پیش بینی قیمت نفت برای سال ۲۰۲۴

بانک آمریکایی مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت خود را پایین‌تر برد و پیش‌بینی کرد بازار نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۴ مازاد عرضه پیدا خواهد کرد.

 پیش بینی قیمت نفت برای سال ۲۰۲۴

«مورگان استنلی» بانک آمریکایی سرمایه گذاری وال استریت، چشم انداز خود از قیمت هر بشکه برنت در سه ماهه سوم امسال را از ۷۷ دلار و ۵۰ سنت، به ۷۵ دلار کاهش داد و پیش بینی خود از قیمت در سه ماهه چهارم خود را از ۷۵ دلار، به ۷۰ دلار بازبینی کرد.

همچنین پیش بینی قیمت نفت برای سال ۲۰۲۴ را پنج دلار کاهش داد و اکنون انتظار دارد قیمت‌ نفت در سه ماهه اول به ۷۰ دلار، در سه ماهه دوم به ۷۲ دلار و ۵۰ سنت، در سه ماهه سوم به ۷۵ دلار و در سه ماهه چهارم به ۸۰ دلار برسد.

این بانک در یادداشتی نوشت: با وجود سرمایه‌گذاری اندک، عرضه غیر اوپک پلاس رشد قوی داشته و عرضه از سوی ایران و ونزوئلا بالاتر رفته است. ما همچنان برداشت ذخایر نفت در سه ماهه سوم را انتظار داریم اما انتظار داریم قیمت نفت ضعیف بماند زیرا تمرکز بازار به نیمه اول سال ۲۰۲۴ معطوف می‌شود که به نظر می‌رسد مازاد عرضه وجود خواهد داشت.

نفت برنت روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصادی قرار گرفت که محدودیت‌های جدید عربستان سعودی و روسیه را تحت الشعاع قرار داد. با این حال، نفت برنت با ۰.۵ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۲.۹ درصد افزایش بسته شد. قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه، تغییر چندانی نداشت. بهای معاملات نفت برنت با دو سنت کاهش، ۷۶ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۱ دلار و ۹۰ سنت در هر بشکه رسید.

کاهش تولید داوطلبانه‌ای که از سوی عربستان سعودی و روسیه اعلام شده است، علاوه بر کاهش تولیدی است که میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانشان توافق شده است.

بر اساس گزارش رویترز، مورگان استنلی اعلام کرد با این حال، کاهش ذخایر در سه ماهه سوم تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک، می‌تواند از قیمت برنت در میانه کانال ۷۰ دلار پشتیبانی کند.
اوضاع تا حد زیادی به کاهش داوطلبانه اعضای بزرگ اوپک بستگی دارد، اما در سناریوی ما، بازار در سه ماهه چهارم دچار محدودیت عرضه شده و در نیمه اول ۲۰۲۴ مازاد پیدا می‌کند.
بعلاوه، اگر بهای معاملات نفت آمریکا به میانه تا پایین کانال ۶۰ دلار نزول کند، حدود ۳۰ درصد از چاه‌های شیل، بی‌پول خواهند شد که احتمالا باعث کاهش رشد تولید آمریکا می‌شود و به نوبه خود، حمایت بیشتری را از نفت برنت در بالای کانال ۶۰ دلار فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها