سئو گام دوم و مهم دیجیتال مارکتینگ

محمد ثاقبی - کارشناس و فعال دیجیتال مارکتینگ

سئو گام دوم و مهم دیجیتال مارکتینگ

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (Search engine optimization) مجموعه‌ای از دانش‌ها و راهکارها است که جهت رشد یک سایت لازم و ضروری می‌باشند. اینکه شما وبسایت کاری خود را ایجاد کنید و فعالیتی در زمینه بهینه سازی آن انجام ندهید یک خطای بزرگ است.

همانطور که در مقاله‌ی وبسایت گام نخست دیجیتال مارکتینگ بدان اشاره شد، بهینه سازی وبسایت باعث بالا رفتن رتبه در موتورهای جستجو و بالتبع افزایش بازدیدکنندگان  و مشتریان می‌شود.

با توجه به مثالی که در آن مقاله جهت درک درست ضرورت ایجاد وبسایت مطرح شد می‌توان گفت در یک کسب و کار غیر آنلاین شما با استفاده از روش‌های گوناگون تلاش می‌کنید تا دیده شوید و مشتریان را جهت خرید و یا حتی بازدید از محل کسب خود دعوت کنید،‌ در یک کسب و کار آنلاین نیز جلب نظر مشتریان بالقوه و ایجاد تمایل برای بازدید از محصولات و خدمات شما به وسیله سئو انجام می‌شود.

امروزه افراد وقتی می‌خواهند از خدماتی استفاده و یا محصولی را خریداری کنند اول در موتورهای جستجو مانند گوگل که مهم‌ترین آنهاست، جستجو می‌کنند تا از مسیری راحت‌تر و بهتر بتوانند خرید یا سفارش خود را داشته باشند.

اینجاست که ضرورت بودن شما در صفحات نخست جستجو و در حالت ایده آل برای کسب و کار شما حضور در لینک اول درک می‌شود، اینکه شما وب‌سایت داشته باشید خوب است اما دیده شدن آن و جذب بازدیدکننده از هر چیزی مهم‌تر است.

در فرایند بهینه سازی وب‌سایت یا همان سئو با رعایت تکنیک‌ها و راهکارهای مورد نیاز که برای کسب‌وکارها می‌تواند متفاوت باشد، با در نظر گرفتن رقبا شما در آن حوزه کاری، انتخاب استراتژی مناسب، زمانبندی دقیق و ... مسیر آغاز و ادامه پیدا می‌کند.

سئو یک نیاز در تمام مسیر فعالیت وب‌سایت شماست، از روز نخست باید به آن اندیشید و تا هر وقت که وب‌سایت شما در حال فعالیت است از آن نباید غافل شوید.

اگر بخواهم دیدی از سئو به شما بدهم می‌توان گفت سئو در سه بخش کلی شامل سئو تکنیکال (Technical SEO) ، سئو داخلی (on page seo) و سئو خارجی  (Off-page SEO) دسته بندی می‌شود که باید هر سه آن‌‌ها با یکدیگر و در کنار هم صورت گیرد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

زمان را از دست ندهید با سرعتی که رقبا شما در حال تبلیغ و فعالیت بر روی وب‌سایت خود هستند همین حالا هم اگر وب‌سایتی دارید و به بهینه سازی آن نپرداخته‌اید دیر است؛ اما بخاطر داشته باشید عجول هم نباشید زیرا روند سئو زمانبر ولی پایدار و موثر بر روی میزان موفقیت شماست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها