تنظیم بازار محصولات زراعی | صادرات سیب زمینی | تولید سیب زمینی

این کشاورزان در آستانه ورشکستگی / سیب زمینی، قربانی بی‌ برنامگی شد

نایب رئیس اتحادیه باغداران، بر اهمیت اجرای الگوی کشت برای تعادل بازار محصولات زراعی تأکید کرد و از خرید حمایتی و صادرات مازاد تولید برای حمایت از کشاورزان سخن گفت.

این کشاورزان در آستانه ورشکستگی / سیب زمینی، قربانی بی‌ برنامگی شد

مجتبی شادلو اظهار کرد: جهت ایجاد تعادل در قیمت و تنظیم بازار محصولات زراعی، لازم است که مصوبه الگوی کشت اعمال شود.

به گفته‌ وی، با توجه به کاهش تولید محصولات استراتژیک، انتظار می‌رود با اجرای الگوی کشت، میزان کشت محصولاتی مانند خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز کاهش یابد و به جای آن، به محصولات اساسی سبد خانوار اولویت داده شود.

شادلو با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵.۵ میلیون تن سیب زمینی تولید شد، افزود: با توجه به آنکه سیب زمینی کاران طی ماه های اخیر به طور مداوم زیان کردند، خرید حمایتی و صادرات مازاد تولید در راستای حمایت از کشاورزان باید صورت بگیرد. در غیر این صورت کشاورزان سال آینده رغبتی به کشت ندارند که این موضوع منجر به کمبود محصول در بازار داخل می شود.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: با توجه به سیب زمینی های انباری و برداشت محصول در چابهار، هرمزگان، جنوب فارس و خوزستان حاکمیت باید برای اجرای مصوبه الگوی کشت پای کار بیاید تا با خرید مازاد محصول، بازار به تعادل برسد.

او اجرای مصوبه الگوی کشت را راهکار برون رفت از نابسامانی و ایجاد شفافیت در بازار اعلام کرد و گفت: با اجرای الگوی کشت و اختصاص سطح زیرکشت به محصولات اساسی و استراتژیک دیگر شاهد کمبود یا مازاد محصولات و زیان کشاورزان نیستیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    سلام محصولات کشاورزان راصادرت کنید ماکشاورزان از کشاورزی خسته شده ایم یک سال خیار می کاریم برشکست می کنیم یک سال گوجه می کاریم برشکست می کنیم ویک سیب زمینی می کاریم برشکست می کنیم من که امسال کشاور ی نمی کنیم

  • ناشناس

    تنها قشری بیچاره کشاورز هست که اصلا کسی به فکر تولیدش نیست وهرچه می‌کارد خرجش را در نم یآورد بعد که به دست دلال میرسدصادر میشود وزارت کشاورزی اصلا کشاورز را له کرده

  • ناشناس

    وقتی جهاد فقط از کشاورزان به بهانه های مختلف فکر اخاذی است وقتی جهاد با اداره آب منطقه ای اصلا فکر نابودی کامل کشاورزی است منتظر هستید بیاید فکر آبادی باشد

  • دانایی

    کل مملکت فدای بی برنامگی مسولان شد .....این تیتر بهتری است

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر