گزارشی از دستاوردها صاایران؛

قدرت‌نمایی الکتروشوک‌های ایرانی در عرصه جهانی

مدیر فروش شرکت صاایران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: یکی از آخرین دستاوردهای شرکت ما، بومی‌سازی دستگاه الکتروشوک است. اکنون این محصول از لحاظ عملکرد و قیمت بسیار با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت است.

قدرت‌نمایی الکتروشوک‌های ایرانی در عرصه جهانی

صنعت بیمارستان سازی ایران همانند هر صنعت دیگر کشور با چالش‌های مختص به خود روبه‌رو است. بسیاری از تجهیزات تخصصی این صنعت در داخل کشور تولید و عرضه نمی‌شوند به همین دلیل جای خالی شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه به‌شدت حس می‌شود. هفتمین دوره برگزاری نمایشگاه بیمارستان سازی فرصتی فراهم ساخته است تا شرکت‌هایی که در این حوزه گام برداشته‌اند به معرفی و رونمایی از نوین‌ترین محصولات خود بپردازند. در این راستا با مسعود بهروز، مدیر فروش شرکت صاایران به گفتگو نشستیم.

مسعود بهروزفر با اشاره به دستاوردهای شرکت صاایران اظهار کرد: صاایران شرکتی با زیرمجموعه‌های متنوع است. این زیرمجموعه به لحاظ عملکردی با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال واحدهایی مانند تجهیزات پزشکی، هوشمندسازی مراکز درمانی و… زیرمجموعه‌های این شرکت را تشکیل می‌دهند. یکی از آخرین دستاوردهای شرکت ما، بومی‌سازی دستگاه الکتروشوک است. در طی انجام پروژه‌ای ما توانستیم که به این مهم دست یابیم. اکنون این محصول از لحاظ عملکرد و قیمت بسیار با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت است. تولید دستگاه لاپاروسکوپی، دستاورد دیگری است که توانستیم در زمینه تجهیزات تصویربرداری پزشکی به آن دست یابیم. این دستگاه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ قابل عرضه و توزیع در مراکز درمانی است.

مدیر فروش شرکت صاایران ادامه داد: ما از محصولات نوین دیگری که توسط شرکت صاایرانبه به تولید رسیده‌اند، رونمایی کرده‌ایم. برای مثال برخی از مراکز درمانی نیازمند مانیتورهایی با ابعاد کوچک بودند و ما توانستیم که در این زمینه عملکرد خوبی از خود به جای گذاریم و مانیتوری با ابعاد مدنظر مراکز درمانی ارائه کنیم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت شرکت در اتاق عمل‌های ماژولار گفت: در هفتمین نمایشگاه بیمارستان سازی ما اتاق عملی نمادین درست کرده‌ایم و محصولی دیگر از شرکت را از این طریق به نمایش گذاشتیم. همان‌طور که می‌دانید اتاق عمل در ذهن اغلب افراد اتاقی سبز و ترسناک است. ما تلاش کردیم که تصویر اتاق عمل را بر روی شیشه به نمایش گذاریم؛ یعنی میان دو لایه شیشه تصاویر اتاق عمل نشان داده می‌شوند. درواقع، شمایی زیبا از اتاق عمل به نمایش گذاشته می‌شود و این امر نه‌تنها سبب آرامش خاطر برای بیماران می‌شود بلکه در برابر قریب به ۱۰ ریشتر زلزله مقاوم است. علاوه بر این دو مورد ذکر شده، این محصول میزان کنترل عفونت را نیز به شدت افزایش می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این محصول این است که اگر بنا باشد اتاق عمل بنا به هر شرایطی جابه‌جا شود، دیواره‌ّ‌های این اتاق به آسانی از یکدیگر جدا می‌شوند و در مکان مدنظر می‌توان این دیواره‌ّ‌ها را به آسانی راه‌اندازی و از قابلیت‌های آن نهایت استفاده را کرد.

مسعود بهروزفر در پایان خاطرنشان کرد: در دوران همه‌گیری کرونا اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی از نوین‌ترین محصولات ما از طریق رسانه و یا بسترهایی این چنینی انجام می‌شد و آن‌طور که بایدوشاید ما بازخورد مناسبی از مشتریان دریافت نمی‌کردیم به همین دلیل تاثیر مثبت برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها بر ارتقای کیفیت تولیدات داخلی کشور، امری غیر قابل انکار است. نمایشگاه هاسپیتکس در هفتمین دوره برگزاری خود از بازدید خوبی برخوردار بود.نمایشگاه‌ها بستری فراهم می‌سازند تا تولیدکننده و مصرف کننده بدون واسطه با یکدیگر در ارتباط باشند و بی شک ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با فعالان این عرصه اثرات مثبت متعددی با خود به همراه دارد.

سپیده  قاضی نژاد
سپیده قاضی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر