بررسی ادعای محمدرضا زنوزی در فوتبال برتر

این بهترین تیم تاریخ تراکتور است؟

مالک باشگاه تراکتور مدعی شده که با بستن بهترین تیم تاریخ تراکتور به دنبال قهرمانی در لیگ بیست و سوم است اما آیا واقعا این بهترین تیم تاریخ تبریزی‌هاست؟

این بهترین تیم تاریخ تراکتور است؟

به گزارش تیترکوتاه، تراکتور تبریز در یک دهه اخیر معمولا یکی از تیم‌های بالانشین لیگ بود و اگرچه در لیگ برتر موفق به کسب قهرمانی نشده اما سابقه نایب قهرمانی و البته قهرمانی در جام حذفی را دارد.

تبریزی ها البته طی یکی دو فصل اخیر عملکرد خوبی نداشتند اما در نقل و انتقالات پیش از لیگ بیست و سوم خریدهای خوبی انجام دادند و به نظر می رسد برای فصل جدید باید روی این تیم به عنوان یکی از مدعیان حساب کرد.

محمدرضا زنوزی مالک تراکتور شب گذشته در فوتبال برتر اعلام کرد که بهترین تیم تاریخ تراکتور را بسته‌اند تا قهرمان لیگ شود اما سوال این است که تیم فعلی واقعا بهترین تیم تاریخ تراکتور است؟

پرشورها تا اینجای کار ابوالفضل رزاق پور، رضا اسدی، شاهین ثاقبی، محمد عباس‌زاده، محمدرضا اخباری، مهدی حقیقت، مهدی کیانی و هادی محمدی را از دست داده‌اند و به جای آنها حسین پورحمیدی، سعید آقایی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، عارف آغاسی، مهدی حسینی، آلوارو خیمنز، سیامک نعمتی، علی شجاعی، عارف رستمی و امیرحسین حسین‌زاده را در لیست خود قرار دادند که البته شجاعی هم کنار رفت تا جا برای محمد نادری باز شود هر چند که هنوز قانونا نتوانسته‌اند نادری را اضافه کنند.

بی تردید تراکتور یکی از مدعیان فصل جدید خواهد بود اما همچنان ضعف‌هایی در اسکواد این تیم دیده می‌شود؛ محمدرضا اخباری یکی از وزنه‌های قابل اعتماد تراکتور و البته محبوب‌ترین بازیکن این تیم بود و حداقل در بازی های دوستانه پورحمیدی چندان مطمئن نشان نداده است و تبریزی‌ها نگران دروازه خود هستند.

در خط دفاعی آقاسی بی‌شک مدافع کاربلدی است اما درباره خلیل‌زاده پا به سن گذاشته که احتمالا در تیم ملی هم دیگر فیکس نخواهد بود، تردیدهای زیادی وجود دارد.

در دو سمت چپ و راست خط دفاعی نفراتی مثل شیری و آقایی که دیگر جایی در پرسپولیس و حتی فولاد نداشتند، نمی‌توانند مهره های تاثیرگذاری تلقی شوند هر چند خمس ممکن است به دنبال استفاده از سیامک نعمتی و البته محمد نادری باشد که حداقل بازیکن دومی فعلا به طور قانونی بازیکن تراکتور نیست.

در میانه میدان احتمالا باز هم شاهد بازی کردن صفا هادی عراقی خواهیم بود که البته فصل گذشته هم یکی از ستاره های تراکتور و لیگ برتر نبود. البته جلوتر از او ریکاردو آلوز حضور دارد که بی شک یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می‌رود و اگر تراکتور چند بازیکن مثل او داشت، می‌توانست مدعی اول قهرمانی باشد.

در فاز تهاجمی با حضور گزینه هایی مثل گوستاوو، خیمنز و حسین‌زاده دست خمس تا حدی بازتر است با این حال این تیم با جدایی اسدی و عباس‌زاده به یک گلزن نیاز دارد و ظاهرا خمس نیز تاکید کرده که عارف رستمی گزینه ایده آلی نیست و باید یک مهاجم زهردارتر به تیمش اضافه شود.

در مجموع می توان گفت که تراکتور تیمی کاملا متفاوت نسبت به فصل های اخیر خواهد بود اما شاید نتوان به زنوزی حق داد که این تیم که در برخی پست‌ها کاملا با ضعف روبرو است، را بهترین تیم تاریخ تراکتور بداند.

شاید تیمی که در سال 1371 با بزرگانی مثل احد شیخ لاری، کریم باقری، سیروس دین‌محمدی، حسین خطیبی، اسماعیل حلالی و علی باغمیشه در لیگ آزادگان درخشید، یا تیمی که در لیگ 93-94 با حضور بازیکنانی مثل حامد لک، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، مهدی کیانی، سامان نریمان جهان، دوس سانتوس، آندرانیک تیموریان، فرشاد احمدزاده، ادینیو و... نایب قهرمان شد، یا آن تیم کهکشانی سال 97 با حضور ستاره‌هایی مثل محمدرضا اخباری، محسن فروزان، محمد طیبی، ایمان سلیمی، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان حاج صفی، مهدی مهدی‌پور، کوین کنستانت، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا، احسان پهلوان و استوکس برای انتخاب به عنوان بهترین تیم تاریخ تراکتور به تیم فعلی اولویت داشته باشند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها