کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۲۳

غوغای فروش سهام صندوق بازنشستگی این فرهنگیان / هشدار بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

غوغای فروش سهام صندوق بازنشستگی این فرهنگیان / هشدار بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ تورم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ ( ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • پشت پرده تعطیلی این رستوران‌ها چیست؟

KFC ( رستوران زنجیره‌ای فست فود) مالزی برخی از فروشگاه‌های خود را در این کشور به دلیل شرایط سخت اقتصادی تعطیل کرده است. گزارش هایی وجود داشت مبنی بر اینکه این تعطیلی‌ها نیز تحت تأثیر تحریم‌های زنجیره‌ای بر سر ارتباطات تصور شده با اسرائیل بوده است. مالزی، کشوری با اکثریت مسلمان، حامی سرسخت فلسطینی‌ها است و برخی از برندهای فست فود غربی در این کشور، مانند برخی از کشورهای مسلمان دیگر، به دلیل حمله نظامی اسرائیل به غزه، هدف کمپین‌های تحریم قرار گرفته‌اند.

  • سرنوشت قیمت طلا در دستان بانک مرکزی

قیمت طلا قرار بود برای سومین ماه متوالی افزایش یابد زیرا تقاضای بانک‌های مرکزی و سرمایه‌گذاران برای خرید طلا افزایش یافت. مردم همچنین در انتظار تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره در این هفته هستند، زیرا پیش‌بینی می‌شود آنها رویکرد سختگیرانه تری در پیش بگیرند. طلا در آسیا در حدود ۲۳۳۰ دلار در هر اونس ثابت نگه داشته شد که نشان دهنده افزایش نزدیک به ۵ درصدی در ماه است. این روند پیش از تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال در روز چهارشنبه است. این انتظار وجود دارد که مقامات ممکن است به دلیل تورم بالاتر از حد انتظار در ماه‌های اخیر، به موضع جدی تری روی آورند. همچنین این موضوع می‌تواند به معنی این باشد که بانک مرکزی ممکن است نیاز به تغییر مسیر از پیشنهاد قبلی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد کاهش سریعتر نرخ بهره در دسامبر داشته باشد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • کاهش قیمت نفت با امید به آتش بس اسرائیل و حماس

قیمت نفت در روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت، زیرا مذاکرات برای آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در قاهره نگرانی‌ها در مورد درگیری بزرگ‌تر در خاورمیانه را کاهش داد. با این حال، نگرانی در مورد آینده نرخ بهره ایالات متحده تأثیر منفی بر بازار داشت. قیمت آتی نفت برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۱۱ درصد کاهش به ۸۸.۳۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت امریکا با ۱۳ سنت یا ۰.۱۶ درصد کاهش به ۸۲.۵۰ دلار در هر بشکه محاسبه شد.

  • غوغای فروش سهام صندوق بازنشستگی این فرهنگیان

طبق گفته منابع آگاه، طرح بازنشستگی معلمان انتاریو ( یکی از استان‌های کانادا) در حال بررسی فروش سهام مالکیت خود در شرکت نفت و گاز کانادا (Aspenleaf Energy Ltd). است. طبق گفته این منابع، سهام صندوق بازنشستگی حدود ۲۰۰ میلیون دلار و ارزش کل شرکت حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. احتمالا فروش سهام در اوایل ماه مه انجام می‌شود. Aspenleaf توسط معلمان انتاریو و ARC Financial Corp.، یک مدیر سهام خصوصی مستقر در کلگری که بر انرژی تمرکز دارد، پشتیبانی می‌شود. ابزار اصلی سرمایه‌گذاری سهام خصوصی که بیش از یک دهه پیش شکل گرفت، در پایان عمر خود قرار دارد و سایر سهامداران Aspenleaf در حال تبدیل سهام خود به یک صندوق مستمر هستند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • هشدار بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ تورم

تورم آلمان برای نخستین بار از ماه دسامبر شتاب گرفت. بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که دستیابی به تورم ۲ درصد ممکن است بسیار سریع تر اتفاق بیافتد. در ماه آوریل، قیمت‌ها ۲.۴ درصد افزایش یافت که بالاتر از انتظار ۲.۳ درصد بود. این افزایش عمدتا ناشی از افزایش قیمت انرژی بود. میزان تورم احتمالاً به دلیل تأثیرات قیمت پایه انرژی بر قیمت حمل‌ونقل، در ماه آینده جهش صعودی دیگری خواهد داشت.

  • فروش بالای محصولات بهداشتی در بحبوحه مشکلات اقتصادی

مردم چین با به دلیل وجود نگرانی در مورد بازار مسکن و اقتصاد در این کشور، درحال‌حاضر هزینه بیشتری را صرف خرید برخی محصولات بهداشتی می‌کنند. چین پس از همه‌گیری افت شدیدی در اقتصاد خود داشت و همین موضوع شرایط را برای خرده فروشان سخت کرد. درحال‌حاضر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران مشتاقانه به دنبال نشانه هایی از یک بهبود بزرگ در اقتصاد چین هستند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر