وبسایت؛ گام نخست برای دیجیتال مارکتینگ

وبسایت؛ گام نخست برای دیجیتال مارکتینگ

محمد ثاقبی - کارشناس و فعال دیجیتال مارکتینگ

آنچه در نوشتار قبل به آن اشاره شد روند پیدایش دیجیتال مارکتینگ و این توضیح کوتاه بود که استفاده از ابزارهای مدرن در مسیر تبلیغات و فروش را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

پر واضح است که امروزه و با نگاهی به آینده، استفاده کردن از دیجیتال مارکتینگ ضرورت دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و  آینده‌ای را که در آن بازارهای سنتی جایگاهی شاید نداشته باشند را از دست داد.

در اولین قدم برای حضور در عرصه کسب‌وکار آنلاین آنچه برای من اهمیت دارد داشتن یک فضا برای عرضه خدمات و محصولات است و در اصل مدرن کردن نوع کسب‌وکار،‌ که با ایجاد یک وب‌سایت صورت می پذیرد.

با نگاه به تجربه‌ای که در مواجهه با افراد و کسب‌و‌کارهای مختلف داشته‌ام، نداشتن اطلاعات کافی و یا درک نکردن اهمیت وجود وب‌سایت کاملا به چشم می آید.

شما تصور کنید یک کسب‌و‌کار سنتی را می‌خواهید راه‌اندازی کنید اولین موردی که به ذهنتان می‌‌رسد داشتن محلی برای فروش و ارتباط با مشتریان است؛ در کنار هزینه محل برپایی کسب‌وکار، شما هزینه‌های جاری دیگری نیز مانند دکوراسیون، حقوق فروشنده و ... دارید که جمع همه این موارد می‌تواند مبلغ قابل توجهی باشد.

اما با داشتن یک وبسایت، شما کسب‌وکار خود را به آسانی راه اندازی کرده‌اید؛ همچنین با نداشتن اشکالاتی که در فضای سنتی حاکم است مانند محدود بودن جغرافیای عرضه و محدودیت زمان برای ارتباط با مشتریان رو برو نیستید.

درست است که داشتن یک سایت نیز هزینه‌های مربوط به خود را دارد و نیز هزینه‌های جانبی و نگهداری، اما با مقایسه در ایجاد یک کسب‌وکار در فضای سنتی و هزینه‌های آن ارزان‌تر است به شکلی که هر نوع ایده و کسب‌وکاری به آسانی و با سرمایه اولیه محدود می‌تواند فعالیت خود را شروع کند و این فعالیت در جغرافیایی وسیع و به صورت ۲۴ ساعتِ محصولات شما را در اختیار مشتریان قرار دهد.

از این رو توصیه اول برای شروع دیجیتال مارکتینگ داشتن وبسایت است، البته نباید از این موضوع غافل بود که قدم اول برای کسب‌وکار آنلاین شما وبسایت است که  ایجاد آن خود نکات و توجهات خاصی دارد؛ تیم‌های حرفه‌ای در زمینه طراحی سایت این موارد را با شما مطرح کرده و شما را کمک می‌کنند تا قدم اول را به صورت صحیح و اصولی بر‌دارید.

پس از ایجاد وبسایت نوبت به سئو یا بهینه کردن سایت و مطالب آن برای موتورهای جستجو می‌رسد که در این مرحله بسیاری از رقبای شما و کسانی که می‌خواستند کسب‌وکار خود را به صورت آنلاین راه‌ اندازی کنند از دور رقابت خارج می‌شوند و بعد از مدتی حس می‌کنند داشتن وبسایت به آن‌ها نتوانسته کمک کند و پیشرفتی نداشته‌اند.

در گفتار بعدی موضوع مهم سئو را مورد بحث قرار داده و در مورد چگونگی و چرایی آن مطالبی را مطرح خواهم نمود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار