در گفت و گوی تیتر کوتاه با مدیرعامل نمایشگاه بین المللی زنجان مطرح شد:

برگزاری نمایشگاه تجارت ایران و ترکیه در زنجان؛ توسعه سرمایه گذاری مشترک در بازار منطقه‌ اوراسیا

نمایشگاه تخصصی تجارت ایران و ترکیه با رویکرد تسهیل حضور شرکت های ایرانی در فضای تجارت بین الملل و با هدف توسعه سرمایه گذاری و ارتقای زیرساخت های تجاری در سطح ملی و بین المللی در نمایشگاه بین المللی زنجان برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه تجارت ایران و ترکیه در زنجان؛ توسعه سرمایه گذاری مشترک در بازار منطقه‌ اوراسیا

در ادامه سیاست های توسعه تجارت خارجی کشور و با تأکید بر نقش استان ها در تحقق اهداف صادراتی، دومین نمایشگاه تخصصی صادرات محور با تمرکز بر بازار کشور ترکیه در زنجان برگزار می شود. پس از تجربه موفق برگزاری نمایشگاه تجارت ایران و روسیه، این بار مرکز نمایشگاه های بین المللی زنجان میزبان هیأت های تجاری و بازرگانان ترکیه ای خواهد بود تا زمینه ساز تعاملات جدید اقتصادی و صنعتی میان دو کشور باشد. در گفت و گویی اختصاصی با سید رضا قندیلی، مدیرعامل این مرکز، به ابعاد مختلف این رویداد و اهداف بلندمدت آن پرداختیم.

تمرکز بر ظرفیت‌ های استانی در عرصه صادرات

قندیلی در این گفت و گو با اشاره به اینکه این دومین تجربه برگزاری چنین رویدادی در مراکز استانی کشور است، اظهار داشت: برای نخستین بار نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در زنجان برگزار شد که با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیئت های تجاری و جلسات B۲B بسیار موفق عمل کرد. اکنون نیز در ادامه این مسیر، رویداد ایران-ترکیه را در پیش داریم که می تواند به شکلی هدفمند ظرفیت های صادراتی کشور را در معرض دید هیئت های تجاری ترکیه ای قرار دهد و نیز بتواند قدرت شبکه سازی تجاری میان صنایع، خدمات، بازرگانی و تجارت میان ایران و ترکیه را ارتقا بخشد.

سیدرضا-قندیلی

ارتباط مستقیم با هیئت ‌های تجاری خارجی

عضو هیات رییسه انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران ادامه داد: این نمایشگاه بستری برای معرفی توانمندی های تولیدی و صنعتی کشور، و فرصتی برای ارتباط مستقیم و بی واسطه تولیدکنندگان ایرانی با بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود. چهار روز برگزاری نمایشگاه در زنجان به هیئت های تجاری ترکیه ای امکان می دهد تا از نزدیک با ظرفیت ها، تکنولوژی و کیفیت تولید و توانمندیهای صادراتی و زیر ساخت های سرمایه گذاری و توسعه تجارت مشترک ایران و ترکیه آشنا شوند و از طرفی به شرکت های داخلی این امکان را می دهد تا از نزدیک در جریان آخرین دستاورد سایر تولیدکنندگان و فعالان تجاری با کشور ترکیه خود قرار بگیرند، همچنین محصولات خود را به بهترین شکل ممکن در معرض دید مخاطبان و هیئت های تجاری کشور هدف قرار دهند. 

کاهش هزینه‌ های شرکت در نمایشگاه‌ های خارجی

بازرس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی ایران همچنین به نقش این نمایشگاه در کاهش هزینه های حضور شرکت ها در مقایسه با مشارکت در نمایشگاه های خارجی اشاره کرد و افزود: مشارکت در نمایشگاه های خارجی، مخصوصاً در کشورهایی مثل ترکیه و یا سایر کشورهای هدف معمولاً با هزینه های بسیار زیاد و پیش بینی نشده ایی که موثر از ارایه خدمات و تغییرات نرخ است همراه می شود و در نهایت درصورت عدم دستیابی به خریداران بالقوه با شکست روبرو می شوند، اما با برگزاری این رویداد در داخل کشور، شرکت های ایرانی بدون صرف هزینه های سنگین برای اقامت، غرفه سازی، حمل و نقل و گمرک، می توانند با مخاطبان و شرکای تجاری خود که به صورت متناضریابی بوده است به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و علاوه بر استفاده از زمان حضور هیات ها، گفتگو های تجاری و همچنین ارایه کامل تری از توانمندی ها و توانایی های صادراتی و تامین خدمات و حتی فعالیت مشترک و نیز سرمایه گذاری برای تولید را رقم بزنند.

ایجاد تعامل، تبادل تجربه و همکاری‌ های مشترک

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان تاکید کرد که این مدل جدید، نه تنها به ارتقاء زیرساخت های صادراتی کشور کمک می کند، بلکه با تجمیع شرکت های توانمند صادراتی، تولیدی و خدماتی در کنار هیئت های تجاری کشورهای هدف، زمینه ساز تعامل مؤثرتر، تبادل تجربه و ایجاد همکاری های مشترک خواهد بود و جامعه بیشتر و حداکثری از فرصت بوجود آمده برای رونق تولید و سرمایه گذاری مشترک و صادرات برای تولید بین المللی استفاده می کنند.

نقش نمایشگاه ‌ها در دیپلماسی اقتصادی کشور

قندیلی در پایان گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مراکز استانی کشور، نه تنها به معرفی ظرفیت های بومی کمک می کند، بلکه می تواند منجر توسعه روابط فرهنگی از جمله خواهرخواندگی شهرها، توافقات اقتصادی و حتی زیرساختی بین ایران و کشورهای هدف شود. این الگو، الگویی مؤثر و آینده دار برای توسعه دیپلماسی اقتصادی و تجاری ایران است.

راه های مشارکت در رویداد 

به گزارش ستاد برگزاری، نمایشگاه بین المللی تجارت ایران و ترکیه به مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۱ آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان زنجان برگزار می شود و علاقمندان می توانند با شماره های تلفن ۹-۳۳۴۱۴۰۰۰ با پیش شماره ۰۲۴ تماس حاصل و یا به وب سایت www.zanjanfair.com مراجعه کنند.

تیترکوتاه مدیا

بازار داغ صنایع غذایی در ایران آگروفود ۱۴۰۴

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر