گفت و گوی تیتر کوتاه با مدیرعامل سایت نمایشگاهی بوشهر؛

بازگشت رونق به صنعت نمایشگاهی / این صنعت به متولی قدرتمند نیاز مبرم دارد

نامور گفت: وجود یک متولی قوی و قدرتمند که حامی بزرگی برای صنعت نمایشگاهی و فعالان این صنعت باشد بیش از پیش احساس می شود.

بازگشت رونق به صنعت نمایشگاهی / این صنعت به متولی قدرتمند نیاز مبرم دارد

بوشهر به عنوان یکی از مهمترین بنادر جنوبی ایران و دروازه ورود به کشورهای حوزه خلیج فارس، موقعیتی استراتژیک برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی دارد. این امر، امکان جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از کشورهای مختلف را فراهم می کند.

فعالیت و رونق نمایشگاه بین المللی بوشهر می تواند به توسعه صنعت نمایشگاهی کشور و افزایش سهم ایران در بازارهای منطقه ای و بین المللی کمک کند.

در همین راستا پیرامون آخرین وضعیت مرکز نمایشگاهی بوشهر و برنامه های این سایت برای سال جدید گفتگویی را با حسین نامور مدیرعامل این مرکز، ترتیب داده ایم.

بازگشت رونق به صنعت نمایشگاهی 

نامور در این گفتگو اظهار داشت: ما در سال گذشته موفق به برگزاری ۲۱ عنوان رویداد نمایشگاهی در سایت استان بوشهر شدیم. گفتنی است در سال ۱۴۰۲ نمایشگاه های جدیدی مانند نمایشگاه صنایع دریایی، نیز به تقویم نمایشگاهی سایت بوشهر اضافه شد. خوشبختانه بسیاری از رویدادهای نمایشگاهی این سایت مانند نمایشگاه های شیلات، خرما و... با استقبال خیلی خوب بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: بنابر آمار در سال گذشته ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بین المللی بوشهر بازدید کردند. این موضوع نشان دهنده این است که صنعت نمایشگاهی در حال بازگشت به روزهای پر رونق است و می تواند با یک برنامه ریزی خوب نقش مهمی در درآمد زایی ملی ایفا کند.

حسین-نامور

برنامه های مرکز نمایشگاهی برای سال جدید

مدیرعامل نمایشگاه بین اللملی بوشهر در بخش دیگری از صحبت های خود به برنامه های این سایت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ما برای امسال ۳۴ عنوان رویداد نمایشگاهی را پیش بینی کرده ایم و این تقویم را برای بررسی توسط کارگروه توسعه صادرات استان به سازمان صمت استان ارائه کرده ایم. امیدواریم با استفاده از تجربیات سال های گذشته و برنامه ریزی دقیق و مناسب شاهد برگزاری رویدادهای نمایشگاهی موفق و جدید در سال جدید باشیم.

نامور در ادامه با اشاره به ظرفیت های نمایشگاهی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: استان بوشهر به لحاظ دریامحور بودن و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اقتصاد دریامحور، می تواند در حوزه شیلات، لجستیک دریایی، صنایع دریایی و... نمایشگاه های تخصصی متعدی را برگزار کند که ما نیز قصد داریم در سال جاری در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

 چشم انداز صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۳

وی همچنین به چشم انداز صنعت نمایشگاهی در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: معمولا نمایشگاه ها در کشور متولی خاصی که بتواند فعالان این حوزه را حمایت و نقش تولی گری خود را به خوبی ایفا کند، ندارند. البته سازمان توسعه تجارت وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد اما باز می بینیم که هر کدام از نمایشگاه ها با برنامه خود حرکت می کنند و یکپارچگی در فعالیت سایت های نمایشگاهی وجود ندارد. بنابراین وجود یک متولی قوی و قدرتمند که حامی بزرگی برای صنعت نمایشگاهی و فعالان این صنعت باشد بیش از پیش احساس می شود.

مدیرعامل نمایشگاه بین اللملی بوشهر افزود:‌ ما قصد داریم در نمایشگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهایی آسیایی به صورت پاویونی حضور داشته باشیم و توانمندی های خود را در نمایشگاه هایی که استعداد آن را داریم به دنیا نشان دهیم. به عقیده من این ظرفیت برای سایر استان ها و مراکز نمایشگاهی نیز وجود دارد. بنابراین انتظار می رود که سایت های نمایشگاهی در داخل کشور مورد حمایت قرار بگیرند. حمایت های مالی از سایت ها، غرفه داران و مشارکت کنندگان نیز می تواند در راستای رونق بیشتر این صنعت در سال جدید بسیار موثر باشد.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها