کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۳۲

دلار در سرازیری سقوط / جاده پیشرفت زیر پای غول خودروسازی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

دلار در سرازیری سقوط / جاده پیشرفت زیر پای غول خودروسازی

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • قوانین سفت و سخت فروش محصولات سوپرمارکتی

EuroCommerce، انجمن صنعت خرده‌فروشی، رسماً به کمیسیون اروپا درباره قانونی در فرانسه شکایت کرده است که سوپرمارکت‌ها را از ارائه تخفیف بر روی برخی محصولات به خریداران محدود می‌کند. EuroCommerce با قانون جدیدی در فرانسه که به اعتقاد آنها مغایر با قوانین اتحادیه اروپا است، با مشکل رو به رو شده است. آنها از کمیسیون اروپا می‌خواهند که فوراً کاری در مورد آن انجام دهد.

  • تبعیت بانک مرکزی این کشور از تصمیم فدرال رزرو امریکا

بانک مرکزی هنگ کنگ (HKMA) پس از تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای حفظ نرخ‌های خود در سطح فعلی، نرخ بهره خود را بدون تغییر در ۵.۷۵٪ نگه داشت. بانک مرکزی ایالات متحده در روز چهارشنبه نرخ بهره را بدون تغییر رها کرد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که سخت‌تر شدن تاریخی سیاست پولی احتمالاً پایان یافته است زیرا تورم سریع‌تر از حد انتظار کاهش می‌یابد و بحث کاهش هزینه‌های استقراض در نظر گرفته می‌شود.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • صعود قیمت نفت به دنبال کاهش ذخایر نفتی امریکا

نفت از پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود به دلیل سیگنال‌های مثبت تقاضا از جمله کاهش ذخایر امریکا و نشانه هایی که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره آماده می‌شود، صعود کرد. وست تگزاس اینترمدیت، پس از افزایش ۱.۳ درصدی در روز چهارشنبه نسبت به پایین‌ترین قیمت خود از اواخر ژوئن، به ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک می‌شود. شاخص جهانی نفت برنت نزدیک به ۷۵ دلار است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا، هفته گذشته میزان نفت خام ذخیره شده در ایالات متحده حدود دو برابر انتظارات قبلی کاهش یافت.

  • ارزش دلار در سرازیری سقوط

در روز پنجشنبه، ارزش دلار به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته سقوط کرد زیرا معامله‌گران به اخباری مبنی بر اینکه فدرال رزرو قصد ندارد نرخ‌های بهره را آنچنان که قبلاً تصور می‌شد، افزایش دهد، واکنش نشان دادند. شاخص دلار بلومبرگ با ۰.۳ درصد کاهش به پایین‌ترین سطح خود از ماه اوت رسید. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که مقامات فدرال رزرو در ماه سپتامبر کاهش نرخ بهره را سریعتر از آنچه قبلاً انتظار داشتند، اعلام کردند. بانک مرکزی امریکا تصمیم گرفت برای سومین بار متوالی نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • معامله پر سود برای بورس اوراق بهادار این شهر

گروه TMX، شرکت مالک بورس اوراق بهادار تورنتو، حدود ۷۸ درصد از یک شرکت تجزیه و تحلیل داده در ایالات متحده به نام VettaFi Holdings را به قیمت ۸۴۸ میلیون دلار (۱.۱۴ میلیارد دلار کانادا) خریداری کرده است. این شرکت قرار است از وامی تا سقف یک میلیارد دلار برای انجام این معامله استفاده کند. آنها انتظار دارند که این معامله سود هر سهم آنها را در سال اول پس از انجام معامله افزایش دهد.

  • جاده پیشرفت زیر پای غول خودروسازی

به گروه BMW اجازه آزمایش خودروهایی داده شده است که می‌توانند با سرعت بالا در جاده‌های خاصی در شانگهای رانندگی کنند. ب ام و خودروهایی با فناوری خودران L۳ را به محض اینکه بتوانند این کار را طبق قوانین و مقررات چین انجام دهند، عرضه خواهد کرد. ب ام و اجازه آزمایش خودروهای خودران خود را در مکان‌های بیشتری در شانگهای دریافت کرده است. آنها در سال ۲۰۱۸ مجوز آزمایش در ۵.۶ کیلومتر (۳.۵ مایل) جاده‌های عمومی را گرفتند و اکنون می‌توانند در مناطق بیشتری، این آزمایش‌ها را انجام دهند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر