اختصاصی تیتر کوتاه:

هشدار به غرفه داران نمایشگاهی / مراقب این سودجویان باشید

برخی افراد بلافاصله پس از پایان نمایشگاه ها با مشارکت کنندگان ما تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی از آنها بابت درج اطلاعاتشان در وب سایتی که هیچ ربطی به نمایشگاه تهران ندارد، درخواست پول می کنند.

هشدار به غرفه داران نمایشگاهی / مراقب این سودجویان باشید

صنعت نمایشگاهی یکی از حوزه های پولساز و فعال در حوزه توسعه تجارت کشور است. این بخش پس از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، برای چند سال تضعیف شد اما خیلی زود با تعریف الگوهای جدید مجددا به چرخه ایجاد درآمدهای پایدار بازگشت.

گردش مالی نسبتا بالای حوزه برگزاری رویدادها باعث شده که در برخی موارد پای سودجویان به این صنف باز شود. سودجویانی که البته از غفلت مدیران تصمیم گیر استفاده کرده و بعضا سالیان سال به درآمدهای نامتعارف مشغول هستند.

اخیرا برخی شرکت های فعال در حوزه های بازرگانی و صنعتی به تیتر کوتاه مراجعه کرده و موضوع عجیبی را اطلاع دادند. ظاهرا تماس هایی با آنها برقرار شده مبنی بر اینکه باید پس از پایان کارشان در نمایشگاه تهران، بابت درج اطلاعات غرفه و شرکت در یک وب سایت نمایشگاهی مبالغی را به مجموعه ای که دفترش خارج از تهران است، پرداخت کنند.

نمایندگان این مجموعه آدرس سایتشان را تقریبا شبیه به آدرس نمایشگاه تهران طراحی کرده و اصرار دارند که یک مجموعه وابسته به نمایشگاه بین المللی یا ستاد برگزاری رویدادها هستند. آنها غیرمستقیم مشتریان خود را تهدید می کنند که عدم درج اطلاعاتشان در وب سایت مذکور که از آن به عنوان یکی از وبسایت های جامع صنعت نمایشگاهی یاد می شود، در تعاملات بعدی با نمایشگاه تهران به مشکل بر خواهند خورد.

آنها اطلاعات کامل شرکت ها نظیر عنوان، نام مدیرعامل شماره تماس های مستقیم و... را در اختیار دارند و خیلی زود یک پیش فاکتور برای غرفه داران صادر می کنند. نکته جالب آنکه اطلاعات مالی غیر رسمی و به نام یک شخص است!

سایت جامع

یکی از برگزارکنندگان شناخته شده تهران در گفتگو با تیتر کوتاه پیرامون این موضوع اظهار داشت: چند سالی می شود که برخی افراد بلافاصله پس از پایان نمایشگاه ها با مشارکت کنندگان ما تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی از آنها بابت درج اطلاعاتشان در وب سایتی که هیچ ربطی به نمایشگاه تهران ندارد، درخواست پول می کنند. چند باری هم این موضوع را به مسئولان نمایشگاه تهران اعلام کردیم و قول پیگیری دادند. هرچند تداوم فعالیت این مجموعه ها نشان می دهد که پیگیری خاصی در کار نبوده است.

تیتر کوتاه به عنوان رسانه تخصصی حوزه رویدادهای نمایشگاهی به اطلاع کلیه فعالان این عرصه می رساند که شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران تنها یک آدرس اینترنتی به نشانی iranfair.com را در اختیار دارد که البته برای درج اطلاعات مشارکت کنندگان در این سایت نیز هیچ هزینه ای دریافت نخواهد شد.

تمام هزینه های مربوط به اجاره فضای نمایشگاهی، درج اطلاعات در وب سایت ها، کتب نمایشگاهی و تبلیغات صرفا از طریق برگزارکننده و  به صورت مستقیم انجام خواهد شد. مراقب باشید که در دام سودجویان اسیر نشوید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مهرگان

    با من هم تماس گرفته شده و خودشان را نماینده شرکت سهامی نمایشگاه ها معرفی کردند. ما البته گول نخوردیم و وجهی پرداخت نکردیم.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها