند که در صورت عدم بازگشت به بیمارستان ها، مجوزهای پزشکی آنها ممکن است به حالت تعلیق درآید. 2 نفر از 3 دستیار و پزشک اینترن در اعتراض به طرح افزایش 2000 دانشجوی ورودی دانشکده پزشکی در سال دست از کار کشیده اند. دولت می خواهد این کار را برای حل مشکل کمبود پزشک انجام دهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times ) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تصمیم دولت تایلند برای استفاده مردم از این ماده مخدر

تنها دو سال پس از اینکه تایلند اولین کشور آسیای جنوب شرقی شد که در سال 2022 حشیش را غیرقانونی کرد، اکنون قصد دارد استفاده تفریحی از این ماده مخدر را ممنوع کند، که باعث ایجاد بلاتکلیفی برای مردم، گردشگران و صنعت در حال رشد می شود. حشیش برای مدت طولانی در تایلند برای کمک به درد و خستگی در طب سنتی استفاده شده است. مردم حتی در گذشته قبل از غیرقانونی شدن آن در دهه 1930 از آن در آشپزی استفاده می کردند.

  • آخرین وضعیت قیمت جهانی نفت

با توجه به انتظارات مبنی بر اینکه اوپک پلاس تصمیم به تمدید کاهش عرضه نفت خواهد داشت، با معیارهای اساسی بازار که حاکی از تشدید تدریجی شرایط کوتاه مدت است، نفت همچنان به سمت دومین افزایش ماهانه حرکت کرد. قیمت بنچمارک جهانی نفت برنت حدود 84 دلار در هر بشکه بود و پس از افزایش قابل توجه ماه قبل، در فوریه بیش از 2 درصد افزایش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت بالای 78 دلار قیمت داشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر