ترید با سرمایه شخصی یا گرفتن فاند؟

در دنیای بازار های مالی و فارکس، یکی از مسائل مهم برای تریدر ها و معامله گران، انتخاب روش مناسب تأمین سرمایه برای شروع کار در این بازار ها است. در اینجا پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا باید با استفاده از سرمایه خودمان ترید کنیم یا از سرمایه دیگران برای معامله گری استفاده کنیم یا فاند بگیریم؟ در این مقاله به بررسی این سه رویکرد و مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم.

ترید با سرمایه شخصی یا گرفتن فاند؟

در دنیای بازار های مالی و فارکس، یکی از مسائل مهم برای تریدر ها و معامله گران، انتخاب روش مناسب تأمین سرمایه برای شروع کار در این بازار ها است. در اینجا پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا باید با استفاده از سرمایه خودمان ترید کنیم یا از سرمایه دیگران برای معامله گری استفاده کنیم یا فاند بگیریم؟ در این مقاله به بررسی این سه رویکرد و مزایا و معایب هرکدام می‌پردازیم.

ترید با سرمایه شخصی

وقتی تصمیم می‌گیریم با سرمایه خودمان ترید کنیم، یعنی از تمام منابعی که در اختیار داریم میخواهیم استفاده کنیم. این منابع می‌توانند شامل پس‌اندازها، گرفتن وام وقرض یا سایر دارایی‌های مالی باشند که به طور مستقیم در اختیار ما قرار دارند. برخی از مزایا و معایب سرمایه خودمان عبارتند از:

مزایا ترید با سرمایه شخصی

کنترل بیشتر: با استفاده از سرمایه شخصی خودمان، ما دارای کنترل بیشتری بر روی تصمیم‌های معاملاتیمان هستیم.

سهامدار اصلی: به عنوان سرمایه‌گذار اصلی، تمام سودی که عایدمان میشود به ما تعلق دارد و با دیگر شرکا و یا سرمایه گذار تقسیم نمیشود.

معایب ترید با سرمایه شخصی

محدودیت منابع: برای استفاده از سرمایه خودمان در ترید، ممکن است سرمایه مان کم باشد به همین دلیل طبعا هر چه سرمایه کمتری داشته باشیم سودی که میخواهیم از این بازار داشته باشیم به همان میزان کمتر است.

ریسک بالا: در صورت ضرر در بازار های مالی، ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهیم.

ترید با سرمایه دیگران

استفاده از سرمایه دیگران به معنای جذب سرمایه از منابع خارجی برای راه‌اندازی و رشد کسب و کار است. این منابع مالی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری افراد، شرکت‌ها، بانک‌ها، یا سایر منابع مالی موجود در بازار باشند. مزایا و معایب استفاده از سرمایه دیگران عبارتند از:

 ترید-سرمایه-دیگران

مزایا ترید با سرمایه دیگران

منابع مالی بیشتر: با جذب سرمایه دیگران، ما به منابع مالی بیشتری دسترسی خواهیم داشت که به ما کمک می‌کند در مقیاس بزرگ‌تری کسب و کار را راه‌اندازی کنیم.

ریسک کمتر: وقتی از سرمایه دیگران برای شروع کار در بازار های مالی استفاده میکنیم در صورت شکست فشار زیادی متوجه شما نیست چرا که ریسک ضرر در این نوع ترید پنجاه پنجاه است و در صورت ضرر شما متحمل نصف بالانستان شده اید و نصف دیگر بر عهده سرمایه گذار است.

معایب ترید با سرمایه دیگران

کنترل محدودتر: در ترید با سرمایه دیگران، ممکن است کنترل حساب در دست ما نباشد و سرمایه گذار بخواهد درباره سرمایه ای که به شما داده خودش تصمیم بگیرد. نوشداروی این مشکل بستن قرارداد با سرمایه گذار و قید کردن شرایطتان است.

تقسیم سود: در صورت موفقیت در بازار های مالی، باید سود را با سرمایه‌گذار دیگر به اندازه ای که با یکدیگر قرارداد بسته اید تقسیم کنید. معمولا این تقسیم سود به صورت پنجاه پنجاه است.

تامین-سرمایه-ترید

بهترین راه تامین سرمایه برای ترید

مطمئنا هم ترید با سرمایه شخصی و هم ترید با سرمایه دیگران دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است. اما راه حل چیست؟ چطور میتوان درعین حال که روی حساب خود کنترل داشت، هم کسب سود بیشتری کرد و هم در هنگام ضرر سرمایه شخصی مان به باد نرود؟

دریافت فاند همان راه حل سوم است که بسیاری از تریدر های با استعداد را نجات داده است. دادن فاند ها با مبالغ مختلف به تریدر های حرفه ای از خدمات شرکت هایی است که در زمینه پراپ تریدینگ فعالیت میکنند. یک شرکت پراپ تریدینگ با اعطای سرمایه به تریدر های با استعدادی که سرمایه شخصی ندارند به آنها کمک میکند مهارت ها و تخصص خود را به بازار های مالی بیاورند و دیگر نگران ضرر کردن با سرمایه شخصی خود نباشند.

از جمله بهترین شرکت های پراپ تریدینگ میتوان به FTMO ، سرمایه گذار برتر ، FIDELCREST  اشاره کرد.

سؤالات متداول

آیا شرکت های پراپ تریدینگ قابل اعتماد هستند؟

مطمئنا افراد سودجو و کلاه بردار در هر شاخه و رشته ای وجود دارد اما برای سنجش اعتبار شرکت های پراپ تریدینگ میتوانید به میزان امتیاز و نظر کاربران در سایت TrustPilot رجوع کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

هدف اصلی شرکت های پراپ فاند و پراپ تریدینگ چیست ؟

هدف اصلی شرکت های پراپ تریدینگ و پراپ فاند اعطای سرمایه به تریدر هایی است که سرمایه شان برای ترید کافی نیست.

در صورت ضرر در پراپ تریدینگ آیا هزینه ای از تریدر گرفته میشود؟

خیر، در صورت کال مارجین کردن حساب هزینه ای از تریدر دریافت نخواهد شد.

چطور میتوانیم از شرکت های پراپ تریدینگ سرمایه دریافت کنیم؟

برای جلوگیری از ضرر و همچنان شناخت میزان تخصص تریدر در ابتدا تریدر باید در آزمون های این شرکت ها قبول شود و در صورت قبولی حساب واقعی به اون داده خواهد شد.

نحوه تقسیم سود در پراپ تریدینگ ها به چه صورت است؟

هر شرکتی قوانین خود را برای تقسیم سود دارد ولی معمولا این مبلغ %70 به %30 به نفع تریدر بر روی سود حساب است.

چالش های ورود به پراپ تریدینگ چگونه است؟

چالش های پراپ تریدینگ به مقدار مبلغ درخواستی شما از این شرکت ها مربوط است. تریدر ها باید به مدت یک تا دو ماه بر روی یک حساب دمو کار کنند و در صورت موفقیت حساب ریل و واقعی به آن های تعلق خواهد گرفت.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها