آیفون از این هم گران تر می شود

تحلیلگری شناخته‌شده پیش‌بینی کرده است نسل جدید سری پرچمدار اپل با قیمت بیش‌تری به فروش خواهد رسید.

آیفون از این هم گران تر می شود

براساس جدیدترین گزارش تحلیلگری برجسته موسوم به Dan Ives، اپل قصد دارد نسل جدید سری پرچمدار خود موسوم سری آیفون ۱۵ را با افزایش قیمتی روانه بازار کند. در صورت صحت این گزارش، برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش قیمتی گوشی‌های جدید اپل در بازار آمریکای شمالی خواهیم بود. آقای Ives که با پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌های دقیق شناخته می‌شود یافته‌های خود را با وبسایت CNBC به اشتراک گذاشته است.

طبق این گزارش، انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۵ را با قیمت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. آقای Ives ادعا می‌کند که با توجه به افزایش میانگین قیمت فروش سری آیفون ۱۵، باید منتظر افزایش قیمتی این سری پرچمدار باشیم. این تحلیلگر قبلا نیز افزایش قیمت نسخه بازار جهانی سری آیفون ۱۴ را نیز به درستی پیش‌بینی کرده بود.

افزایش قیمتی سری آیفون ۱۵ بیشتر برای مدل‌های پرمیوم این سری پرچمدار یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود. در این راستا، برخی از تحلیلگران مانند وبسایت فوربس اذعان داشته‌اند که برچسب قیمتی این گوشی‌ها با افزایش قیمتی حداکثری ۲۰۰ دلاری همراه خواهد بود. برای یادآوری، آیفون ۱۴ با قیمت ۷۹۹ دلاری، آیفون ۱۴ پلاس با قیمت ۸۹۹ دلاری، آیفون ۱۴ پرو با قیمت ۹۹۹ دلاری و آیفون ۱۴ پرو مکس با قیمت ۱۰۹۹ دلاری روانه بازار شده است.

آقای Ives در ادامه گزارش خود ادعا کرد که ارزش برند اپل در طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده به مقدار ۳٫۵ تا ۴ تریلیون دلار خواهد رسید. در حال حاضر، ارزش غول فناوری آمریکایی در حدود ۲٫۸۵ تریلیون دلار تخمین زده شده است. به علاوه، این تحلیلگر ضمن تمجید از عملکرد موفق  بخش سرویس‌های اپل اعلام کرد که کوپرتینونیشن‌ها استراتژی بسیار موفقی را پیش گرفته‌اند باعث رشد چشمگیر این برند خواهد شد.

در این گزارش پیش‌بینی شده است که اپل در حدود ۲۳۵ تا ۲۴۰ میلیون واحد از سری آیفون ۱۵ را در سال ۲۰۲۳ به فروش خواهد رساند. با فرض افزایش قیمتی ۱۰۰ دلاری هر واحد از سری آیفون ۱۵، انتظار می‌رود درآمد این برند در حدود ۲۳٫۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. شایان ذکر است که در طی چهار سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیون کاربر آیفون گوشی‌های خود را تعویض نکرده‌اند. با توجه به این موضوع، آقای Ives اعلام کرده است که در صورت خرید دستگاه جدید از سوی بخش اعظمی از این کاربران، سود بسیار زیادی نصیب غول فناوری آمریکایی خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها