کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۷۱

کاهش فروش خودروهای برقی تویوتا / تاثیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر بازارهای جهانی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

کاهش فروش خودروهای برقی تویوتا / تاثیر انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر بازارهای جهانی

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۲۴ ( ۱۷ بهمن ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • افزایش سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است، که به دلیل افزایش ارزش بیت‌کوین، که با معرفی ETF بیت‌کوین نقطه‌ای در ایالات متحده انجام شد، تقویت شده است. بر اساس داده‌های DeFi Llama، ارزش کل توکن‌های سپرده شده در بلاک چین‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) از نوامبر تا کنون حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و به حدود ۶۰ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح از آگوست ۲۰۲۲ است.

  • برنامه افزایش ثروت بانک سوئیسی برای سال جدید

UBS ( شرکت خدمات مالی و باندکداری سوئیسی) روز سه شنبه اعلام کرد که فاز اول یکپارچه‌سازی رقیب سقوط کرده Credit Suisse را تکمیل کرده است، از جریان خالص دارایی‌های جدید سود می‌برد و قصد دارد بازپرداخت سهام را در نیمه دوم سال با حداکثر یک میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۴ آغاز کند. بانک سوئیسی گفت که اهداف مهمی برای امور مالی خود دارد. این شرکت می‌خواهد میزان پول مدیریت شده توسط بخش مدیریت ثروت خود را از ۳.۸۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۸ به ۵ تریلیون دلار افزایش دهد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • نوسانات بازارهای مالی امریکا متاثر از انتخابات ریاست جمهوری

معامله گران در JPMorgan ( شرکت خدمات مالی و بانکداری امریکایی) فکر می‌کنند که تورم، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و مشکلات در دسترس بودن پول کافی بیشترین تأثیر را بر بازارهای جهانی در امسال خواهد داشت. نظرسنجی منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که ۲۷ درصد از معامله گران فکر می‌کنند که تورم بیشترین تأثیر را خواهد داشت، در حالی که ۲۰ درصد فکر می‌کنند که انتخابات نوامبر بیشترین تأثیر را دارد. بازارهای مالی به دلیل انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده برای افت و خیزهای بیشتری آماده می‌شوند. دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان نیوهمپشایر پیروز شد که می‌تواند او را برای دیدار مجدد با جو بایدن، دموکرات، آماده کند.

  • کاهش فروش خودروهای برقی توسط غول خودروسازی

تویوتا، یک شرکت ژاپنی، سود سالانه مورد انتظار خود را در روز سه شنبه نزدیک به ۹ درصد افزایش داد. این اتفاق به این دلیل رخ داد که درآمد آن در سه ماهه سوم بهتر از حد انتظار بود، که عمدتاً به دلیل ین ضعیف تر و فروش قوی خودروهای پر سود و خودروهای هیبریدی بود. پس از اعلام این خبر، سهام تویوتا ۴.۴ درصد افزایش یافت. خودروسازی تویوتا انتظار دارد خودروهای بیشتری بفروشد، اما سایر شرکت‌ها نگران هستند زیرا فکر می‌کنند فروش ممکن است امسال رشد چندانی نداشته باشد. آنها همچنین فکر می‌کنند که مردم علاقه کمتری به خرید خودروهای برقی دارند و به همین دلیل خودروهای کمتری تولید می‌کنند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تبلیغات هنگ کنگ برای اوراق قرضه دیجیتال

دولت هنگ کنگ اوراق قرضه سبز دیجیتال جدید خود را برای جذب سرمایه‌گذاران تبلیغ می‌کند. این بخشی از تلاش آنها برای تقویت موقعیت شهر به عنوان یک مرکز برای دارایی‌های دیجیتال است. هنگ کنگ در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد چهار نوع اوراق قرضه دیجیتال با حمایت پروژه‌های سازگار با محیط‌زیست است. این اوراق به ارزهای مختلف - یوان چینی فراساحلی، دلار هنگ کنگ، دلار امریکا و یورو در دسترس خواهند بود. مقدار دقیق این اوراق هنوز مشخص نشده است.

  • آخرین وضعیت قیمت نفت در پی تنش‌های خاورمیانه

نفت با افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه در برابر اظهارات جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، رشد کمی داشت. نفت خام برنت در حدود ۷۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شد که ۰.۹ درصد نسبت به روز دوشنبه افزایش داشت، زمانی که قبل از بازگشت به پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر خود رسیده بود. شاخص امریکایی وست تگزاس اینترمدیت زیر ۷۳ دلار معامله شد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر