برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

۲ سیگنال مهم به صنعت نمایشگاهی کشور

۲ سیگنال مهم به صنعت نمایشگاهی کشور

جلالی گفت: فعالان صنعت نمایشگاهی کشور امیدوارند که وزیر بعدی از ابزار نمایشگاه به خوبی استفاده کند و ارزیابی صحیحی از نقش سازنده نمایشگاه ها در توسعه تجارت خارجی و همچنین پویایی اقتصادی کشور داشته باشد.

برکناری وزیر صمت و تغییر در هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران دو اتفاق مهمی هستند که بدون شک تاثیر مستقیمی بر روند صنعت نمایشگاهی کشور خواهند داشت. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون این موضوع و بررسی وضعیت کنونی این صنعت گفتگویی را با عبدالکریم جلالی، فعال و برگزارکننده نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

سال ۱۴۰۲ سال رونق صنعت نمایشگاهی

جلالی در این گفتگو اظهار داشت: به نظر می رسد که سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، سال پر رونق تری باشد. البته لازم به ذکر است که سال ۱۴۰۱ خوب شروع شد اما در ادامه با توجه به شرایطی که اتفاق افتاد در مقطعی دچار رکود و ایجاد چالش در فعالیت ها شد؛ اما با این حال مجددا از اواسط ۱۴۰۱ شرایط رو به بهبود رفت. به عقیده من اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سال ۱۴۰۲ سال رونق صنعت نمایشگاهی خواهد بود.

عبدالکریم-جلالی

وی در ادامه به چالش هایی که فعالان صنعت نمایشگاهی با آنها مواجه هستند، اشاره کرد و گفت: صنعت نمایشگاهی وابستگی بسیار بالایی به عوامل خارج از اختیار بدنه خود دارد. به عنوان مثال مباحث مربوط به سیاست خارجی کشور، تجارت بین الملل، تحریم ها، سیاست اقتصاد داخلی، تورم و... تاثیر مستقیم و تعیین کننده ای بر این صنعت دارند و این در حالی است که فعالان این حوزه هیچ دخل و تصرفی در آنها ندارند.

بهره اندک برگزارکنندگان از نمایشگاه ها

این فعال نمایشگاهی افزود: در حوزه درون سازمانی نیز موضوعاتی مانند صدور مجوزها، تعرفه های نمایشگاهی و افزایش هزینه های برگزاری و... فعالان این صنعت را دچار خلل می کند. اگر اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کند شرایط سختی در پیش خواهد بود. امروزه شرایط به سمتی رفته که متاسفانه برگزارکنندگان و سایت دارن کمترین بهره را از خروجی برگزاری رویدادها می برند.  

نگرش مثبت مدیرعامل جدید شرکت سهامی نمایشگاه ها

جلالی در ادامه با اشاره به تغییر مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، گفت: از آنجایی که آقای علایی قبل از مدیرعاملی شرکت سهامی نمایشگاه ها در سازمان توسعه تجارت مشغول به فعالیت بودند این ذهنیت در برخی از فعالان صنعت نمایشگاهی ایجاد شده بود که نگاه دولتی در عملکرد ایشان غالب خواهد بود. اما بعد از جلساتی که با ایشان برگزار شد و آقای علایی برنامه ریزی های خود را با ما در میان گذاشتند این نگاه کاملا از بین رفت. نگاه ایشان به صنعت نمایشگاهی بسیار امیدوار کننده است. به عقیده من اگر فعالیت ایشان با همین نگرش و روند ادامه یپدا کند حتما شاهد شرایط خوب و پایداری در صنعت نمایشگاهی کشور خواهیم بود.

امیدوار به وزیر صمت بعدی

 وی در پایان به موضوع برکناری وزیر صمت نیز اشاره کرد و گفت: فعالان صنعت نمایشگاهی کشور امیدوارند که وزیر بعدی از ابزار نمایشگاه به خوبی استفاده کند و ارزیابی صحیحی از نقش سازنده نمایشگاه ها در توسعه تجارت خارجی و همچنین پویایی اقتصادی کشور داشته باشد و با حمایت های خود از این صنعت رونق بیشتری به صنعت نمایشگاهی کشور به ارمغان آورد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها