تیترکوتاه گزارش می‌دهد

همه‌چیز درباره چهار هفته ابتدایی لیگ برتر/ ترین‌ها را بشناسید

در چهار هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران اتفاقات جالب توجهی به ثبت رسیده است.

همه‌چیز درباره چهار هفته ابتدایی لیگ برتر/ ترین‌ها را بشناسید

به گزارش تیترکوتاه، با برگزاری دیدار عقب‌افتاده استقلال خوزستان و تراکتور، پرونده چهار هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم بسته شد و با آغاز فیفادی، تیم‌ها به تعطیلات رفتند. اما در این 32 بازی برگزار شده شاهد چه اتفاقات قابل توجهی بوده‌ایم؟

سپاهان، تنها تیم 100 درصدی

سپاهان اصفهان با پیروزی در هر چهار بازی خود، 12 امتیازی است و به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است. شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی به 100 درصد امتیازات دست یافته‌اند که رقبای سرسختی هم داشته‌اند. تراکتور، استقلال و ذوب‌آهن سه بازنده بزرگ در جدال برابر طلایی‌پوشان بوده‌اند.

منصوریان، اولین اخراجی فصل جدید

ماجرای علیرضا منصوریان و فولاد خوزستان از همان ابتدا تلخ استارت خورد. بخش قابل توجهی از هواداران تیم اهوازی مخالف ادامه حضور علی‌منصور بودند و از فصل قبل پلاکاردهایی علیه او به ورزشگاه می‌آوردند. سه باخت تلخ برابر تیم‌های گل‌گهر، صنعت نفت و ملوان، باعث شد تا منصوریان از کار برکنار شود و اولین سرمربی اخراجی این فصل نام بگیرد. فولاد در ادامه به پرسپولیس هم باخت تا تنها تیم صفر امتیازی لیگ تا به اینجای کار باشد.

اسدی به دنبال تمام کردن ماموریت ناتمام

بازیکن جدید و گران‌قیمت سپاهان در لباس تیم جدیدش درخشش فوق‌العاده‌ای داشته است. رضا اسدی تا به اینجای کار در 100 درصد مسابقات این فصل موفق به گلزنی شده و در کنار چهار گلش، یک پاس گل هم ارسال کرده تا روی بیش از نیمی از گل‌های تیم تحت هدایت مورایس تاثیر مستقیم گذاشته باشد. اسدی فصل قبل در لباس تیم تراکتور، تا یک‌قدمی آقای گلی رفت اما نتوانست به این مهم دست یابد. آیا امسال ماموریت نیمه‌تمام با موفقیت به اتمام خواهد رسید؟

سرخابی‌ها و گل‌گهر با کم‌ترین گل خورده

در بین 16 تیم حاضر در لیگ بیست‌وسوم تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر با دریافت تنها یک گل خورده، بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده‌اند و سه کلین‌شیت را هم به ثبت رسانده‌اند. در این بین پرسپولیس تنها گلی که دریافت کرده از بازیکن خودی بوده و استقلال هم گلی که خورد، برگشت یک ضربه پنالتی بود که توسط حسینی مهار شده بود. نماینده سیرجان هم در غیاب گلر اصلی خود محمدرضا اخباری در جدال با ملوان تسلیم شد.

جوانانی که خوش درخشیدند

یکی از معضلات بزرگ فوتبال ایران عدم اعتماد به بازیکنان جوان و کم‌سن‌وسال است. با این وجود در این فصل شاهد درخشش چند بازیکن جوان بوده‌ایم. سپاهان در کنار ستارگان خود به بازیکنانی چون محمدجواد حسین‌نژاد، محمد قربانی، ارشیا سرشوق و آریا یوسفی میدان داده که حسین‌نژاد 20 ساله نسبت به بقیه نفرات فروغ بیش‌تری داشته است. مهدی لیموچی در تیم آلومینیوم اراک 2 گل بسیار مهم را به ثمر رسانده است. سعید کریم‌آذر برای تراکتور یک گل در جدال با سپاهان به ثمر رساند. سعید سحرخیزان با تیم جدیدش گل‌گهر یک گل زده و یک پاس گل داده است. و در کنار این نفرات بازیکنان دیگری هم با سن‌وسال پایین فرصت بازی در لیگ برتر را به دست آورده‌اند.

شمس آذر خیلی زود مثبت شد

نماینده قزوین برای اولین بار به لیگ برتر رسید اما ابتدا سه و سپس با 6 امتیاز منفی روبرو شد. در خلال برگزاری مسابقات، سه امتیاز بخشیده شد. تیم تحت هدایت سعید دقیقی اما از همان ابتدا تیمی باکیفیت بود. آن‌ها پس از تساوی با استقلال خوزستان و باخت به هوادار تهران، در هفته سوم با غلبه بر مس رفسنجان، اولین پیروزی خود را جشن گرفتند و به یک امتیاز مثبت رسیدند. آنها در هفته چهارم با 2 گل به نماینده اراک نتیجه را واگذار کردند.

ایرالکو، سورپرایز بالای جدول

آلومینیوم اراک لیگ را با باخت یک بر صفر برابر پرسپولیس استارت زد اما در ادامه شاهد اوج‌گیری شاگردان مجتبی حسینی بودیم. نماینده استان مرکزی با غلبه بر تیم‌های استقلال خوزستان، هوادار و شمس آذر قزوین 9 امتیازی شد و در جمع بالای جدولی‌ها قرار گرفت. ایرالکو در کنار سپاهان، تنها تیم لیگ در این فصل بوده که سه پیروزی متوالی را به ارمغان آورده است.

چهار تیم بدون برد و چهار تیم بدون باخت

چهار تیم سپاهان، پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان تیم‌هایی هستند که تا به اینجای لیگ باختی در کارنامه خود نداشته‌اند. در سوی مقابل فولاد خوزستان، پیکان تهران، مس رفسنجان و استقلال خوزستان چهار تیمی نام گرفتند که تاکنون بردی را به نام خود ثبت نکرده‌اند. باید دید چه زمانی عدد صفر از مقابل تعداد بردها و باخت‌های این هشت تیم برداشته خواهد شد.

میانگین، بالاتر از 2 گل

68 گل در 32 بازی به انجام رسیده ردوبدل شده است. هفته اول با به ثمر رسیدن 18 گل پرگل‌ترین هفته بوده و هفته دوم با به ثبت رسیدن 13 گل بدترین، از این حیث بوده است. نکته جالب توجه این است که متوسط گل‌های زده شده بالاتر از 2 گل است که برای فوتبال ایران بسیار جالب و دور از انتظار است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها