تحول در نظام مدیریتی با رویکرد بهره گیری از ظرفیت جامعه نخبگانی

کاوه احمدی-کارشناس ورزش

«عصر امروز، عصر نگاه انحصاری و تفکر فردی نیست. عصر آگاهی، مهارت و مشورت است. نگرشی همراه با تفکر و تعمق و بررسی همه جانبه با همراهی و بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان و مشاوران برای دست یافتن به هدف غایی.

امروزه کسب و کارها و نهادها و سازمان‌ها از خرد تا کلان، متکی بر خرد جمعی و ظرفیت جامعه نخبگانی است که می‌توانند به پیشرفت و موفقیت دست یابند و توسعه همه جانبه و پایدار داشته باشند.

داوود-منظور

در حوزه ورزش نیز طی ماه های اخیر شاهد بهره گیری مسئولین ارشد کشور از ظرفیت پیشکسوتان، متخصصان، اندیشمندان، کارشناسان و صاحب نظران و در مجموع جامعه نخبگانی به منظور تحول در نظام مدیریتی ورزش و پیشرفت و ارتقای جایگاه ورزش هستیم.

قطعا منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جامعه ورزش کشور و رهنمودهای ارزشمند معظم له درخصوص لزوم برنامه ریزی برای حل مشکلات و دستور ویژه رئیس محترم جمهور برای تشکیل اتاق اندیشه ورزی متشکل از متخصصان ورزشی، ورزشکاران با سابقه و اساتید دانشگاهی راهگشای بسیاری از مسائل است.

حال با تشکیل این اتاق فکر با حضور کیومرث هاشمی و جامعه نخبگانی به منظور تصمیم سازی در ورزش با هدف دست یافتن به اهداف متعالی وزارت ورزش و جوانان و پیشرفت در عرصه های ملی و بین المللی و توسعه در تمامی ابعاد بالاخص زیرساخت ها، حوزه همگانی و قهرمانی، استعدادیابی و تربیت نخبگان ورزشی، حوزه بانوان و توسعه زیرساخت های مرتبط، توسعه ورزش در حوزه های روستایی، عشایری، حاشیه ای و کم برخوردارتر با نگاه توزیع متوازن و عادلانه سرمایه ها، امکانات و تجهیزات، شاهد تحول اساسی در ورزش کشور خواهیم بود.

ایران عزیز ما با وجود استعدادهای بی بدیل ورزشی، مربیان و کادر فنی دلسوز و توانمند و مدیریت کارآمد باید جایگاه هایی به مراتب فراتر را در سطح بین المللی داشته باشد که این امر را مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود مورد تاکید قرار دادند. ایشان همچنین خطاب به مسئولین ورزش کشورمان با تبیین کلید واژگان ایران قوی، ورزش قوی، اتخاذ تدابیر لازم برای انتخاب مربی، ترکیب تیم های ملی در تمامی رشته ها، مراقبت جدی از بروز آفت در ورزش بویژه فساد اقتصادی و تشکیل مافیاهای ورزشی را متذکر شدند که توجه ویژه مسئولین امر به منظور عملیاتی نمودند این منویات از جمله انتظاراتی است که از اتاق اندیشه ورزی در ورزش انتظار داریم.

همچنین مقام معظم رهبری بر توجه ویژه مسئولین برای رفع مشکلات قدیمی ورزش و برنامه ریزی در این خصوص تاکید کردند و سوالاتی مانند نقش دولت در ورزش، مسئله خصوصی سازی، مسئله قراردادهای ورزشی، مسئله مربی خارجی و رسیدگی به وضع زندگی، معیشت، مسکن و اشتغال ورزشکاران را مطرح نمودند که بی شک پاسخ به این سوالات و ارائه راهکارهای اجرایی موثر و راهبردهای صحیح در اتاق اندیشه - ورزی در ورزش محقق خواهد شد.

خوشبختانه برخی زیرساخت ها برای پاسخگویی به نیازها و مسائل خانواده بزرگ ورزش کشورمان در دولت مردمی سیزدهم مهیا شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است، موضوع بیمه جامع ورزشکاران، تغییر و تحولات مدیریتی به منظور اجرایی نمودن سیاست های قوی، تعیین تکلیف واگذاری سهام سرخابی ها به مردم، تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام عمرانی ورزشی که سال ها مغفول مانده بود و به بهره برداری رسیدن آنها که موجب تسهیل در استفاده ملت عزیزمان از امکانات و فضاهای ورزشی شده و بسیاری موارد دیگر که طی دو سال اخیر شاهد آن بودیم گام های بزرگ و موثری است که اتفاق افتاده است.

در این میان بهره گیری از ظرفیت خیرین ورزش یار، ظرفیت فکری و عملیاتی گروه های مرجع و جامعه نخبگانی و پویایی و توانمندی و انرژی و انگیزه ورزشکاران جوانان و جوانان مستعد و شایسته فعال در سازمان های مردم نهاد، تشکل های مردمی و گروه های جهادی، تجربه و تبحر پیشکسوتان و حضور قدرتمند و تمام عیار فعالان حوزه های اقتصادی، بخش خصوصی و دانش بنیان می تواند به اتاق اندیشه ورزی در ورزش و شورای عالی ورزش کمکی شایان کند تا شاهد رشد و توسعه پایدار و همه جانبه ورزش در عرصه های ملی و بین المللی و دست یافتن به اهداف متعالی ورزش در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مصداق کامل « ایران قوی ـ ورزش قوی » باشیم.

به یقین با مشارکت فعالانه و همدلانه تمامی اعضای محترم جامعه بزرگ ورزش کشور در هر جای و جایگاهی، قرار گرفتن در مسیر رسیدن به قله و پیمودن راه درست میسر خواهد بود و اکنون ما در مسیر درست هستیم.»

 

کاوه احمدی
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها