بازار شب عید | قیمت میوه | بازار میوه

مردم نوروز امسال کمتر میوه خریدند / علت چه بود؟

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور بر تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان در کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.

مردم نوروز امسال کمتر میوه خریدند / علت چه بود؟

نوروز ۱۴۰۳ با ماه رمضان تقارن داشت و همین امر موجب شد که بازار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از نظر عرضه و تقاضا دستخوش تغییرات شود. 

ایوب فصاحت، رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور تاثیر تقارن نوروز با ماه رمضان را بر کاهش تقاضای میوه تایید کرد و از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تقاضا خبر داد.  

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر چیز به تنظیم بازار میوه شب عید گذشته انجامید حذف واسطه‌ها بود و همین امر به تعدیل قیمت‌ها انجامید.

فصاحت درباره مازاد میوه و احتمال انبار شدن آن گفت: مازاد در پرتقال وجود دارد زیرا تولید پرتقال در سال ۱۴۰۲ بالا بود اما در مورد سیب حتی اگر مازاد اتفاق بیفتد امکان صادرات آن به مقاصدی همچون هند، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران نیز شرحی از وضعیت بازار میوه در شب عید گذشته ارائه کرد و گفت: آنچه بیش از هر چیز بازار میوه شب عید گذشته را از خود متاثر کرد همزمانی آن با ماه رمضان و کاهش مصرف میوه بود و برآورد می‌شود این کاهش تقاضا تا حدود ۳۵ درصد پیش رفته باشد.

وی افزود: به طور معمول در ماه‌هایی همچون رمضان، محرم و صفر کاهش برگزاری مراسم‌ها تقاضا برای میوه را پایین می‌آورد.

کارگر همچنین گفت: مازاد در بازار میوه شب عید می‌تواند به جذب شدن این محصولات به مقاصد صادراتی بینجامد؛ با این حال تا اواخر اردیبهشت که میوه‌های بهاری در بازار عرضه شود تقاضا برای سیب و پرتقال همچنان برقرار است اما پس از آن دیگر تقاضایی برای این میوه‌ها وجود ندارد.

 

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بازنشسته شرمنده

    کاری کردی که همه با هم بخاطر گرانی رفت امد و کم کند

  • فقیر

    ما پول نون هم نداشتیم

  • ناشناس

    آنقدر قیمت میوه ها بالا بود که اکثریت ملت ماهاست میوه را از سبد غذایی خود دارند حذف می‌کنند. آنقدر ارزش پول ملی را کاهش داده اند که کشورهای دیگر با مزد یک روز کارشان می‌توانند به اندازه یکسال انواع میوه های لاکچری وگرانقیت مارا به راحتی بخرند.... مفهوم ساده آن یعنی به حراج گذاشتن جان ومال وسرمایه های ملت مظلوم ایران به نفع یک مشت عرب افغان وچینی و روسی وپر شدن جیب یک مشت افراد فاسد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها