اختصاصی تیتر کوتاه؛

جزئیات برگزاری بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی متالورژی / حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه

بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی متالورژی از تاریخ ۳ تا ۶ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد. در همین خصوص تیتر کوتاه به جهت بررسی ابعاد برگزاری این نمایشگاه به مصاحبه با عبدالکریم جلالی، مجری نمایشگاه ایران متافو پرداخت.

جزئیات برگزاری بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی متالورژی / حضور ۸۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه

نمایشگاه‌های تجاری فرصت‌ بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع ایجاد می‌کنند تا محصولات و توانمندی‌های خود را در سطح گسترده‌ای عرضه نمایند و با فعالان حوزه‌ی کاری خود ارتباط برقرار کنند. بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (IranMetafo ۲۰۲۳) در تاریخ ۳ آذر سال ۱۴۰۲در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار می‌ کند و فعالان و صاحب‌نظران امر را در محیطی تخصصی و تجاری گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه با استقبال گسترده‌ی فعالان داخلی و بین‌المللی و اخذ تاییدیه اتحادیه جهانی نمایشگاه‌های بین‌المللی(UFI)، در سال گذشته با حضوربیش از ۴۵۰ شرکت از ۱۷ کشور مختلف، در ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای مفید نمایشگاهی برگزار شده است. در این نمایشگاه شرکت-های صنعتی داخلی و بین‌المللی محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌ کنند و از تعامل با دست‌اندرکاران صنعت و فرصت‌های موجود بهره می‌گیرند.

از این رو پیش از شروع بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، به مصاحبه با عبدالکریم جلالی، مجری نمایشگاه ایران متافو پرداخته و ابعاد برگزاری این نمایشگاه را مورد بررسی قرار دادیم.

ابعاد برگزاری نمایشگاه بین المللی متالورژی

عبدالکریم جلالی در خصوص ابعاد برگزاری این دوره از نمایشگاه ایران متافو گفت: ۴۳ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی وجود دارد که در واقع فضای مفید آن برای این نمایشگاه حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

وی همچنین در رابطه با تعداد و اسامی شرکت‌های بزرگی که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: جمعا حدود ۸۰۰ شرکت‌کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. شرکت‌های بزرگی از قبیل فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، هلدینگ غدیر، چادرملو، ایرالکو، المهدی، آلومینیوم جنوب، شرکت‌های زیر مجموعه ایمیدرو، شرکت ایریتک، فروآلیاژ ایران، فروسیلیس ایران، شرکت‌های ریخته گری، کوره سازها و همینطور شرکت‌های تولید‌کننده آهن آلات ساختمانی، در این نمایشگاه خواهند بود.

مجری نمایشگاه ایران متافو در مورد ظرفیت‌های ایران برای برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: کشور ایران سابقه چند هزار ساله در صنعت فلزات دارد و دارای معادن قابل توجهی از انواع فلزات است. مزیت بزرگ دیگر، انرژی در دسترس در این کشور است. نیروی انسانی متخصص هم در این زمینه وجود دارد و باعث شده است که به عنوان یکی از نمایشگاه‌های مهم به آن توجه داشته باشیم و خوشبختانه جایگاه نمایشگاه درحال‌حاضر، جایگاه اول در خاورمیانه است و یکی از معدود نمایشگاه‌های معتبر دنیا در حوزه متالورژی است که این حجم از محصولات را از زنجیره کامل فلزات معدن تا قطعه‌سازی و محصول نهایی در بر می‌گیرد.

وی همچنین هدف اصلی برگزاری نمایشگاه ایران متافو را معرفی توانمندی‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید تجاری دانست.

 

عبدالکریم-جلالی

 

برنامه‌های جانبی نمایشگاه ایران متافو

جلالی همچنین در مورد برنامه‌های جانبی این نمایشگاه توضیح داد: همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شوند. درحال‌حاضر هیات‌های تجاری از سه کشور به ما جواب مثبت داده‌اند که ان شاءالله حضور پیدا خواهند کرد و در انتظار این هستیم که حداقل ۱۰ کشور بازدید‌کننده داشته باشیم.

وی  در مورد مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان صنعت فولاد گفت: فعالان این صنعت اساسا با دو چالش رو به رو هستند. در ابتدا موضوع انرژی است. در تابستان مشکل برق و در زمستان مشکل گاز داریم. این مسئله به هر حال معضلی است که درحال‌حاضر برای فعالان این صنعت چالش ایجاد کرده است. بخش دیگر هم مسائل مربوط به صادرات و ارز است.

برگزار‌کننده این نمایشگاه در رابطه با تاثیر برگزاری این رویداد بر رفع چالش‌های فعالان صنعت فولاد، گفت: با برگزاری این نمایشگاه فرصتی مهم برای گفت‌وگوی بین فعالان، ذی نفعان، مقامات، سیاست‌گذاران و تصمیم گیران ایجاد می‌شود. ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا دو پنل تخصصی در همین حوزه برگزار شوند. موارد متعددی نیز برنامه‌ریزی شده‌اند که امیدواریم همین موارد منجر به ایجاد راهکاری برای حل مشکلات موجود و گشایش فرصت هایی جدید شود.

پوستر متافو

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها