کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۵۰

حمله سایبری به بورس آمریکا / روی خوش دلار به فعالان بازار ارز

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

حمله سایبری به بورس آمریکا / روی خوش دلار به فعالان بازار ارز

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست(The Washington Post) در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • نشانه‌های بهبود اقتصاد جهان در چین

طبق گزارش ها، صادرات چین به احتمال زیاد سریع‌تر و برای دومین ماه در دسامبر رشد کرد. این موضوع نشان از این دارد که تجارت جهانی به لطف رشد صنعت الکترونیک و انتظارات کاهش هزینه‌های استقراض در سال ۲۰۲۴ شروع به بهبودی کرده است. پیش‌بینی می‌شود محموله‌های خروجی (کالاهای ارسال شده به سایر کشورها) از دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه دسامبر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش داشته باشد. تجارت جهانی در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت زیرا ایالات متحده، اروپا و سایر بازارهای مصرف‌کننده بزرگ نرخ بهره بالاتری داشتند که باعث شد مردم کالاهای کمتری را از کشورهای دیگر خریداری کنند.

  • هک شدن حساب رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار

حساب رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در X هک شد و نگرانی‌ها در مورد امنیت پلت فرم رسانه‌های اجتماعی از زمانی که ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ آن را تصرف کرد، افزایش داد. هکرها اخبار جعلی درباره تایید صندوق‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با بیت کوین توسط SEC منتشر کردند. این موضوع باعث افزایش قیمت بیت کوین و نگرانی مردم شد. پست جعلی به سرعت توسط SEC حذف شد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • افزایش قیمت نفت با تشدید حملات دریای سرخ

قیمت نفت با نشانه‌هایی که ذخایر نفت خام امریکا در حال کاهش است افزایش یافت و حملات بیشتر به کشتی‌ها در دریای سرخ خطر مختل شدن عرضه نفت در خاورمیانه را افزایش داد. قیمت نفت خام برنت به حدود ۷۸ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت بالای ۷۲ دلار بود. هفته گذشته مؤسسه نفت امریکا گزارش داد که ذخایر نفت در ایالات متحده ۵.۲ میلیون بشکه کاهش یافته است.

  • کاهش قابل توجه نرخ تورم

نرخ تورم استرالیا در ماه نوامبر به کمترین حد خود در تقریبا دو سال گذشته رسید. نرخ تورم اصلی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافت که کمتر از حد انتظار بود. این امر از این باور در بازارهای مالی حمایت می‌کند که نرخ بهره به این زودی‌ها افزایش نخواهد یافت. اداره آمار استرالیا گزارش داد که هزینه کالاها و خدمات برای مصرف‌کنندگان نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته است. این کندترین افزایش از ژانویه سال ۲۰۲۲ است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • رویکرد جدید در صنعت خودروهای برقی

در حالی که خودروهای برقی در CES ۲۰۲۴ (بزرگترین گردهمایی‌های فناوری و محصولات الکترونیک سال) بیشترین توجه را برای فناوری کربن خنثی به خود جلب می‌کنند، گفت‌وگوها در خصوص انرژی هیدروژن به لطف دو غول خودروسازی از سر گرفته شد. هیوندای ایده‌های خود را برای استفاده از نیروی هیدروژن در یک نمایشگاه بزرگ فناوری در لاس وگاس به نمایش گذاشت. آنها می‌خواهند چیزی بیش از ساخت اتومبیل‌هایی انجام دهند که با هیدروژن کار می‌کنند. خوزه مونوز، رئیس و مدیرعامل جهانی شرکت هیوندای موتور، گفت که این کار از نقطه نظر فناوریکی امکان‌پذیر است و معتقد است که در آینده از نظر مالی نیز قابل استفاده خواهد بود.

  • اعلام آخرین وضعیت ارزش دلار

ارزش دلار در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت و مردم با احتیاط بیشتری به معاملات مالی پرداختند. آنها منتظر اطلاعاتی در مورد چگونگی تغییر قیمت‌ها در ایالات متحده بودند، این موضوع اهمیت زیادی دارد زیرا می‌تواند بر تصمیمات فدرال رزرو تأثیر بگذارد. در همان زمان، پس از یک پست جعلی در شبکه‌های اجتماعی که سرمایه‌گذاران را نگران کرد، ارزش بیت کوین بسیار نوسان داشت. رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده، SEC، گزارش داد که شخصی وارد حساب رسانه‌های اجتماعی آنها شده و یک پیام جعلی در مورد تایید صندوق‌های معامله شده در بورس بیت کوین (ETF) ارسال کرده است. SEC تأیید کرد که آنها در واقع هیچ ETF بیت کوین را تأیید نکرده‌اند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر