سرمربی تیم ملی می‌گوید شاگردانش به آلمان باختند چون خسته بودند!

المپیک قربانی طلای والیبال در بازی‌های آسیایی؟

تیم ملی والیبال ایران که کار سختی برای رسیدن به المپیک پاریس دارد، در اولین بازی در مسابقات انتخابی مغلوب آلمان شد تا کارش سخت‌تر شود.

المپیک قربانی طلای والیبال در بازی‌های آسیایی؟

شاگردان بهروز عطایی برای رسیدن به المپیک از مسیر مسابقات انتخابی، در گروهی با حضور برزیل (میزبان)، ایتالیا، کوبا، اوکراین، آلمان، جمهوری چک و قطر باید یکی از عناوین اول یا دوم را کسب کنند که طبعا با حضور برزیل و ایتالیا کار بسیار سختی است.

تیم ملی ایران در گام نخست با ترکیب محمد موسوی، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، محمد ولی‌زاده، شهروز همایونفرمنش و محمدرضا حضرت‌پور به مصاف آلمان رفت و سه بر یک (۲۲ - ۲۵، ۲۵ - ۲۲، ۱۶ - ۲۵ و ۲۱ - ۲۵) شکست خورد تا کارش سخت‌تر هم شود.

بهروز عطایی که با وجود حضور تیم دوم ژاپن در بازی‌های آسیایی تیمش را با تمام قوا به هانگژو برد تا طلای این مسابقات به ایران برسد، بعد از شکست مقابل آلمان گفت: «همه بازیکنان تلاش خود را انجام دادند و فکر می‌کنم که خستگی روی تیم اثر گذاشت. اگر توجه کرده باشید من از تمام بازیکنان استفاده کردم چون حس کردم که توان بدنی تیم به‌شدت تحلیل رفته ولی این تغییرات اثر خود را نداشت و کار دشوار شد. امیدوارم که در بازی‌های بعدی وضعیت بهتر شود.»

تیم+ملی+والیبال+ایران

اکنون باید این سوال را از عطایی و مسئولانی که تصمیم گرفتند تیم ملی را بعد از مسابقات سخت لیگ ملت‌ها راهی هانگژو کنند تا با خستگی مضاعف راهی مسابقات انتخابی المپیک شود، پرسید که اهمیت کدامیک بیشتر است؛ قهرمانی در بازی‌های آسیایی (در غیاب تیم اصلی ژاپن) یا رسیدن به المپیک؟

تیم ملی با وضعیت موجود شانس چندانی برای رسیدن به المپیک از مسیر مسابقات انتخابی ندارد و باید امیدوار باشد از طریق رنکینگ به این مسابقات برسد. ضمن اینکه قهرمانی در بازی‌های آسیایی هیچ تاثیری در رنکینگ جهانی ندارد!

۶ تیم از طریق مسابقات انتخابی المپیک سهمیه را کسب خواهند کرد و به همراه فرانسه میزبان از رنکینگ کنار خواهند رفت و پنج سهمیه باقی مانده از بین تیم‌های برتر باقی‌مانده در رنکینگ انتخاب خواهند شد. البته با توجه به اینکه باید تمام قاره‌ها در المپیک سهمیه داشته باشند و قطعا نماینده قاره آفریقا در بین تیمهای برتر رنکینگ نیست، یک سهمیه از پنج سهمیه به بهترین تیم رنکینگ قاره آفریقا تعلق می‌گیرد و ۴ سهمیه باقیمانده به تیم‌های برتر رنکینگ می‌رسد.

در حال حاضر ایران بعد از لهستان، آمریکا، ایتالیا، برزیل، ژاپن، آرژانتین، فرانسه اسلوونی، صربستان و هلند در رده یازدهم رنکینگ جهانی والیبال قرار دارد و برای رسیدن به مسابقات پاریس نباید از این رده پایین تر برود و به همین دلیل نتایج ملی‌پوشان در مسابقات انتخابی اهمیت فراوانی دارد.

آلمان که در نخستین بازی توانست شاگردان عطایی را شکست دهد در رده شانزدهم است ضمن اینکه کوبا به عنوان یکی از رقبای ایران در رده دوازدهم قرار دارد و اوکراین دیگر همگروهی ایران هم پانزدهم است.

سیدمحمد موسوی عراقی، امیرحسین اسفندیار، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، صابر کاظمی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، محمدرضا حضرت‌پور، مبین نصری و آرمان صالحی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها هستند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه‌اش در این رقابت‌ها دوشنبه، ۱۰ مهر، به مصاف اوکراین می‌رود.

 

مریم محمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها