بررسی هزینه‌های حضور تماشاچیان در جام باشگاه‌های آسیا، تور و شخصی؛

تماشای فینال جام باشگاه‌های آسیا؛ چند؟

شما اگر مسافر قطر به طور شخصی هستید در ارزان‌ترین حالت فقط برای یک روز حضور در این کشور و تماشای یک‌بازی و برای تهیه بلیط هواپیما، بلیط استادیوم و هتل باید چیزی حدود شصت میلیون تومان هزینه کنید

تماشای فینال جام باشگاه‌های آسیا؛ چند؟

 گروه ورزشی تیترکوتاه- نسیم شیرازی: در حالی که جام ملت‌ها به روزهای پایانی خود می‌رسد هنوز طرفداران تیم ملی فوتبال ایران منتظرند تا تماشای بازی‌های ملی‌پوشان را از دست ندهند، حالا یا از طریق تماشای بازی‌ها و یا حضور در استادیوم. البته که هزینه‌های بالای مانع از حضور پرجمعیت ایرانی‌ها در کشور همسایه یعنی قطر شده است ولی با این حال هنوز افرادی هستند که از ایران بار سفر برای تماشای بازی‌های ملی‌پوشان به قطر بسته‌اند. به همین بهانه در آستانه بازی تیم ملی ایران با میزبان این رقابت‌ها نگاهی انداختیم به هزینه های حضور یک ایرانی در قطر و تماشای بازی‌ها.

ارزان‌ترین راه سفر با تور

تورها گزینه‌ی مناسب‌تری برای افرادی هستند که می‌خواهند حداقل یکی از بازی‌های تیم ملی به قطر را از نزدیک تماشا کنند. البته همین گزینه مناسب هم از توان جمع زیادی از ایرانی‌ها خارج است ولی به هر حال تورها در این شرایط راه ارزان‌تری نسبت به سفر شخصی به قطر است. گرچه تا جایی که میان تورها جستجو کردیم امکان حضور و تماشای تمام بازی‌ها وجود نداشت و اغلب برای تماشا، یکی از بازی‌ها را همراه تور خود در نظر گرفته بودند. مثلا اگر همین الان بخواهید تور رسیدن به فینال جام ملت‌ها را رزرو کنید می‌توانید با مبلغ هشتاد میلیون تومان این کار را انجام دهید و البته این را در نظر بگیرید که این مبلغ بدون هزینه‌ی بلیت بازی‌ها است.

چقدر هزینه می‌کنید؟

اگر متقاضی حضور در فینال آسیا هستید و می‌خواهید به طور شخصی راهی قطر شوید این را در نظر بگیرید که مبلغ نهایی مخارج شما بستگی به انتخابی دارد که می‌کنید. شما با توجه به بودجه‌ی خود می‌توانید بلیط هواپیما، استادیوم و البته هتل خود را انتخاب کنید. یادتان نرود که در این گزارش هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل درون شهری محاسبه نشده است.

مسیر رسیدن به قطر

این‌که با کدام شرکت هواپیمایی هم بخواهید به قطر سفر کنید مهم است، طبق جستجوی خبرنگار ما دو شرکت هواپیمایی بلیط به نسبت ارزان‌تری نسبت به دیگر شرکت‌ها ارایه می‌دهند. ولی به طور کلی شما باید بین بیست و پنج تا سی میلیون تومان برای هر مسیر خود در نظر بگیرید. یعنی چیزی حدود پنجاه تا شصت میلیون تومان برای رفت و برگشت. البته اگر این مبلغ تا موقع خواندن این گزارش تغییری نکرده باشد!

بلیت هر مسابقه چقدر است؟

این را در نظر بگیرید که قیمت ها بر اساس نرخ ریال واحد پول قطر نوشته‌ شده است. طبق گفته‌ی تماشاچیانی که با هزینه شخصی و بدون حضور در تورها به قطر سفر کرده‌اند بلیط استادیوم در سه نرخ عرضه می‌شود. سی، هفتاد و صد و پنجاه ریال برای حضور در در کت یک، دو و سه محاسبه شده است و تماشاچیان می‌توانند با مبلغی که مورد نظرشان است وارد استادیوم شوند. گفتنی است که هر ریال قطر معادل شانزده هزار تومان ایران است.

قبل از خرید بلیط هتل خود را رزرو کنید

قبل از هرکاری ابتدا باید تکلیف محل اقامت خود را روشن کنید تا بعد از ورود به قطر وارد چالش جدی نشوید. نرخ هتل‌ها از شبی هشت میلیون تومان شروع می‌شود و تا بیست میلیون تومان و حتی بیشتر هم ادامه دارد، یعنی شما باید همان مثل قدیمی هر چقدر پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری را در تهیه هتل خود در نظر بگیرید!

در ارزان‌ترین حالت چقدر؟

با توجه به مخارجی که عنوان شد شما اگر مسافر قطر به طور شخصی هستید در ارزان‌ترین حالت فقط برای یک روز حضور در این کشور و تماشای یک‌بازی و برای تهیه بلیط هواپیما، بلیط استادیوم و هتل باید چیزی حدود شصت میلیون تومان هزینه کنید. البته در نظر بگیرید که این قیمت بدون در نظر گرفته هیچ هزینه‌ی دیگری برای دیگر موارد مورد نیاز خواهد بود.

 

نسیم شیرازی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر