مسافر المپیک پاریس در گفت‌وگو با تیترکوتاه:

رسیدن به سکوی المپیک دست یافتنی است / کمبود اسپانسر در رشته‌ی تیراندازی /منتظر تجهیزات به‌روز هستیم

فاطمه امینی گفت: تنها درآمد تیراندازان درسال از شرکت در مسابقات لیگ و قراردادهایی که با تیم‌های شرکت‌کننده می‌بندند تامین می شود، اما به دلایل مختلف به‌خصوص کمبود اسپانسر در رشته‌ی تیراندازی مبلغ این قراردادها بسیار ناچیز است و اصلا پاسخگوی هزینه‌های ما و تلاشی که می‌کنیم نیست.

رسیدن به سکوی المپیک دست یافتنی است /  کمبود اسپانسر در رشته‌ی تیراندازی /منتظر تجهیزات به‌روز هستیم

گروه ورزشی تیترکوتاه – نسیم شیرازی: سومین مسافر پاریس در رشته تیراندازی فاطمه امینی بود، او جواز حضور در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را وقتی دی ماه از نیمه گذشت در مسابقات قهرمانی آسیا جاکارتا اندونزی به دست آورد تا در روز خوب خود هم سهمیه المپیک را به دست آورد و هم همراه با تیم مدال برنز را به گردن بیاویزد تا امروز پرامید و پرروحیه از دست یافتنی بودند مدال المپیک هم بگوید. او بی‌حاشیه آنقدر تمرین کرد تا در مسیر سخت رسیدن به المپیک پیروز شد و حالا هم مسیرش همان است که بود؛ تمرین و تلاش بیشتر برای رسیدن به سکو! او همین چند روز پیش هم با اعلام رسمی نخستین رنکینگ ورزشکاران رشته تیراندازی از سوی سایت فدراسیون جهانی این رشته با ایستادن دررده ششم تفنگ ۱۰ متر بهترین جایگاه در بین تیراندازان کشورمان را نیز به خودش اختصاص داد. فاطمه امینی که حالا همراه هانیه رستمیان و شرمینه چهل امیرانی سه تفنگ‌دار راهی پاریس تمریناتش را جدی‌تر از همیشه پی می‌گیرد، پاسخگوی سوالات تیترکوتاه شد که در ادامه خواهید خواند.

  • در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش انفرادی تفنگ ۱۰ متر فینالیست شدی، سهمیه پاریس را به‌دست آوردی و در بخش تیمی هم برنز گرفتی، از مسیر و سختی‌های رسیدنت به این افتخارات بگو.

هیچ موفقیتی راحت به دست نمی‌آید و من هم در این مسیر بالا پایین‌های زیادی داشته و چالش‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشتم ولی تحت هر شرایطی ادامه دادم و فکر می‌کنم همین استمرار و انضباط خیلی به من برای ماندن در مسیر کمک کرد، به‌خصوص در این یکسال اخیر واقعا بصورت منظم و بدون وقفه تمرین می‌کردم، دائم در اردوهای آماده سازی حضور داشتم و علاوه بر تمرینات تیراندازی تلاش می‌کردم از نظر جسمی و روحی هم خودم را اماده کنم. با اینکه از خانواده‌ام دور بودم و اتفاقات خوب و بد زیادی را در این مدت تجربه کردم ولی تمام سعیم در پذیرش شرایطم بود تا فقط روی هدفم متمرکز باشم و واقعا خداراشکر می‌کنم که تلاش‌هایم نتیجه داد و توانستم سهمیه المپیک را بگیرم.

  • سهمیه المپیک آرزوی ورزشکاران است ولی حتما رسیدن به سکوی المپیک هم هدف بزرگ ورزشکار است، برایش برنامه‌ریزی کرده‌ای و فکر می‌کنی تا رسیدن به سکوی بزرگ‌ترین آوردگاه ورزشی دنیا چقدر فاصله داری؟

دقیقا بزرگترین هدف هر ورزشکاری قهرمانی المپیک هست و من هم از این موضوع مستثنی نیستم. قطعا از این به بعد طبق برنامه‌ریزی مربیانم تمریناتم را با جدیت بیشتری دنبال می‌کنم و تمام تلاشم را برای آماده شدن به بهترین شکل برای حضور در المپیک خواهم کرد. از آن‌جایی که تیراندازی قابل پیش‌بینی نیست و خیلی چیزها به روز مسابقه بستگی دارد نمی‌توانم دقیقا بگویم چه خواهد شد ولی بصورت کلی اگر بخواهم بگویم به‌نظر من به‌دست آوردن سکوی المپیک غیر ممکن نیست و قطعا با برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود به آن نزدیک شد و به‌دستش آورد.

فاطمه امینی

  • همان‌طور که مشخص است تیراندازی، تجهیزات به‌روز و قابل اطمینانی می‌خواهد و تیراندازان ما طی سال‌های اخیر با مشکل فشنگ و سلاح روبرو بودند و هستند، وضعیت تجهیزات شما به چه شکل است؟

بله مشکلات تجهیزات همیشه وجود داشته ولی ما شاهد تلاش‌های فدراسیون و مربیان برای بهتر شدن شرایط بودیم و امیدوارم که با حمایت بیشتر مسئولان و کمیته ملی المپیک شرایط بهتر هم شود، امیدوارم که بتوانم با حمایت‌هایی که می‌شود تجهیزاتم را تا المپیک بروزتر و کامل‌تر کنم تا بتوانم پا به پای رقیبان با آمادگی کامل در المپیک حضور پیدا کنم.

  • کمی از المپیک فاصله بگیریم، از قراردادهای تیراندازی بانوان در بخش حرفه‌ای بگو، آیا اصلا کفاف خرج و دخل قهرمانان ورزشی برای تمرین بی‌دغدغه را می‌دهد؟

تنها درامد تیراندازان درسال از شرکت در مسابقات لیگ و قراردادهایی که با تیم‌های شرکت‌کننده می‌بندند است، اما به دلایل مختلف به‌خصوص کمبود اسپانسر در رشته‌ی تیراندازی مبلغ این قراردادها بسیار ناچیز است و اصلا پاسخگوی هزینه‌های ما و تلاشی که می‌کنیم نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها