طلایی شدن مهدی اولاد در پارادوومیدانی

مهدی اولاد دومین مدال طلای کاروان ایران در رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان را کسب کرد.

طلایی شدن مهدی اولاد در پارادوومیدانی

دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان از صبح روز یکشنبه در پاریس آغاز شد و تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در نوبت بعد از ظهر از چهارمین روز این مسابقات، رقابت پرتاب وزنه کلاس F۱۱ برگزار شد و مهدی اولاد ملی‌پوش کشورمان با ورزشکارانی از کشورهای هند، پاناما (۲ نفر)، کرواسی، لهستان، کنیا، کامرون (۲ نفر)، فنلاند، مونته‌نگرو، برزیل، جمهوری آذربایجان، اسپانیا، مولداوی و اتریش به رقابت پرداخت.

اولاد که سابقه کسب یک طلا و یک نقره در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و یک طلا و یک برنز در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ و همچنین ۲ مدال طلا در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در رشته‌های پرتاب دیسک و پرتاب وزنه را در کارنامه دارد، در رقابت امروز با رکورد ۱۳.۷۹ متر به مقام قهرمانی رسید و ضمن کسب سهمیه پارالمپیک پاریس، دومین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

امشب همچنین مسابقه پرتاب نیزه کلاس F۱۱ برگزار شد و الناز دارابیان ملی‌پوش ایران با رکورد ۱۳.۴۸ متر در رده چهارم ایستاد و سهمیه پارالمپیک پاریس را به مود اختصاص داد.

دارابیان در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشت و به مدال ششم دست یافته بود. وی همچنین مدال طلای بازی‌‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را در کارنامه دارد.

پیش از این، امیر خسروانی، الهام صالحی، امان‌الله پاپی، رشید مسجدی و علیرضا مختاری موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در این مسابقات شده بودند. بدین ترتیب تعداد ورزشکاران ایران که سهمیه گرفته‌اند، به عدد ۷ رسید.

تاکنون بین ورزشکاران ایران، رشید مسجدی و مهدی اولا به مدال طلا و امیر خسروانی به مدال نقره دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها